Kolejne hybrydy Volvo w Niemczech [FILM]
Göttingen, niemieckie miasto uniwersyteckie położone wDolnej Saksonii, zamówiło trzy elektryczne hybrydy Volvo. Nowe autobusy – VolvoElectric Hybrid – zaczną wozić mieszkańców na wiosnę 2018 roku.
Zamówienie autobusów wykorzystujących napęd elektryczny jestczęścią dłogofalowej polityki miasta, zmierzającej do budowy ekologicznegosystemu transportu publicznego w ciągu najbliższych kilku lat. Lokalny operatorkomunikacji miejskiej – firma Göttinger Verkehrsbetriebe GmBH (GÖVB) – podjęładecyzję o przekształceniu, krok po kroku, niemal całej floty autobusów wpojazdy o napędzie elektrycznym. Obecnie w mieście jest 19 tras autobusowych, wtym kilka przechodzących przez średniowieczne centrum. Dwunastometrowe,elektryczne hybrydy Volvo będą kursować na dwóch liniach: 41 i 42.
Elektryczna hybryda Volvo może między ładowaniem naprzystankach końcowych przejechać na napędzie elektrycznym około 7 km – cicho ibezemisyjnie. To odległość odpowiadająca ok. 70 proc. długości przeciętnejtrasy autobusu miejskiego w Europie (ok. 90 proc. wszystkich tras autobusowychw europejskich miastach ma długość maksymalnie 10 km). Ładowanie bateriizajmuje zaledwie 3-4 minuty na wspólnym dla obu linii przystanku końcowym naGustav-Bielefeld-Strasse. Dodatkowo – baterie będą ładowane nocą w zajezdniGÖVB. Elektryczne hybrydy Volvo są też wyposażone w nieduży silnik diesla,który zwiększa zasięg autobusu i oferuje większą elastyczność wykorzystania nadanej linii.
Oprócz trzech elektrycznych hybryd, zamówienie obejmujesystem monitorowania baterii Volvo. Stacja ładowania zostanie dostarczona przezfirmę ABB. System ładowania oparty jest na otwartej technologii OppCharge,zgodnej z zaleceniami Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA- European Automobile Manufacturers' Association) dotyczącymi szybkiegoładowania. Ładowanie pośrednie – na przystankach końcowych – będzie sięodbywało przy użyciu mocy 150 kW, jednak stacja ładowania będzie takzaprojektowana, żeby zapewnić możliwość ładowania prądem o mocy 300 kW, abymogły z niej korzystać wszystkie autobusy elektryczne.
Elektryczne hybrydy dla Göttingen zostaną w całościwyprodukowane w Polsce – we wrocławskiej fabryce Volvo, największejeuropejskiej fabryce firmy. Oprócz elektrycznych hybryd, Volvo produkuje w niejteż tradycyjne hybrydy, a także autobusy o napędzie wyłącznie elektrycznym. Dotej pory Volvo dostarczyło operatorom transportu publicznego ponad 3,5 tys.zelektryfikowanych autobusów.
Poniżej film dotyczący wcześniejszych hybrydowych kontraktów zrealizowanych przez Volvo w Niemczech:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
{https://www.youtube.com/watch?v=lq__o-Kid3E}
„