Kolejne lwy w taborze SPPK
W wigilię Bożego Narodzenia zadebiutowały najnowsze polickie MAN-y. To efekt przetargu rozstrzygniętego pod koniec czerwca 2014 roku. W ramach zamówienia dostarczono 3 autobusy, w tym dwa przegubowe typu MAN Lion?s City oraz jeden standardowy Lion?s City. Wszystkie autobusy są całkowicie niskopodłogowe przyjazne osobom niepełnosprawnym i rodzicom z dziećmi w wózkach. Wyposażone są w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej, system głosowej zapowiedzi przystanków oraz przyłącza do montażu kasowników elektronicznych i ekranów LCD do wyświetlania trasy przejazdu. Te elementy mają być dostarczone przez Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie, w którego sieci autobusy są eksploatowane. Przegubowe pojazdy wyposażone są w wysokoprężny silnik MAN D2066LUH51 o mocy 320 KM i pojemności skokowej 10,5 litra spełniający normę Euro 6. Jednostka ta współpracuje z automatyczną skrzynią biegów Voith DIWA.6. kolei pojazd standardowy wyposażony jest w silnik wysokoprężny typu MAN D2066LUH50, spełniający normę Euro 6, o pojemności skokowej 10,5 litra i mocy 280 KM, sprzężony ze skrzynią biegów typu ZF EcoLife.W roku 2015 spółka planuje zakupić kolejne 3-4 autobusy. ??Podobnie, jak ostatnie zakupy, również nowe będą finansowane ze środków własnych spółki??mówi Grzegorz Ufniarz, kierownik działu przewozów SPPK. ??Obecnie trwa opracowywanie dokumentacji przetargowej. Postępowanie zostanie ogłoszone lada chwila?. Firma oczekuje też na dostępność środków z Unii Europejskiej. Zamierza bowiem zakupić w ten sposób kilkanaście autobusów. Współpraca pomiędzy firmą MAN, a Szczecińsko-Polickim Przedsiębiorstwem Komunikacyjnym datuje się od roku 1999, kiedy to do przewoźnika dotarł pierwszy przegubowy MAN NG312. Obecnie flota liczy 58 autobusów, w tym aż 45 pojazdów spod znaku lwa. Reszta to ?unijne?Solarisy Urbino w liczbie 13 szt.