Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Kolejne Conecto w Bydgoszczy. Z klasy MEGA

infobus
26.02.2018 06:18

Dzisiaj, 26 lutego, na ulice Bydgoszczy wyjechały kolejne nowe autobusy. MZK, drugi rok z rzędu, stawia na niskopodłogowe pojazdy z serii Conecto. Tym samym każdy pasażer bydgoskiej komunikacji może jeździć Mercedesem…

Najnowsze autobusy będą wyposażone w klimatyzację, rozkładane rampy ułatwiające podróże osobom niepełnosprawnym oraz bezprzewodowy internet. Tak wysoki poziom wyposażenia to efekt przyjętego w 2013 r. planu zrównoważonego rozwoju transportu publicznego. Zgodnie z jego zapisami nowy tabor musi być nie tylko niskopodłogowy, ale również klimatyzowany. W oparciu o takie standardy zamawiane są również tramwaje.

Zgodnie z przyjętym planem, wszystkie zamówione pojazdy wyposażone są w czytelną informację pasażerską i system zapowiedzi, cyfrowy monitoring, dostęp do internetu poprzez Wi-Fi oraz klimatyzację przestrzeni pasażerskiej. Zadbano również o estetyczną aranżację wnętrza pojazdów. Autobusy są wyposażone w porty USB do ładowania urządzeń mobilnych – telefonów, tabletów, itp. Ponadto w celu poprawy warunków przewozu dzieci w wózkach, na wysokości trzecich drzwi autobusu dodatkowo usytuowane i oznakowane zostało specjalne miejsce na drugi wózek dziecięcy.

Pojazdy posiadają również wyposażenie ułatwiające korzystanie z transportu publicznego osobom o ograniczonej sprawności ruchowej (rampy i mocowania dla wózków inwalidzkich, duża liczba miejsc siedzących dostępnych z niskiej podłogi), niewidomym (zapowiedzi głosowe), niedowidzącym (tablice informacyjne o dużej jaskrawości oraz dodatkowe z numerem linii z powiększonymi napisami, żółte poręcze ułatwiające orientację wewnątrz pojazdu.)

Ponad 50 Conecto

Obecnie trwa realizacja kolejnej dostawy nowoczesnego taboru autobusowego. Dostawa obejmuje 10 szt. autobusów przegubowych marki Mercedes. Wartość kontraktu wyniosła 14,3 mln zł. Pięć sztuk jest już odebranych. Kolejne pięć sztuk będzie podlegało procedurom odbioru w ostatnim tygodniu lutego. Wszystkie egzemplarze wyjadą na linie autobusowe w pierwszych dniach marca br. Autobusy będą rozdzielone na poszczególne linie (52, 61, 64, 65, 68, 71, 79, 83, 89) w taki sposób, aby mogła z nich korzystać jak największa liczba mieszkańców Bydgoszczy.

Przypomnijmy, że w lutym 2017 r. MZK w Bydgoszczy odebrał 11 pojazdów Mercedes-Benz Conecto LF w wersji standardowej. Nowe autobusy zastąpiły wyeksploatowane egzemplarze marki Volvo, które ostatecznie w pierwszym kwartale 2017 roku zostały wycofane z eksploatacji. Po realizacji zimowej dostawy spółka dysponowała 41 pojazdami z budżetowej rodziny Mercedesa. Na początku 2018 r. bydgoska grupa Conecto przekroczy poziom 50 egzemplarzy.

Zamówione autobusy spełniają normę emisji spalin EURO 6, co pozytywnie wpłynie na jakość powietrza w mieście. Zastąpią wyeksploatowane ponad dziesięcioletnie pojazdy wysokopodłogowe z normą EURO 3.

Przypomnijmy, że w ramach przetargu MZK o to zamówienie walczyło dwóch producentów. Tańszą ofertę przedstawił EvoBus Polska, który dostawę dziesięciu Mercedesów Conecto G wycenił 14 229 266,69 PLN brutto (1 156 850 PLN netto za autobus). Droższa była oferta Solarisa. Propozycja producenta z Bolechowa opiewała na 14 328 885 PLN brutto (1 164 950 PLN netto za autobus). O tym zamówieniu pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ

Nie tylko diesle

Bydgoszcz jest w gronie 10 miast, które zamierzają w największym stopniu inwestować w nowoczesne technologie przyjazne dla środowiska – w ramach rządowego projektu e-Bus. Dlatego miasto już przygotowuje się do zakupu pierwszych elektrobusów.

Do 2019 roku planowana jest budowa niezbędnej infrastruktury i zakup pierwszych pojazdów.

Dzięki podpisanemu porozumieniu z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju, Bydgoszcz planuje zamówić łącznie 30 nowoczesnych pojazdów, w tym:

  • 10 przegubowych klasy MEGA

  • 20 standardowych klasy MAXI

W pierwszej kolejności do końca 2019 roku ma powstać niezbędna infrastruktura oraz zakupionych zostanie 5 pojazdów. Łącznie do 2021 roku flota bezemisyjnych autobusów będzie liczyć 30 sztuk.

Bydgoszcz planuje zakupić i wprowadzić do ruchu pojazdy elektryczne przede wszystkim w obszarze Śródmieścia, gdzie emisja spalin jest największa i występują największe natężenia ruchu oraz okalających je dużych osiedli mieszkaniowych np. Błonie, Bartodzieje, Leśne.

W najbliższych tygodniach planowane jest ustalenie pilotażowych tras, gdzie będą lokowane stacje ładowania. W dalszej kolejności możliwe jest wprowadzenie transportu bezemisyjnego na teren BPPT, Myślęcinka i Osowej Góry.

Przypomnijmy, że w lutym br. MZK Bydgoszcz odebrało kolejne nowe autobusy i było to 11 pojazdów Mercedes-Benz Conecto LF w wersji standardowej. Nowe autobusy zastąpiły wyeksploatowane egzemplarze marki Volvo, które ostatecznie w pierwszym kwartale 2017 roku zostały wycofane z eksploatacji. Po realizacji zimowej dostawy MZK dysponuje teraz 41 pojazdami z budżetowej rodziny Mercedesa. Na początku 2018 r. bydgoska grupa Conecto przekroczy poziom 50 egzemplarzy.