Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Kolejne elektrobusy w Amsterdamie. Plus 10

infobus
02.11.2018 05:00

30 października przewoźnik EBS oficjalnie wprowadził doeksploatacji 10 elektrycznych autobusów VDL Citea SLFA-181. To kolejne tegotypu – i to w wersji BRT – pojazdy w rejonie Amsterdamu.

Dokładnie elektrobusy zostały zakupione do obsługi transporturegionalnego w regionie Amsterdamu. Autobusy elektryczne zostaną przydzielonedo linii 316 R-net między stolica Holandii a Edam-Volendam. Majaplanowo robić ok. 135 000 kilometrów rocznie. Oprócz osóbdojeżdżających do pracy, nowoczesnymi pojazdami pojadą także turyści, którzy korzystająz tej linii.

Dodajmy,że EBS jest prywatną firmą transportową, która świadczy usługi transportu publicznego wregionie Waterland, na północ od Amsterdamu – w tym od grudnia 2011 r. połączeniado i z Amsterdamu. Codziennie z jej usług korzysta ok. 40 000 pasażerów napokładach około 200 autobusów. Obecnakoncesja na rejon Waterland – udzielona przez Amsterdam Transport Region – potrwado końca 2021 r.

Regionalne elektryki

Nowością dla VDL jest nowa strategia w zakresie pojemności akumulatorówi systemu ładowania, dostosowana do wyższej średniej prędkości i transporturegionalnego. Dlatego też zamówione przegubowe marki VDL mają układ 2-2-2-0.Natomiast stylistycznie nawiązują do dostarczonych już do Amsterdamu pojazdów zdesignem BRT. Ich pojemność to 130 miejsc, w tym dla 50 miejsc siedzących i 80stojących. Kierowcama obszerny kokpit i jest optymalnie informowany o osiągach pojazdu i aktualnymstanie pojazdu za pomocą cyfrowego panelu przyrządów. Komfortowesiedzenia, połączenia Wi-Fi i USB mają przekonać do transportu publicznego okolicznychmieszkańców.

Dostępnośćoperacyjna autobusów elektrycznych VDL została zmaksymalizowana dziękizoptymalizowanej koncepcji szybkiego ładowania. Akumulatoryw zakupionych modelach Citea SLFA-181 mają pojemność 169 kWh i są ładowane nadworcu Edam w ciągu dnia za pomocą szybkich ładowarek o maksymalnej mocy 450kW. Wpełni naładowane baterie pozwalają autobusom na dwukrotny przejazd z Edam przezVolendam do Dworca Centralnego w Amsterdamie. Poładowaniu trwającej mniej niż 15 minut autobus jest w pełni naładowany i możeponownie przejechać całą trasę. Wnocy pojazdy są ładowane za pomocą stacjonarnych ładowarek o mocy 30 kW wzajezdni Purmerend.

Zdaniem VDL

-„Jesteśmy dumni, że jako dostawca autobusówelektrycznych, w znacznym stopniu przyczyniamy się do dalszego zrównoważonegorozwoju transportu publicznego w Holandii. Dziękiwprowadzeniu tych elektrycznych autobusów na linię 316 my i nasi partnerzy, EBSoraz Amsterdam Transport Region, przyczyniamy się do dalszej elektryfikacjitransportu autobusowego” – powiedział Ard Romers, dyrektor zarządzającyVDL Bus & Coach Nederland.