Koleje Małopolskie znalazły czterech przewoźników do ZKA
Koleje Małopolskie organizują zastępczą komunikację autobusową w sytuacjach planowych i awaryjnych.
Do dnia 1 czerwca kolejowy przewoźnik czekał na oferty od wykonawców. Uzyskał cztery, lecz tylko jedna z nich sprostała oczekiwaniom finansowym KM.
Trasy ZKA
Przypomnijmy, że przedmiotem aktualnego przetargu jest świadczenie planowanej oraz awaryjnej usługi zastępczej komunikacji autobusowej, poprzez zapewnienie na rzecz zamawiającego autobusów wraz z kierowcami na obszarze kursowania pociągów uruchamianych przez Koleje Małopolskie.
Zamawiający wytypował następujące trasy do świadczenia usług ZKA:
- Kraków Lotnisko - Wieliczka Rynek Kopalnia,
- Kraków Główny – Przeciszów,
- Kraków Główny – Oświęcim,
- Kraków Główny – Tarnów,
- Kraków Główny - Nowy Sącz,
- Kraków Główny – Jasło,
- Jasło – Nowy Sącz,
- Kraków Główny – Zakopane.
Minimalna wielkość pracy przewozowej w okresie obowiązywania umowy to 6 108,3 wzkm, zaś maksymalna – może wynieść: 150 000,0 wzkm.
cztery oferty
W dniu 1 czerwca zamawiający otworzył oferty od czterech przewoźników, którzy chcą świadczyć usługi ZKA. Pochodzą one od firm:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- Jacek Legendziewicz Jordan Group – cena 6 476 760,00 PLN brutto,
- FUH ADAM-TOURS Angela Kuś – cena 8 100 000,00 PLN brutto,
- P.P.H.U „MARK-TRAWEL“ MAREK WIELGUS – cena 4 050 000,00 PLN brutto,
- Firma Handlowo-Usługowa Mariusz Franków – cena 5 346 000,00 PLN brutto.
Zamawiający na sfinansowanie ZKA zamierza przeznaczyć kwotę 4 050 000,00 PLN brutto. Oznacza to, że oferta „MARK-TRAWEL” trafiła w punkt z ceną i idealnie mieści się w budżecie KM. Jeśli zatem oferta tego wykonawcy zostanie uznana jako najkorzystniejsza, to umowa ma obowiązywać przez okres 6 miesięcy od daty jej zawarcia, przy czym kolejowy przewoźnik może przedłużyć okres świadczenia usług na podstawie umowy z wykonawcą nie dłużej niż o okres 3 miesięcy w przypadku niewykorzystania przez zamawiającego maksymalnego zakresu finansowego umowy.
Wymagany tabor
Wykonawca do wykonania usług ZKA będzie zobowiązany zapewnić 3 rodzaje pojazdów spełniające następujące wymagania:
- minimum 1 autobus niskopodłogowy lub niskowejściowy z obniżoną podłogą w przynajmniej jednych drzwiach, przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych oraz osób o ograniczonej sprawności ruchowej, w tym na wózkach inwalidzkich, umożliwiający przewóz co najmniej 60 osób, z czego co najmniej 30 osób na miejscach siedzących. Autobus ma mieć długość nie mniejszą niż 11,5 metra i powinien być wyprodukowany nie wcześniej niż w 2007 roku,
- minimum 6 autobusów umożliwiających przewóz co najmniej 49 osób na miejscach siedzących. Każdy z autobusów ma być wyprodukowany nie wcześniej niż w 2007 roku,
- minimum 6 autobusów (busów) umożliwiających przewóz od 14 do 25 osób na miejscach siedzących. Autobusy mają być wyprodukowane najwcześniej w 2012 roku.