Kolejna edycja autobusowej Akademii Kierowcy FlixBusa
W październiku br. miała miejsce kolejna edycja AkademiiKierowcy FlixBus, która tym razem skupiła się na szkoleniu kierowców autobusówpod kątem obsługi osób z niepełnosprawnością i postępowania w przypadku zagrożenia.
Oczywiście nie zabrakło jazd autokarem – tym razem trening bezpieczneji ekonomicznej jazdy przeprowadzili instruktorzy MAN Truck & Bus Polska na pojazdachMAN Lion`s Coach i Neoplan Skyliner.
-„Akademia nie tylko podnosi umiejętności wzakresie samego prowadzenia autobusów, ale także uczy właściwej obsługipasażerów. I to jest wyjątkowe podejście w naszym kraju” – powiedział namKonrad Bąbliński, dyrektor ds. operacji FlixBusa w Polsce i na Ukrainie.
Jazda przewidująca
Na samym początku wszyscy kierowcy przeszli kurs teoretycznyz przyspieszonej obsługi autobusów MAN i Neoplan, który poprowadził RoberIgnasz z MAN Truck & Bus Polska. Wiele elementów w poszczególnych markachjest już bardzo podobnych, także zawodowi kierowcy nie mieli żadnych problemówz kilkoma różnicami. Największy akcent podczas całego szkolenia kładziono najazdę przewidującą, której ważnymi elementem jest systemautomatycznego utrzymywania odległości. Do tego dochodzi inteligentny tempomat,który wykorzystuje ukształtowania terenu i pozwala zaoszczędzić kolejne litrypaliwa.
-„Jestem pewny, że dzięki tym podstawowym zasadom ekonomiczneji komfortowej jazdy kierowcy mogą diametralnie zmienić swój styl prowadzenia pojazdów, co napewno będzie korzystne i dla pasażerów, i dla przewoźników” – podsumowuje październikowytrening Rober Ignasz z MAN Truck & Bus Polska.
Zobaczcie październikową Akademię na filmie, który dla FlixBusa przygotowała firma Monolit Media – wydawca InfoBusa:
{https://vimeo.com/372830576}
Pasażerowie z niepełnosprawnością
Z kolei moduł pod nazwą „obsługa pasażerów z niepełnosprawnościami” poprowadzilispecjaliści z fundacji Polska bez Barier, którzy przekazali podstawoweinformacje o potrzebach niepełnosprawnych i pokazali kilka technik asekuracji. Tobyło naprawdę mocne przeżycie móc z nimi porozmawiać o przewozie autobusamiosób niewidomych, czy na wózkach inwalidzkich. A potem w ramach warsztatów samemuwejść do autobusu z opaską lub o kulach. Takie doświadczenie dużo uczy.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
-„Najważniejszą rzeczą jest rozmowa. Jeżeli kierowca spytasię osoby z niepełnosprawnością, czy i w jaki sposób może jej pomóc to od razu zaskarbisobie jej wdzięczność i cała podróż będzie przyjemna dla obu stron” – podkreślaDominik Rymek z fundacji Polska bez Barier.
Trochę adrenaliny
Podczas spotkania w Wolicy zdecydowanie najwięcej działo się podczas modułu „symulatory”.Tutaj pod okiem specjalistów z Sympro kierowcy sprawdzali, jaki siły działająna prowadzącego podczas symulatora zderzenia i dachowania. Jedno jest pewne – po tym treningu napewno już wszyscy będą zapinali pasy bezpieczeństwa. Ponadto kierowcy uczylisię podstawowych zasad gaszenia pożaru i ewakuacji nieprzytomnego pasażera zzadymionego autobusu, czego jeszcze nikt wcześniej nie zorganizował w naszym kraju.
Na pewno takie szkolenie wyrabia pewnego rodzaju automatyczne odruchy,które mogą być bardzo ważne w przypadku faktycznego bezpieczeństwa. Oczywiście – oby takich sytuacji było jak najmniej, ale trzeba być na nie gotowym.
Dlatego my również polecamy wszystkim Akademię KierowcyFlixBusa, gdzie nie tylko przekazywane są ważne informacje z zakresu obsługi autobusu oraz komunikacji z pasażerami, ale także kierowcy spotykająsię nawzajem i wymieniają doświadczeniami. To jak do tej pory jedyna taka formaintegracji kierowców autokarów w Polsce i to jest krótko mówiąc bezcenne.
„