Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Kolejne Citaro G C2 u bram Wrocławia. Odliczanie do startu

infobus
27.09.2019 10:00

Możemy już spokojnie rozpocząć odliczanie do przekazania kolejnych Mercedesów Citaro C2 dla Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego we Wrocławiu. A to oczywiście dobry moment, aby przyjrzeć się im bliżej.

Wielkimi krokami zbliża się finał marcowej umowy wrocławskiego MPK i dystrybutora „gwiazd”, czyli EvoBus Polska. O kontrakcie pisaliśmy tutaj. Koszt zakupu 50 Citaro G C2 to 97 342 200 PLN brutto. Jeden Citaro G C2 to zatem koszt 1 582 800 PLN netto. Należy pamiętać, że w cenie tej mieści się długa, bo pięcioletnia gwarancja.

Każda z nowych wrocławskich „gwiazd” zabierze na pokład ok. 135 pasażerów. 39 osób może liczyć na przejażdżkę na fotelach CSE. 15 siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. To wynik w pełni zadowalający w sytuacji, w której mamy dwie platformy dla wózków lub pasażerów stojących. Wejście na pokład tych w pełni niskopodłogowych pojazdów jest możliwe dzięki czterem wejściom w układzie 2-2-2-2.

Odświeżone wnętrze i malowanie
Tegoroczna seria przegubowych Citaro C2 dla Wrocławia to pierwsza partia autobusów z tej rodziny z odświeżonym wnętrze. Mercedes zastosował znane z eCitaro panale podsufitowe, dzięki którym w środku jest jeszcze bardziej przestronnie. Zmianie uległo też wykończenie sufitu. W panelach zabudowano poprzecznie lampy LED zamiast dwóch równoległych ciągów świateł. W zamyśle Mercedesa ma to dać jeszcze lepsze oświetlenie wnętrza, a także niższe zużycie energii dzięki diodom.

Pewnej zmianie uległo malowanie „gwiazd”. Czerwony pas w dolnej części poszyć bocznych nie jest już przedzielony żółtym. Skąd taka zmiana? Krąży na ten temat pewna anegdota.

Idziemy na tył „gwiazdy”. A tam mamy standard. Autobus posiada silnik OM470. To stojąca jednostka o pojemności skokowej niespełna 10,7 l. Ma ona 265 kW mocy oraz osiąga 1700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Naturalnie spełnia ona normę Euro 6. W Citaro G dla Wrocławia silnik jest zblokowany z czterobiegową przekładnią Voith D864.6. Ponadto skoro C2, to oczywiście nie mogło zabraknąć modułu rekuperacyjnego. Dzięki temu autobus ma charakteryzować się niższym spalaniem.

Wrocławski standard
Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana za pomocą dwóch agregatów firmy Konvekta, zapewne z serii UL. Naturalną wentylację zapewnia dziewięć okien uchylnych oraz sterowane elektrycznie szyberdachy. Autobusy będą wyposażone w monitoring oraz przystosowane do montażu stosowanych we Wrocławiu kasowników kompatybilnych z systemem biletowym Mennicy Polskiej.

Jeśli chodzi o SIP to trzeba pamiętać, że jesteśmy we Wrocłąwiu. A skoro Wrocław to siłą rzeczy bydgoski SiMS. Każdy z przegubowych Citaro posiada cztery wyświetlacze diodowe, z czego tylni umożliwia prezentację numeru linii oraz kierunku jazdy. W środku będą małe monitory LCD do prezentacji infomacji lioniowej oraz innych treści. Będą to dwie tablice 19″ oraz łącznie cztery 22-23″, które zostaną zamontowane na stelażach V-kształtnych. Do tego oczywiście GPS i głosowe zapowiadanie przystanków. Całością będzie sterował autokomputer SIL z dotykowym interfejsem.

Kilka nowych rozwiązań odróżnia tegoroczną dostawę przegubowych C2 w porównaniu z tymi z 2018 r. Reszta to standard, który znamy już we Wrocławiu. Czyli tak jak być powinno.