TransInfo Archiwum|Infobus|Kontrakty|Koleje Śląskie chcą ramowego kontraktu na Zastępczą Komunikację Autobusową
Koleje Śląskie chcą ramowego kontraktu na Zastępczą Komunikację Autobusową
infobus
16.11.2022 17:00
Koleje Śląskie chcą ramowego kontraktu na Zastępczą Komunikację Autobusową
Koleje Śląskie chcą zapewnić zastępstwo autobusowe w przypadkach planowanych, jak i awaryjnych.
Umowy ramowe z wykonawcą lub wykonawcami będą zawarte na okres do dnia 9 grudnia 2023 roku albo do osiągnięcia wskazanej wielkości pracy przewozowej, tj. łącznie do 1 325 000,00 wzkm.
Remonty, wypadki, awarie
Zamówienie nie zostało podzielone na części, ale obejmuje trzy następujące przypadki:
- nadzwyczajne lub losowe przerwy w ruchu pociągów pasażerskich takie jak: klęski żywiołowe, awarie, wszelkie przerwy w ruchu, strajki. Szacunkowa liczba wozokilometrów w sytuacji zlecenia świadczenia usługi autobusem MINI na danej linii wynosi 50 000, zaś autobusem MAXI 125 000,
- planowane zamknięcia torowe poszczególnych linii. Szacunkowa liczba wozokilometrów w sytuacji zlecenia świadczenia usługi autobusem MINI na danej linii wynosi 100 000, autobusem typu CITY/MAXI/MAXI LE- 1 050 000,
- pozostawanie w rezerwie w przypadku, gdy zlecenie obsługi nie obejmuje dyspozycji wyjazdu. Szacowana liczba godzin pozostawania 1 autobusu w gotowości w sytuacji nadzwyczajnych lub losowych przerw w ruchu pociągów pasażerskich takich jak: klęski żywiołowe, awarie, wszelkie przerwy w ruchu, strajki w przypadku, gdy zlecenie obsługi przez zamawiającego nie obejmuje dyspozycji wyjazdu wynosi: 96.
Przekrój taboru do ZKA
Koleje Śląskie wymagają posiadania przez przewoźników odpowiedniego taboru autobusowego.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Pojazdy wykorzystywane do obsługi komunikacji planowej powinny spełniać następujące wymagania:
- pojazd typu MINI o pojemności minimum 19 osób, długości maksymalnie 8,5 m i o roku produkcji nie wcześniejszym niż 2010 rok. Autobus musi spełniać normę emisji spalin co najmniej EURO 5,
- pojazd typu CITY – to autobus LE (niskowejściowy) lub LF (niskopodłogowy), przystosowany do przewozu osób o ograniczonej możliwości poruszania się, w tym na wózkach inwalidzkich, wyposażony w rampę umożliwiającą wjazd do autobusu osoby na wózku inwalidzkim, w tym na wózku elektrycznym. Pojazd musi umożliwiać przewóz co najmniej 75 pasażerów, w tym co najmniej 30 osób na miejscach siedzących. Autobus nie może być wyprodukowany wcześniej niż w 2010 roku. Musi spełniać normę emisji spalin co najmniej EURO 5,
- pojazd typu MAXI LOW ENTRY – podobnie jak autobus typu CITY ma być on niskowejściowy lub niskopodłogowy, przystosowany do przewozu osób o ograniczonej możliwości poruszania się, w tym na wózkach inwalidzkich, wyposażony w rampę umożliwiającą wjazd do autobusu osoby na wózku inwalidzkim, w tym na wózku elektrycznym. Pojazd musi umożliwiać przewóz co najmniej 75 pasażerów, w tym co najmniej 40 osób na miejscach siedzących. Autobus nie może być wyprodukowany wcześniej niż w 2010 roku. Musi spełniać normę emisji spalin co najmniej EURO 4,
- pojazd typu MAXI powinien pomieścić co najmniej 45 pasażerów na miejscach siedzących i być wyprodukowany nie wcześniej niż w 2006 roku. Autobus musi spełniać normę emisji spalin co najmniej EURO 4 i powinien być wyposażone w fotele z przeznaczeniem na trasy podmiejskie lub międzymiastowe z wypełnieniem z miękkiej gąbki,
Z kolei pojazdy wykorzystywane do obsługi komunikacji awaryjnej powinny spełniać następujące wymagania:
- pojazd typu MINI o pojemności minimum 19 osób, długości maksymalnie 8,5 m i o roku produkcji nie wcześniejszym niż 2003 rok,
- pojazd typu MAXI powinien pomieścić co najmniej 49 pasażerów na miejscach siedzących i być wyprodukowany nie wcześniej niż w 2003 roku. Jego długość nie może być niższa niż 9 m.
Warunki przetargu
Zamawiający czeka na oferty od wykonawców do dnia 18 listopada. Jedynym kryterium oceny ofert jest cena.