Koleje Śląskie mają umowy na autobusy. Trzech przewoźników
Koleje Śląskie mają zawarte umowy ramowe z trzema przewoźnikami na świadczenie usług przewozu Zastępczą Komunikacją Autobusową.
Firmy mają świadczyć usługi do dnia 12 marca 2022 roku albo do osiągnięcia określonej wielkości pracy przewozowej, tj. łącznie do 693 394,00 wzkm.
Czego oczekują Koleje Śląskie?
Trzy wybrane firmy to:
- PKS Tarnobrzeg sp. z o.o. - wartość umowy - 8 760 448,80 PLN brutto,
- ZAJAZD Sp. z o.o. - wartość umowy - 9 194 775,90 PLN brutto,
- Firma Handlowo-Usługowa Mariusz Franków - wartość umowy - 7 818 912,00 PLN brutto.
Przedmiotem zawartych umów jest usługa przewozu osób zastępczą komunikacją autobusową w zamian za odwołane w całości lub na części tras pociągi na liniach kolejowych w relacjach pośrednich i bezpośrednich według rozkładu jazdy dostarczonego przez Koleje Śląskie i planowanych zamknięć. Do obowiązków wykonawców należy również pozostawanie gotowości w sytuacjach nadzwyczajnych lub losowych przerw w ruchu pociągów pasażerskich takich jak: klęski żywiołowe, awarie, wszelkie przerwy w ruchu, strajki w przypadku, gdy zlecenie obsługi przez zamawiającego nie obejmuje dyspozycji wyjazdu, przy czym czas naliczania godzin pozostawania w stanie gotowości rozpoczyna się od momentu podstawienia pojazdu przez wykonawcę w miejsce wskazane w zleceniu obsługi przez zamawiającego.
Wykonawca, który rozpocznie świadczenie usługi w danym zleceniu obsługi jest zobowiązany świadczyć usługę bez zmiany pojazdu na całej trasie objętej danym zleceniem obsługi. Do obowiązków wykonawców należy również usługa przewozu osób zastępczą komunikacją autobusową w sytuacji nadzwyczajnych lub losowych przerw w ruchu pociągów pasażerskich takich jak: klęski żywiołowe, awarie, wszelkie przerwy w ruchu, strajki.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Jakie autobusy?
Koleje Śląskie wymagają posiadania przez przewoźników odpowiedniego taboru autobusowego.
Pojazdy wykorzystywane do obsługi komunikacji planowej powinny spełniać następujące wymagania:
- pojazd typu MINI o pojemności minimum 19 osób, długości maksymalnie 8,5 m i o roku produkcji nie wcześniejszym niż 2010 rok,
- pojazd typu MAXI LOW ENTRY powinien cechować się wysokością podłogi typu LE (niskowejściowy) lub LF (niskopodłogowy), a także przystosowaniem do przewozu osób niepełnosprawnych oraz osób o ograniczonej sprawności ruchowej, w tym na wózkach inwalidzkich. Autobus ten powinien być wyposażony w urządzenie umożliwiające wjazd do autobusu osoby na wózku inwalidzkim, w tym na wózku elektrycznym. Autobus winien pomieścić minimum 60 osób, mieć długość w przedziale od 11 do 13 m i być wyprodukowany nie wcześniej niż w 2010 roku,
- pojazd typu MAXI powinien pomieścić co najmniej 49 pasażerów na miejscach siedzących i być wyprodukowany nie wcześniej niż w 2005 roku.
Z kolei pojazdy wykorzystywane do obsługi komunikacji awaryjnej powinny spełniać następujące wymagania:
- pojazd typu MINI o pojemności minimum 19 osób, długości maksymalnie 9 m i o roku produkcji nie wcześniejszym niż 2005 rok,
- pojazd typu MAXI powinien pomieścić co najmniej 49 pasażerów na miejscach siedzących i być wyprodukowany nie wcześniej niż w 2003 roku,
- pojazd typu MEGA ma mieć długość minimum 13 m, pojemność minimum 100 miejsc oraz rok produkcji nie starszy niż z 2003 roku.