Kolejna dostawa eCitaro. Reutlingen
Mercedes wpisuje na swoje konto kolejną dostawę bateryjnego eCitaro. Cztery takie pojazdy przekazano niemieckiemu przewoźnik Reutlinger Stadtverkehr (RSV) kilka dni temu.
W całkowicie nowej i specjalnie zbudowanej zajezdni autobusowej RSV Hermann Fröhlich, dyrektor południowo-zachodniego regionu sprzedaży w Daimler Buses, oraz dr Jens Heinemann, szef ds. klientów kluczowych w Daimler Buses Niemcy, przekazali symboliczny klucz Markowi Hogenmüllerowi, dyrektorowi zarządzającemu Reutlinger Stadtverkehrsgesellschaft mbH.
„Jako operator chcemy wziąć odpowiedzialność i prowadzić pojazdy bezemisyjne. RSV musi dać przykład – wszyscy jesteśmy tego świadomi” – mówił Mark Hogenmüller, dyrektor zarządzający RSV.
Autobusy eCitaro będą kursować na linii nr 7 w Reutlingen, która jest pierwszą w historii miasta w pełni zelektryfikowaną. Koncepcja linii przewiduje przede wszystkim częste ładowania „gwiazd na prąd” w przerwach pomiędzy kursami. Ma to pozwolić na osiąganie jak największych dobowych zasięgów.
„Reutlingen jest dobrym przykładem tego, jak może działać zmiana naszego podejścia do elektromobilności w przedsiębiorstwach transportu publicznego. Tworząc nową, specjalnie zbudowaną zajezdnię, RSV już przygotowuje to, czego potrzebuje, aby spełnić wymagania czysto elektrycznego transportu już jutro. Dostarczając eCitaro, chcemy również przyczynić się do ich sukcesu w tej materii.” – mówił Herrmann Fröhlich z Daimler Buses.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Osiem lat temu RSV testował pierwszy elektrobus w normalnych operacjach przewozowych. Firma może zatem spojrzeć wstecz na wielorakie doświadczenia z tamtych czasów i obecnie przygotowuje konkretne plany dla czterech kolejnych elektrobusów dla linii nr 8.
W perspektywie średnioterminowej w ciągu najbliższych pięciu lat zostaną zakupione kolejne autobusy elektryczne, dopóki sieć transportu publicznego nie będzie w całości obsługiwana przez pojazdy bezemisyjne.
„