Kolejne hybrydowe autobusy w Londynie
infobus
26.11.2007 23:07
Kolejne hybrydowe autobusy w Londynie
Hybrydowe autobusy mają uczynić londyńską flotę bardziej zieloną. Kolejnych 6 przyjaznych środowisku, jednopokładowych pojazdów właśnie przybyło do angielskiej stolicy. Wcześniej w skład hybrydowego taboru TfL`s (Transport for London) wchodziły: jeden dwupokładowy i sześć jednopokładowych pojazdów, jeżdżących już jakiś czas w stołecznej sieci.
Nowe wozy, zbudowane przez The Wright Group, są czystsze, cichsze i zużywają mniej paliwa niż standardowe dieslowskie autobusy. Tym samym emitują mniej dwutlenku węgla. Jeden z nich kursuje, wspólnie z sześcioma, wcześniej zakupionymi hybrydami, na linii nr 360 (Elephant&Castle – Kensington), pozostałe pięć wyjeżdża na trasę linii 129 (North Greenwich –Greenwich Cutty Sark).
Autobusy zostały wprowadzone do eksploatacji 19 listopada 2007 roku. Aby kojarzyły się pasażerom z ochroną środowiska i jednocześnie przypominały, że są mu przyjazne umieszczono na nich „liściaste”motywy. Posunięcie to jest kolejnym krokiem we wprowadzanym właśnie w Londynie programie testowania innowacyjnych rozwiązań, które mają na celu ograniczenie emisji spalin do atmosfery. Dzięki temu londyńska flota już dziś jest najczystszą w Wielkiej Brytanii. Opisywane powyżej działania TfL`s mocno wpisują się w londyńską strategię ochrony środowiska. Warto wspomnieć, że we wrześniu firma „London Buses”otrzymała nagrodę „GreenFleet”.
Czyste, „zielone”, hybrydowe autobusy to podstawa przyjaznej dla atmosfery strategii –powiedział Ken Livingstone –Mer Londynu. Pomogą one zmniejszyć ilość szkodliwych dla środowiska spalin, wydzielanych przez pojazdy, jeżdżące ulicami miasta. Chcemy walczyć ze zmianami klimatu i w ten sposób przyczynić się do poprawy powietrza w mieście, a tym samym zaoferować pasażerom komunikacji publicznej milszą, spokojniejszą i czystszą podróż –dodał Livingstone.
Firma „London Buses”jest zaangażowana w zminimalizowanie jej wpływu na środowisko –powiedział natomiast Mike Watson –Dyrektor „London Buses”. Zwiększenie liczby autobusów hybrydowych w naszej flocie jest właśnie jednym z projektów, nad którymi obecnie pracujemy, a mających w rezultacie doprowadzić do zmniejszenia szkodliwych wydzielin i skutecznie pomóc nam w walce ze zmianami klimatycznymi.
Hybrydowe autobusy wykorzystują baterie (336V), które napędzają elektryczny silnik (120Kw). Energia używana przy napędzaniu silnika jest zwracana, kiedy autobus hamuje i wykorzystywana ponownie. Hybrydowe silniki są znacznie ekonomiczniejsze i bardziej przyjazne środowisku (wytwarzają m.in. mniej dwutlenku węgla) niż zwykłe jednostki dieslowskie. Wprowadzone w dniu 19 listopada b.r. do eksploatacji autobusy spełniają normę EURO IV.
Londyńska flota autobusowa liczy ponad 8 tysięcy autobusów. 36% z nich spełnia standardy normy EURO II, 61% – EURO III a pozostałe 3% – EURO IV. Większość z nich jest wyposażonych w specjalne filtry, redukujące ilość szkodliwych substancji, wydzielanych do atmosfery.
Wprowadzanie hybrydowych autobusów do eksploatacji jest jednym z pierwszych działań podejmowanych przez angielską stolicę w celu ochrony środowiska. Także TfL`s dąży do osiągnięcia najwyższych standardów w tym zakresie. Kroki te są godne naśladowania, zwłaszcza w dobie coraz większego zagrożenia katastrofą ekologiczną.