Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Kolejne autobusy Mercedes-Benz Medio na naszych drogach

infobus
04.09.2003 21:56

Pierwszy z dwóch przekazanych autobusów Mercededes-Benz Medio dla PKS Kraków S.A.Przekazanie kluczyków do Medio - od lewej stoją: Jacek Korczak - Siwicki (EvoBus Polska), główny Mechanik PKS Kraków - J. Musiał i kierownik stacji kontroli - W. Migdał.Przekazanie MB Medio - od lewej stoją: główny Mechanik PKS Kraków - J. Musiał, Jacek Korczak - Siwicki (EvoBus Polska) i kierownik stacji kontroli - W. Migdał.
Przestrzeń pasażerska MB Medio dla PKS KrakówSzerokie wejście do MedioTylna część Medio dla PKS Kraków

W lipcu br. firma EvoBus Polska przekazała dwa (!) autobusy Mercedes-Benz O.815 Medio dla przedsiębiorstwa PKS w Krakowie S.A. Łącznie na polskich drogach jeżdżą już cztery nowe autobusy tego typu (pierwsze zakupił International Paper – Kwidzyn S.A. w sierpniu ub. r., a drugie Eltur-Trans z Bogatyni w kwietniu br.). Poniżej przedstawiamy tylko podstawowe parametry techniczne niemieckiego mini-busa- szczegółowy opis konstrukcji znajduje się w InfoBusie 1/2003. Gabaryty Medio są następujące: długość – 7600 mm, szerokość – 2340 mm, wysokość (z klimatyzatorem) – 3100 mm, zwis przedni – 900 mm, zwis tylny – 2450 mm, rozstaw osi – 4250 mm, dopuszczalna masa całkowita – 8200 kg, dopuszczalny nacisk osi przedniej – 2800 kg, dopuszczalny nacisk osi tylnej – 5600 kg, średnica zawracania – 15000 mm. Serce autobusu to 4-cylindrowy, umieszczony z przodu silnik MB OM 904 LA Euro 3 o pojemności 4250 dm3 i mocy 110 kW (150 KM) przy 2200 obr. / min., charakteryzujący się momentem obrotowym 580 Nm przy 1200 – 1600 obr. / min. Pojazd wyposażono w 6-stopniową, manualną skrzynię biegów MB GO6-60, zblokowaną z retarderem Telma CC80 (z przełączeniem mieszanym w pedale hamulca). Dwa zbiorniki paliwa mieszczą łącznie 160 litrów oleju napędowego i zostały ulokowane za osią tylną – wlew do tankowania został umieszczony z lewej strony
Przestrzeń pasażerska krakowskiego Medio o pojemności 25 + 1 + 1 osób i wysokości 1910 mm została komfortowo wyposażona. Luksusowe fotele firmy Mercedes Benz CX o szerokość 400 mm i odstępach pomiędzy rzędami 850 mm mają możliwość pełnej regulacji oraz są wyposażone standardowo w dwu-punktowe pasy bezpieczeństwa i podnóżki. Każdy z podróżnych ma do dyspozycji indywidualne nawiewy, głośniki i oświetlenie. Odpowiedni komfort podróży zapewnia m.in. naddachowa klimatyzacja firmy Konvekta o mocy 10 kW (jako opcja występuje klimatyzator o mocy 18 kW). Aranżacja wnętrza i jego rozplanowanie ma za zadanie zapewnić dobre samopoczucie pasażerom podczas wielogodzinnej jazdy. W odróżnieniu od bogatyńskiej wersji Medio, zrezygnowano zastosowania w tylnej części przestrzeni pasażerskiej dwóch stolików konferencyjnych oraz odtwarza video. Cena autobusów Mercedes-Benz O.815 Medio waha się (w zależności od wyposażenia) od 119 000 euro do 122 500 euro + VAT. Szczegółowych informacji na ich temat udziela Pani Anna Winiarska (EvoBus Polska) – tel. 022-6977352 lub przedstawiciel EvoBus Polska na region południowej Polski Pan Jacek Korczak-Siwicki – 032-370 19 48 / 0605 657 603. Nowemu nabywcy Mercedesów Medio życzymy szerokiej drogi.