Kolejne Isuzu Citiport w PKM Świerklaniec? Jedna oferta na leasing 4 autobusów
24 lutego Przedsiębiorstwo Komunikacji Metropolitalnej w Świerklańcu otworzyło ofertę w przetargu na dzierżawę czterech autobusów miejskich niskopodłogowych z silnikami diesla.
Śląski przewoźnik potrzebował szybko nowych pojazdów pod obsługę linii GZM, dlatego budżet od razu był jawny, a SWZ nie zawierał żadnych szczególnych wymagań. I to się sprawdziło. Firma otrzymała jedną ofertę – od Busimport, która nieznacznie przekracza budżet. Dodajmy, że to już drugi taki szybki leasing w wykonaniu PKM Świerklaniec. W ramach pierwszego podejścia spółka wzmocniła swój tabor o dwa Isuzu Citiport. Teraz do jej floty najprawdopodobniej dołączą cztery kolejne takie egzemplarze.
CO CHCIAŁ PKM?
Przedmiotem zamówienia była dzierżawa czterech autobusów komunikacji miejskiej niskopodłogowych, jednoczłonowych, jednej marki, o napędzie spalinowym, nie starszych niż (rok produkcji) z 2023 roku spełniających normę czystości spalin co najmniej Euro 6. W szczegółach wyglądało to następująco:
- długość autobusu: 11,50m – 12,50m
- szerokość: min. 2,50m
- układ drzwi: trzy pary w układzie 2-2-2, przy co najmniej jednych drzwiach – rampa najazdowa dla wózków inwalidzkich, podłoga – niskopodłogowy na całej długości pojazdu liczba miejsc ogółem – co najmniej 80 miejsc, siedzących – co najmniej 25, w tym co najmniej 6 miejsc dostępnych z niskiej podłogi, 1 miejsce na wózek inwalidzki,
- silnik o pojemności maks. 7000cm3
- klimatyzacja przedziału pasażerskiego – minimalna moc chłodzenia 23 kW
- kolorystyka zewnętrzna i wewnętrzna (poręcze) – kolor żółty RAL 1018
- liczba otwieranych okien: - co najmniej połowa okien na powierzchni bocznej ma być przesuwna bądź uchylna, liczba wywietrzników dachowych: - co najmniej dwa sterowane z kabiny kierowcy oraz automatycznie zamykane w momencie uruchomienia klimatyzacji,
- przyciski otwierania drzwi: zamontowany system otwierania drzwi, tzw. „ciepły guzik”.
Z kolei warunki dzierżawy to: okres dzierżawy – 36 miesięcy z możliwością wykupu opłata wstępna 5% wartości netto przedmiotu umowy czynsz miesięczny w równych niezmiennych ratach
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Jedna oferta
PKM Świerklaniec od razu podało, jakim dysponuje budżetem na autobusowe zakupy. To 5.414.273,24 zł brutto / 4.401.848.16 PLN netto, czyli koszt dzierżawy jednego autobusu oceniono na 1.100.462 PLN netto.
Z kolei złożona 24 lutego oferta od Busimport opiewa na 5.904.782,28 PLN brutto / 4.800.635 PLN netto, co daje jednostkowy koszt leasingu jednego autobusu Isuzu Citiport na poziomie 1.200.158 PLN netto.
To oznacza przekroczenie budżetu o 490 tys. PLN brutto. Naszym zdaniem będzie dołożenie, gdyż PKM potrzebuje na tych pojazdów, a przekroczenie nie jest jakieś strasznie duże. Szybciej i taniej raczej już nie będzie.
Jeżeli ten scenariusz się sprawdzi, PKM wybierze ofertę Busimport według jednego kryterium – najniższej ceny.