Kolejne autobusy używane dla MZK Jelenia Góra
Miejski ZakładKomunikacji w Jeleniej Górze ogłosił 3 sierpnia 2020 roku przetarg na dostawęautobusów używanych.
Przedmiotem postępowania jest zakup 6 autobusów używanychklasy MAXI, bezwypadkowych, sprawnych technicznie, całkowicie niskopodłogowe iprzystosowane do komunikacji miejskiej. W ramach postępowania Zamawiającyprzewiduje możliwość dokupienia jednego dodatkowego autobusu o takich samychparametrach, jednak o sprawie opcji MZK może zdecydować do dwóch tygodni odpodpisania Umowy.
Planowany termin dostawy autobusów został określonymaksymalnie do dnia 23 grudnia 2020 roku. Zamawiający wymaga aby dostawy byłyzrealizowane w partiach po dwa autobusy w terminach do 26.11.2020, 10.12.2020 i23.12.2020 r. Autobus w ramach opcji ma zostać dostarczony również do dnia23.12.2020 r.
Termin składania ofert przypada na 2 września 2020r.
Przy wyborze oferty Zamawiający będzie oceniał następująceparametry:
Cena – 80%
Rok produkcji – 2%
Gwarancja – 18%
W zakresie kryterium roku produkcji autobusy nie mogą być starszeniż 2016 rok, jednak punkty można otrzymać za autobusy wyprodukowane po 2016roku.
MZK wymaga minimum 3-miesięcy gwarancji całopojazdowej,jednak punkty można otrzymać odpowiednio za 6-miesięcy (6 pkt), 9-miesięcy (12pkt) lub 12-miesięcy (18 pkt).
Każdy z oferowanych autobusów musi spełniać opisane poniżejparametry techniczne oraz posiadać wymagane wyposażenie:
1. Wymiary autobusu
1) długość całkowita – od 11000 mm do 12500 mm
2) szerokość całkowita – do 2550 mm bez lusterek
3) wysokość całkowita – do 3300 mm (wraz z klimatyzacją)
2. Liczba miejsc: (siedzące + stojące) nie mniej niż 70miejsc (w tym min. 28 miejsc siedzących).
3. Wyznaczone miejsce na wózek inwalidzki i wózek dziecięcynaprzeciw II drzwi; system mocowania wózka inwalidzkiego, tyłem do kierunkujazdy, za pomocą bezwładnościowego pasa bezpieczeństwa, w strefie przeznaczonejdla wózków.
4. Wyposażenie autobusu:
1) silnik czterosuwowy, rzędowy, chłodzony cieczą,wysokoprężny, spełniający udokumentowaną normę emisji spalin EURO 6 opojemności nie większej niż 7000 cm3 i min. mocy 180 KW, zabudowany z tyłuautobusu, tej samej marki co autobus, komora silnika musi być wyposażona wukład gaśniczy gwarantujący właściwe zadziałanie bez względu na spełnieniedodatkowych warunków (preferowany środek gaśniczy proszek, dopuszczalny piana);Zamawiający wymaga, aby system gaśniczy był po aktualnym przeglądzie, min. 6m-ce.
2) pojemność zbiornika lub zbiorników paliwa min. 250litrów;
3) wymagany bilans energetyczny co najmniej 1100 Watt (rezerwazasilania dodatkowych elementów wyposażenia autobusu: automat biletowy,kasowniki, monitoring, tablice kierunkowe)
4) skrzynia biegów – automatyczna, przekładnia 5 lub 6biegowa z retarderem;
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
5) kabina kierowcy – wydzielona typu zamkniętego lub półzamkniętego;
6) lusterka ogrzewane elektrycznie;
7) układ zawieszenia – zawieszenie pneumatyczne napoduszkach nośnych;
8) układ keelingu – przyklęku;
9) układy drzwiowe – 3 w układzie 2-2-2 (dopuszczalne 1-2-2)napędzane pneumatycznie z mechanizmem rewersowym, wyposażone w uchwyty lubporęcze, przy podwójnych drzwiach środkowych trap dla wózka inwalidzkiego;
10) układ hamulcowy – hamulec główny pneumatycznydwuobwodowy, nadciśnieniowy, tarczowe z automatyczną regulacją szczękhamulcowych, hamulec postojowy sterowany zaworem umieszczonym na tablicyrozdzielczej w kabinie kierowcy;
11) układ pneumatyczny wyposażony w osuszacz powietrza;
12) ogrzewanie niezależne przedziału pasażerskiego i kabinykierowcy (zamontowany niezależny piec grzewczy od silnika);
13) preferowane oświetlenie zewnętrzne przednie i tylneautobusu w technologii LED;
14) układ klimatyzacji dla całego pojazdu, z możliwościąosobnego sterowania dla kabiny kierowcy, klimatyzator pracujący z czynnikiemR134a (będący na wyposażeniu Zamawiającego);
15) ładowarki do urządzeń elektronicznych (np. telefonówkomórkowych) – 4 sztuki z podwójnym portem USB (zamontowane w przedniej,środkowej i tylnej części autobusu) oraz dodatkowo ładowarka w kabiniekierowcy;
16) dwie gaśnice proszkowe 4 kg typu GP-ABC (do 1kV), zeznakiem CE, polskie;
17) kliny pod koła,
18) opony – Zamawiający wymaga, aby ich zużycie nie byłowyższe niż 20%, tzn. opony muszą być bez uszkodzeń mechanicznych i naprawwulkanizacyjnych o równomiernym zużyciu bieżnika, którego dopuszczalnaminimalna głębokość nie będzie mniejsza niż 12 mm.
19) stelaż pod zamontowanie automatu biletowego (ok 60 kg) –w miejscu uzgodnionym z Zamawiającym – w kolorze poręczy w całym pojeździe
Zamawiający wymaga, aby autobus był wyposażony w cyfrowymonitoring całopojazdowy Zamawiający dostarczy kompletny system monitoringu,który będzie zdemontowany z likwidowanego autobusu. Dodatkowo MZK wymaga, abyautobus był wyposażony elektroniczny system informacji pasażera sterowanyautokomputerem z pulpitu kierowcy – zintegrowany z użytkowanym przezZamawiającego systemem R&G Mielec. Zamawiajacy dostarczy część urządzeńnatomiast pozostałe określone w specyfikacji mają już być na wyposażeniuautobusu.
Maksymalny przebieg każdego autobusu to 230 tys km.
Każdy autobus ma być pomalowany zgodnie z kolorystykąZamawiającego.
Warto dodać, że w tym roku MZK odebrało już 3 sztukiużywanych autobusów marki Scania Citywide 12. Są to pierwsze autobusy tej marki we flocie MZK i bardzo możliwe że nieostatnie. O przedmiotowy kontrakt z pewnością powalczy dwóch oferentów,podobnie jak miało to miejsce w poprzednim postępowaniu tj. Man i Scania, alenie wykluczeni są również inni oferenci.
„