Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Kolejne inwestycje Megabus w USA

infobus
12.02.2014 21:00
15 nowoczesnych i ekologicznych piętrowych autokarów Van Hool TD925 Astromega poszerzy flotę Megabus.com, amerykańskiego oddziału grupy Stagecoach. Wejdą one do eksploatacji latem, umożliwiając dalszą ekspansję Megabus.com w Stanach Zjednoczonych. Autokary mieszczą na pokładzie 81 pasażerów i są wyposażone zgodnie z wysokimi standardami marki Megabus.com, znanymi także w naszym rodzimym PolskiBus.com (Wi-Fi, indywidualne gniazdka elektryczne, toalety, dostępność dla osób niepełnosprawnych).
 
Wnętrze Van Hool TD925 dla Megabus.com
Sieć Megabus.com ruszyła w USA i Kanadzie w 2006 roku, opierając się na należących do grupy Stagecoach przewoźnikach Coach USA i Coach Kanada. Początkowo linie były obsługiwane przesuniętymi z innych oddziałów grupy autobusami MCI 102EL3. Szybko jednak zaczęto budować flotę nowych autokarów, zakupując jednopokładowe MCI J4500, MCI D4505, Van Hool C2045E oraz duże ilości dwupokładowych Van Hool TD925 Astromega. To właśnie ten piętrowy model autobusu dominuje obecnie w taborze amerykańskiego przewoźnika i wciąż jest konsekwentnie wybierany w kolejnych zakupach.
 
Sieć dalekobieżnych linii autobusowych w USA pokrywa obecnie 34 stany, dociera także do prowincji Ontario i Quebec w Kanadzie. Po nieudanym starcie na Zachodnim Wybrzeżu USA, Megabus skoncentrował rozwój połączeń w 2008 roku na Wybrzeżu Wschodnim. W grudniu 2012 przewoźnik powrócił na Zachodnie Wybrzeże, tworząc siatkę połączeń pokrywającą rozległy obszar Stanów Zjednoczonych. 18 lutego 2014 ruszyły nowe linie, docierające do Fayetteville i Durham w Północnej Karolinie, Columbii w Południowej Karolinie oraz Atlanty i Athens w Georgii.
 
Van Hool TD925 Megabus.com w Los Angeles
Megabus.com zawdzięcza swój sukces m.in. wyjątkowo skutecznej strategii marketingowej, odwołującej się do aktualnych nastrojów społecznych. W podnoszącej się z kryzysu Ameryce Megabus kładzie nacisk na aspekt ekonomiczny (więcej: Megabus.com pomaga zaoszczędzić Amerykanom ponad miliard dolarów rocznie!), promuje się też jako twórca tysiąca nowych miejsc pracy w ostatnich siedmiu latach. Wykorzystuje także nośny temat ekologii. Niedawno przewoźnik został uhonorowany nagrodą „Zielonego Przewoźnika”Amerykańskiego Zrzeszenia Autobusowego za powszechne stosowanie eco-drivingu, automatycznego wyłączania silnika przy zbyt długim postoju, procedury recyklingu oleju i innych zużytych płynów eksploatacyjnych, a także innych strategii biznesowych chroniących środowisko naturalne. Megabus podkreśla też często, że ponad połowa klientów korzystała wcześniej z własnych samochodów. Również postawienie na piętrusy służy ekologii –dwa piętrowe autokary przewożą niemal tyle samo pasażerów, co trzy klasyczne jednopokładowe, co umożliwia uzyskanie wysokich wskaźników energetycznej efektywności transportowej. W USA mierzy się to jednostką PMPG (pasażeromila na galon paliwa). Im wyższy wynik, tym mniej energii kosztuje przemieszczenie jednej osoby w danym dystansie. Średnia dla amerykańskich samochodów osobowych wynosi 32, dla samolotów pasażerskich 38. Autobusy ogólnie (zarówno międzymiastowe, jak i często zatrzymujące się i nie zawsze wystarczająco zapełnione autobusy miejskie) osiągają średni wynik 125 PMPG. Piętrowe autokary Megabus, dzięki małej ilości przystanków, wysokiej frekwencji, efektywnemu wykorzystaniu przestrzeni pasażerskiej i eco-drivingowi osiągnęły średni wynik aż 305 pasażeromil na galon paliwa.
Van Hool TD925 Megabus.com w San Fransisco
Megabus.com poświęca także dużo uwagi zagadnieniu bezpieczeństwa. Po tragicznym wypadku 11.09.2010, gdy piętrowy Van Hool TD925 Megabus z dużą prędkością uderzył górnym pokładem w zbyt niski wiadukt kolejowy (zginęły 4 osoby, 17 zostało rannych) oraz wypadku w Nowym Jorku w 2011 roku, gdy autobus innego przewoźnika z dużą prędkością zjechał na pobocze autostrady i uderzył w słup (14 osób zabitych, 19 rannych), Narodowa Rada Bezpieczeństwa Transportu USA wszczęła trwające pół roku badania nad bezpieczeństwem przewozów autobusowych. Wykazano, że transport autokarowy jest znacząco bezpieczniejszy od indywidualnego, zauważono jednak, że autobusy „krawężnikowe”(tak określa się w USA niskokosztowe autokary międzymiastowe odbierające pasażerów ze zwykłych przystanków, „przy krawężniku”, a nie z dworców i terminali autobusowych) uzyskują siedmiokrotnie wyższe wskaźniki wypadkowości od autobusów obsługujących tradycyjne linie. Warto nadmienić jednak, że taki wynik statystyczny może być znacząco zakłócony dysproporcją w ilości wykonywanych połączeń, eksploatowanych autobusów i przewożonych pasażerów w porównywanych grupach przewoźników „krawężnikowych”i tradycyjnych. Niezależnie od tego, Megabus.com podniosło stosowane przez siebie standardy bezpieczeństwa. Dostarczone autokary będą wyposażone w specjalistyczny system bezpieczeństwa, połączony z pracującym 24 h na dobę i 7 dni w tygodniu centrum monitoringu. Niedawno też jako pierwszy przewoźnik autobusowy w USA, Megabus uzyskał dla wszystkich wykonywanych przewozów potwierdzenie spełniania standardów Organizacji Bezpieczeństwa Transportu z Fairfax (Transportation Safety Exchange, Fairfax). TSX z Fairfax w Virginii jest niezależną organizacją oceniającą bezpieczeństwo przewozu, współpracującą z ponad 300 tysiącami przewoźników pasażerskich i towarowych.