Koleje Śląskie poznały autobusowych przewoźników na ZKA
Poznaliśmy oferentów na zastępczą komunikację autobusową w Kolejach Śląskich. Operator chce zapewnić zastępstwo autobusowe w przypadkach planowanych, jak i awaryjnych. Umowy ramowe z wykonawcą lub wykonawcami będą zawarte na okres do dnia 10 grudnia 2022 roku albo do osiągnięcia wskazanej wielkości pracy przewozowej, tj. łącznie do 2 073 354,00 wzkm.
BUDŻET I OFERTY
Do Kolei Śląskich wpłynęło sześć ofert:
- CITY-LINE 2 sp. z o. o. - cena 21 094 360,00 PLN,
- Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej sp. z o. o. w Przemyślu – cena 21 531 288,00 PLN,
- Zajazd sp. z o. o. – cena 33 802 913,00 PLN,
- Firma Handlowo-Usługowa Mariusz Franków - cena 28 628 693,00 PLN,
- MARKPOL Transport krajowy-zagraniczny Marek Rzeźnik – cena 24 885 432,00 PLN,
- „PKS Tarnobrzeg” sp. z o. o. - cena 18 638 900,16 PLN.
Kwota jaka została przeznaczona na sfinansowanie zamówienia wynosi 32 506 000,00 PLN brutto. Zatem tylko jedna oferta nieznacznie przekracza budżet zamawiającego. Oznacza to, że pozostali oferenci mogą czuć się zwycięzcami, bowiem zamawiający zamierza zawrzeć maksymalnie 10 umów ramowych, z wykonawcami, których oferty nie będą odrzucone. Co istotne, zawarcie umów ramowych z wygranymi firmami nie będzie jednak stanowiło o obowiązku zawarcia przez Koleje Śląskie umów wykonawczych.
KIEDY RUSZĄ?
Zamówienie dotyczy zastępczej komunikacji autobusowej w trzech następujących przypadkach:
- nadzwyczajne lub losowe przerwy w ruchu pociągów pasażerskich takie jak: klęski żywiołowe, awarie, wszelkie przerwy w ruchu, strajki. Szacunkowa liczba wozokilometrów w sytuacji zlecenia świadczenia usługi autobusem MINI na danej linii wynosi 30 000, zaś autobusem MAXI 90 000,
- planowane zamknięcia torowe poszczególnych linii. Szacunkowa liczba wozokilometrów w sytuacji zlecenia świadczenia usługi autobusem MINI na danej linii wynosi 56 412, autobusem typu CITY - 645 808, zaś autobusem typu MAXI - 1 129 874. Oprócz tego, przewidziano również obsługę linii taborem typu MAXI LE w liczbie 121 260 wzkm,
- pozostawanie w rezerwie w przypadku, gdy zlecenie obsługi nie obejmuje dyspozycji wyjazdu. Szacowana liczba godzin pozostawania 1 autobusu w gotowości w sytuacji nadzwyczajnych lub losowych przerw w ruchu pociągów pasażerskich takich jak: klęski żywiołowe, awarie, wszelkie przerwy w ruchu, strajki w przypadku, gdy zlecenie obsługi przez zamawiającego nie obejmuje dyspozycji wyjazdu wynosi: 96.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
NA ZASTĘPSTWO
Koleje Śląskie wymagają posiadania przez przewoźników odpowiedniego taboru autobusowego.
Pojazdy wykorzystywane do obsługi komunikacji planowej powinny spełniać następujące wymagania:
- pojazd typu MINI o pojemności minimum 19 osób, długości maksymalnie 8,5 m i o roku produkcji nie wcześniejszym niż 2010 rok. Autobus musi spełniać normę emisji spalin co najmniej EURO 5,
- pojazd typu CITY – to autobus LE (niskowejściowy) lub LF (niskopodłogowy), przystosowany do przewozu osób o ograniczonej możliwości poruszania się, w tym na wózkach inwalidzkich, wyposażony w rampę umożliwiającą wjazd do autobusu osoby na wózku inwalidzkim, w tym na wózku elektrycznym. Pojazd musi umożliwiać przewóz co najmniej 75 pasażerów, w tym co najmniej 30 osób na miejscach siedzących. Autobus nie może być wyprodukowany wcześniej niż w 2010 roku. Musi spełniać normę emisji spalin co najmniej EURO 5,
- pojazd typu MAXI LOW ENTRY – podobnie jak autobus typu CITY ma być on niskowejściowy lub niskopodłogowy, przystosowany do przewozu osób o ograniczonej możliwości poruszania się, w tym na wózkach inwalidzkich, wyposażony w rampę umożliwiającą wjazd do autobusu osoby na wózku inwalidzkim, w tym na wózku elektrycznym. Pojazd musi umożliwiać przewóz co najmniej 75 pasażerów, w tym co najmniej 40 osób na miejscach siedzących. Autobus nie może być wyprodukowany wcześniej niż w 2010 roku. Musi spełniać normę emisji spalin co najmniej EURO 4,
- pojazd typu MAXI powinien pomieścić co najmniej 45 pasażerów na miejscach siedzących i być wyprodukowany nie wcześniej niż w 2006 roku. Autobus musi spełniać normę emisji spalin co najmniej EURO 4 i powinien być wyposażone w fotele z przeznaczeniem na trasy podmiejskie lub międzymiastowe z wypełnieniem z miękkiej gąbki,
Z kolei pojazdy wykorzystywane do obsługi komunikacji awaryjnej powinny spełniać następujące wymagania:
- pojazd typu MINI o pojemności minimum 19 osób, długości maksymalnie 8,5 m i o roku produkcji nie wcześniejszym niż 2003 rok,
- pojazd typu MAXI powinien pomieścić co najmniej 49 pasażerów na miejscach siedzących i być wyprodukowany nie wcześniej niż w 2003 roku. Jego długość nie może być niższa niż 9 m.