Kolejne firmy w projekcie Polonus Partner
Zdaniem Macieja Acedańskiego, prezesa Polonusa to najlepszy moment, żeby zjednoczyć polskich przewoźników pod jedną, silną marką. Rozmawiamy m.in. o kolejnych partnerach.
Koalicja polskich przewoźników autokarowych „PolonusPartner”, która właśnie rozpoczęła działalność, zaoferuje podróżnym 50ogólnokrajowych linii autobusowych tworzących połączenia między 250miejscowościami w Polsce, a kursy będą obsługiwane przez 130 pojazdów. Do tejpory koalicja obejmowała osiem firm:
- Polonus z woj. mazowieckiego,
-
Żak Express z woj. podlaskiego,
-
PKS Elbląg z woj. warmińsko-mazurskiego,
-
Contbus z woj.lubelskiego
-
GardenExpress z woj. lubelskiego,
-
NEOBUS z woj. podkarpackiego
-
AlbatrosBUS z woj. podkarpackiego
-
PKS Szczecin z woj. zachodniopomorskiego.
Maciej Acedański, prezes Polonusa zapewnia, ze łączeniepolskiego rynku przewozów pasażerskich pod marką Polonus Partner to odpowiedźna oczekiwania polskich pasażerów. „To najlepszy czas, żeby zjednoczyćpolskich przewoźników pod silną marką przewoźnika narodowego jaką jestPolonus” – dodał. Dopytaliśmy szefa Polonus o szczegóły projektu PolonusPartner:
Dlaczego Polonus zdecydował się na uruchomienie projektuPolonus Partner?
Polonus Partner to projekt integrujący polskich przewoźnikówdalekobieżnych. Mamy w tej chwili już 9 partnerów, powyżej 160 autobusów, ponad280 miast i ponad 55 linii w ofercie. Sojusz ten jest to wyjście naprzeciwoczekiwaniom pasażerów, którzy chcą podróżować z polskim przewoźnikami. Chcąpodróżować ze sprawdzonymi firmami, które świadczą wysokiej jakości usługi.Chcą także mieć pełną dostępność do zakupu biletu, czy to papierowego czyelektronicznego, na połączenia łączone. A takie są oferowane dzięki programowiPolonus Partner. Dzięki ciągłemu rozwojowi siatki połączeń będziemy moglipowiedzieć, że w Polsce nie będzie miasta, do którego nie da się z nami dojechać.
Aż tak daleko sięgają Państwa plany?
Tak, są to bardzo poważne i daleko sięgające plany. Na raziejest to dopiero początek. Za chwilę będą dołączać do nas kolejni partnerzy.Jest to inicjatywa bardzo pozytywnie odbierana przez polskich przewoźników.Pasażerowie dopiero się o niej dowiadują, ale w ostatnich tygodniachodnotowujemy systematyczny wzrost sprzedaży.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Czy może Pan zdradzić kto jeszcze przystąpi do projektuPolonus Partner?
Na tym etapie jeszcze nie mogę. Prowadzimy zaawansowanerozmowy z wieloma firmami. O dalszym rozwoju projektu będziemy informować podołączeniu kolejnych partnerów. Mogę powiedzieć tylko tyle, że w ostatnimczasie dołączyło do nas dwóch silnych graczy – PKS Szczecin i Majer Express.
Jak sojusz wpływa na inwestycje taborowe?
Niedawno nabyliśmy siedem autobusów dalekobieżnych markiScania za blisko 8 mln zł. Dzięki tej inwestycji komfort podróżowania pasażeróww sezonie wakacyjnym będzie u nas jeszcze większy. Zwiększyliśmy liczbępojazdów Polonusa do 154.
Czy aby przystąpić do projektu Polonus Partner trzebadysponować odpowiednim taborem?
Tak, trzeba dysponować odpowiednim taborem i spełniaćokreślone przez nas wymagania dotyczące jakości, komfortu i wyposażeniapojazdów.
Co z biletami za 1 zł?
Każdy z przewoźnikiem stosuje swoją politykę cenową. Mamywspólne promocje, ale zarządzanie regularną ceną jest po stronie każdej z firm.
Gdzie będzie można kupić bilety na przejazdy w ramachPolonus Partner?
Bilety wszystkich partnerów dostępne są na platformiePolonusPartner.pl, ale również na stronach internetowych wszystkich partnerów.I tak np. na stronie Polonusa można kupić bilety na kursy Żak Express, Neobusa,AlbatrosBus, Garden Express. Dodatkowo bilety można kupić u kierowcy tuż przedodjazdem.
Jak Pan ocenia konkurencję z FlixBusa?
FlixBus, który miał wejść w kwietniu z pełną siatką połączeńnadal nie wszedł na rynek w pełnym zakresie. Wolałbym nie komentować tejniekomfortowej dla nich sytuacji. My niezależnie od tego koncentrujemy się nabudowie naszej sieci, ponieważ dostrzegamy ogromny potencjał w partnerskiejformie współpracy pomiędzy najsilniejszymi lokalnymi przewoźnikami, którzy sąliderami w swoich regionach. Od dawna docierały do nas głosy pasażerów, którzychcieliby podróżować z polskimi przewoźnikami i już dostrzegamy pozytywneefekty tej inicjatywy.
„