Kolejne Mercedesy we Wiedniu. CapaCity L!
Trwa odnowa taboru autobusowego Wiener Linien. W 2016 r.rozpoczęła się II runda podczas, której przewoźnik chce zakupić 53 autobusy standardowe,84 szt. przegubowe i 62 szt. przegubowe w rozmiarze XL, czyli CapaCity L odługości 21 m. Razem 199 egzemplarzy. Zdaniem firmy, oferują one 20% więcej przestrzeni niżkonstrukcje przegubowe o długości 18 m i wręcz idealnie nadają się do obsługimocno obciążonych linii 26A i 48A.
Drugie podeście do wymiany wiedeńskiej flory ma rozpocząćsię od początku 2017 roku, a zakończyć do końca 2019 r. Wszystkie pojazdydostarczy Mercedes-Benz, który podpisał z Wiener Linien kilkuletnią umowęramową. W jej pierwszym etapie ? w latach 2013-2016 zakupiono 240 autobusów typuCitaro, czyli mniej więcej połowę taboru Wiener Linien. Teraz nadszedł czas nadrugą połowę. Łączny zakres modernizacji (+ elektrobusy) to ok. 450 autobusów.
-„Dzięki zakupowi pierwszej transzy 240 nowych pojazdówzmniejszyliśmy zużycie paliwa całej floty o jedną piątą ? w porównaniu do roku2012. To odpowiada rocznemu zużyciu paliwa przez około 5000 samochodówosobowych” – powiedział Ulli Sima, radny Wiednia. Do tego dochodziekologia, niski wskaźnik emisji i wysoki poziom komfortu pasażerów.
Pierwsza linia, która w 2017 r. w całości zostanie”przezbrojona” na nowe Capacity L to trasa 11A. Następnie pojazdy w rozmiarze XLwejdą na linie 26A i 48A.
Wszystkie zamówione autobusy na lata 2017-2019 spełniająobowiązkową normę emisji Euro 6. Pojazdy ? podobnie jak ich poprzednicy ?zostaną wyposażone w system informacji pasażerskiej, monitoring orazklimatyzację. Przez zastosowanie drzwi przesuwnych mają one większy obszarwejścia i wyjścia do autobusów, a tym samym zwiększony komfort pasażerów.Dzięki nowoczesnemu oświetleniu LEDwnętrza pojazdów są jasne i przyjazne.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Co ciekawe, Austriacy zaczęli ? wzorem Brytyjczyków ?podawać, jakie komponenty w autobusach pochodzą z ich kraju. Znaczek „Madein Austria” mają tkaniny foteli (Kneitz z Styrii) oraz systemy informacjipasażerskiej i multimedia (Transelektronik z Wiednia). Do tego ? jak wiadomo ? wszystkieMercedesy Citaro powstają w fabryce w Mannheim / Niemcy.
Czas na elektryki
Wiener Linien chce w II etapie unowocześniania swojej floty sięgnąćtakże po jazdy elektryczne. W tym celu został ogłoszony przetarg na zakup e-busówo długości 12m. Procedura przetargowa jest już w toku i oczekuje się, żezostanie ona zakończona wiosną 2017 r. Przypomnijmy, że Wiedeń eksploatuje od2012 r. małe elektrobusy firmy Rampinii Ale. Można je spotkać na śródmiejskich liniach2A i 3A.
„