Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Koleje Śląskie mają do wyboru 10 ofert na zastępcze autobusy

infobus
29.11.2022 11:00

Koleje Śląskie znalazły oferentów, którzy chcą świadczyć usługi zastępstwa autobusowego w przypadkach planowanych, jak i awaryjnych.

Umowy ramowe z wykonawcą lub wykonawcami będą zawarte na okres do dnia 9 grudnia 2023 roku albo do osiągnięcia wskazanej wielkości pracy przewozowej, tj. łącznie do 1 325 000,00 wzkm.

10 ofert

Tak jak przypuszczaliśmy, przetarg Kolei Śląskich cieszył się sporym zainteresowaniem, które zaowocowało tym, że w dniu 18 listopada kolejowy przewoźnik otrzymał 10 ofert. Pochodzą one od:

  • CITY-LINE 2 Sp. z o. o. – cena 23 528 800,00 PLN,
  • FUH ADAM-TOURS Angela Kuś – cena 29 178 800,00 PLN,
  • P.W. IMPEX TRANS MARIUSZ BESZTAK – cena 36 798 000,00 PLN,
  • JACEK LEGENDZIEWICZ Jordan Group – cena 47 088 354,00 PLN,
  • MARKPOL Transport krajowy-zagraniczny Marek Rzeźnik – cena 24 023 736,00 PLN,
  • Firma Handlowo-Usługowa Mariusz Franków – cena 28 152 800,00 PLN,
  • Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej sp. z o. o. w Przemyślu – cena 25 302 240,00 PLN,
  • „PKS Tarnobrzeg” sp. z o. o. – cena 30 885 840,00 PLN,
  • P.P.H.U. „MARK-TRAWEL” MAREK WIELGUS – cena 21 979 200,00 PLN,
  • Zajazd sp. z o. o. – cena 28 853 800,00 PLN.

Mamy już opisane oferty, a więc czas na budżet zamawiającego, który wynosi na to zadanie 35 828 400,00 PLN brutto. Oznacza to, że aż 8 oferentów złożyło propozycje mieszczące się w kosztorysie zamawiającego. Komisja przetargowa ma zatem w czym wybierać i czekamy na ostateczne rozstrzygnięcie.

Remonty, wypadki, awarie

Przypomnijmy, że zamówienie nie zostało podzielone na części, ale obejmuje trzy następujące przypadki:

  • nadzwyczajne lub losowe przerwy w ruchu pociągów pasażerskich takie jak: klęski żywiołowe, awarie, wszelkie przerwy w ruchu, strajki. Szacunkowa liczba wozokilometrów w sytuacji zlecenia świadczenia usługi autobusem MINI na danej linii wynosi 50 000, zaś autobusem MAXI 125 000,
  • planowane zamknięcia torowe poszczególnych linii. Szacunkowa liczba wozokilometrów w sytuacji zlecenia świadczenia usługi autobusem MINI na danej linii wynosi 100 000, autobusem typu CITY/MAXI/MAXI LE- 1 050 000,
  • pozostawanie w rezerwie w przypadku, gdy zlecenie obsługi nie obejmuje dyspozycji wyjazdu. Szacowana liczba godzin pozostawania 1 autobusu w gotowości w sytuacji nadzwyczajnych lub losowych przerw w ruchu pociągów pasażerskich takich jak: klęski żywiołowe, awarie, wszelkie przerwy w ruchu, strajki w przypadku, gdy zlecenie obsługi przez zamawiającego nie obejmuje dyspozycji wyjazdu wynosi: 96.
fot. Koleje Śląskie

Przekrój taboru do ZKA

Koleje Śląskie wymagają posiadania przez przewoźników odpowiedniego taboru autobusowego.

Pojazdy wykorzystywane do obsługi komunikacji planowej powinny spełniać następujące wymagania:

  • pojazd typu MINI o pojemności minimum 19 osób, długości maksymalnie 8,5 m i o roku produkcji nie wcześniejszym niż 2010 rok. Autobus musi spełniać normę emisji spalin co najmniej EURO 5,
  • pojazd typu CITY – to autobus LE (niskowejściowy) lub LF (niskopodłogowy), przystosowany do przewozu osób o ograniczonej możliwości poruszania się, w tym na wózkach inwalidzkich, wyposażony w rampę umożliwiającą wjazd do autobusu osoby na wózku inwalidzkim, w tym na wózku elektrycznym. Pojazd musi umożliwiać przewóz co najmniej 75 pasażerów, w tym co najmniej 30 osób na miejscach siedzących. Autobus nie może być wyprodukowany wcześniej niż w 2010 roku. Musi spełniać normę emisji spalin co najmniej EURO 5,
  • pojazd typu MAXI LOW ENTRY – podobnie jak autobus typu CITY ma być on niskowejściowy lub niskopodłogowy, przystosowany do przewozu osób o ograniczonej możliwości poruszania się, w tym na wózkach inwalidzkich, wyposażony w rampę umożliwiającą wjazd do autobusu osoby na wózku inwalidzkim, w tym na wózku elektrycznym. Pojazd musi umożliwiać przewóz co najmniej 75 pasażerów, w tym co najmniej 40 osób na miejscach siedzących. Autobus nie może być wyprodukowany wcześniej niż w 2010 roku. Musi spełniać normę emisji spalin co najmniej EURO 4,
  • pojazd typu MAXI powinien pomieścić co najmniej 45 pasażerów na miejscach siedzących i być wyprodukowany nie wcześniej niż w 2006 roku. Autobus musi spełniać normę emisji spalin co najmniej EURO 4 i powinien być wyposażone w fotele z przeznaczeniem na trasy podmiejskie lub międzymiastowe z wypełnieniem z miękkiej gąbki,

Z kolei pojazdy wykorzystywane do obsługi komunikacji awaryjnej powinny spełniać następujące wymagania:

  • pojazd typu MINI o pojemności minimum 19 osób, długości maksymalnie 8,5 m i o roku produkcji nie wcześniejszym niż 2003 rok,
  • pojazd typu MAXI powinien pomieścić co najmniej 49 pasażerów na miejscach siedzących i być wyprodukowany nie wcześniej niż w 2003 roku. Jego długość nie może być niższa niż 9 m.