Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Koleje Małopolskie znalazły czterech przewoźników do ZKA

infobus
02.06.2023 09:03

Koleje Małopolskie organizują zastępczą komunikację autobusową w sytuacjach planowych i awaryjnych.

Do dnia 1 czerwca kolejowy przewoźnik czekał na oferty od wykonawców. Uzyskał cztery, lecz tylko jedna z nich sprostała oczekiwaniom finansowym KM.

Trasy ZKA

Przypomnijmy, że przedmiotem aktualnego przetargu jest świadczenie planowanej oraz awaryjnej usługi zastępczej komunikacji autobusowej, poprzez zapewnienie na rzecz zamawiającego autobusów wraz z kierowcami na obszarze kursowania pociągów uruchamianych przez Koleje Małopolskie.

Zamawiający wytypował następujące trasy do świadczenia usług ZKA:

  • Kraków Lotnisko - Wieliczka Rynek Kopalnia,
  • Kraków Główny – Przeciszów,
  • Kraków Główny – Oświęcim,
  • Kraków Główny – Tarnów,
  • Kraków Główny - Nowy Sącz,
  • Kraków Główny – Jasło,
  • Jasło – Nowy Sącz,
  • Kraków Główny – Zakopane.

Minimalna wielkość pracy przewozowej w okresie obowiązywania umowy to 6 108,3 wzkm, zaś maksymalna – może wynieść: 150 000,0 wzkm.

fot. Koleje Małopolskie

cztery oferty

W dniu 1 czerwca zamawiający otworzył oferty od czterech przewoźników, którzy chcą świadczyć usługi ZKA. Pochodzą one od firm:

  • Jacek Legendziewicz Jordan Group – cena 6 476 760,00 PLN brutto,
  • FUH ADAM-TOURS Angela Kuś – cena 8 100 000,00 PLN brutto,
  • P.P.H.U „MARK-TRAWEL“ MAREK WIELGUS – cena 4 050 000,00 PLN brutto,
  • Firma Handlowo-Usługowa Mariusz Franków – cena 5 346 000,00 PLN brutto.

Zamawiający na sfinansowanie ZKA zamierza przeznaczyć kwotę 4 050 000,00 PLN brutto. Oznacza to, że oferta „MARK-TRAWEL” trafiła w punkt z ceną i idealnie mieści się w budżecie KM. Jeśli zatem oferta tego wykonawcy zostanie uznana jako najkorzystniejsza, to umowa ma obowiązywać przez okres 6 miesięcy od daty jej zawarcia, przy czym kolejowy przewoźnik może przedłużyć okres świadczenia usług na podstawie umowy z wykonawcą nie dłużej niż o okres 3 miesięcy w przypadku niewykorzystania przez zamawiającego maksymalnego zakresu finansowego umowy.

Wymagany tabor

Wykonawca do wykonania usług ZKA będzie zobowiązany zapewnić 3 rodzaje pojazdów spełniające następujące wymagania:

  • minimum 1 autobus niskopodłogowy lub niskowejściowy z obniżoną podłogą                                         w przynajmniej jednych drzwiach, przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych oraz osób o ograniczonej sprawności ruchowej, w tym na wózkach inwalidzkich, umożliwiający przewóz co najmniej 60 osób, z czego co najmniej 30 osób na miejscach siedzących. Autobus ma mieć długość nie mniejszą niż 11,5 metra i powinien być wyprodukowany nie wcześniej niż w 2007 roku,
  • minimum 6 autobusów umożliwiających przewóz co najmniej 49 osób na miejscach siedzących. Każdy z autobusów ma być wyprodukowany nie wcześniej niż w 2007 roku,
  • minimum 6 autobusów (busów) umożliwiających przewóz od 14 do 25 osób na miejscach siedzących. Autobusy mają być wyprodukowane najwcześniej w 2012 roku.