Koleje Małopolskie z ofertami na MINI autobusy. W budżecie
9 czerwca Koleje Małopolskie otworzyły oferty w kolejnym przetargu na dostawę nowych autobusów.
Tym razem jednak zamiast pojazdów klasy MAXI, kolejarzy chcą zakupić trzy podmiejskie pojazdy niskowejściowe klasy MINI. W tym zakresie spółka otrzymała oferty od „dobrych znajomych”, czyli Mercusa i Małgorzaty Okuń, która - po wygranej w Mosinie - wytyczna nowy poziom cen na rynku minibusów.
POD AUTOBUSOWE LINIE DOWOZOWE
Przypomnijmy, że pierwsze dwa fabrycznie nowe autobusy w barwach Kolei Małopolskich (Iveco Crossway 12 LE) od 1 kwietnia obsługują nową Autobusową Linię Dowozową A7 na trasie Proszowice – Niepołomice. Pojazdy musiały sprawdzić się działalności operacyjnej, skoro kolejarze teraz ogłosili drugie zamówienie na autobusy, ale tym razem klasy MINI.
Ogłoszony pod koniec maja szybki przetarg wymagał następujących parametrów technicznych od zaoferowanych pojazdów:
- długość: od 7500 mm do 8000 mm.
- szerokość: od 2000 mm do 2100 mm.
- wysokość max: 3000 mm.
- układ drzwi 1-2-0 lub 2-2-0 rozmieszczone na tyle i przodzie pojazdu.
- pojemność pasażerska - od 15 do 20 miejsc siedzących (nie licząc dodatkowych 2-4 miejsc umiejscowionych w strefie dla wózka inwalidzkiego) oraz od 10 do 15 miejsc stojących.
- miejsce dla osoby z wózkiem inwalidzkim oraz dla osób z wózkami dziecięcymi: - przestrzeń na wózek na tyle duża, by umożliwiała obrót wózkiem; - rampa uchylna, odkładana ręcznie bądź mechanicznie znajdująca się w drugich drzwiach pojazdu prowadzących do wydzielonego stanowiska;
- silnik: - wysokoprężny Euro 6, 4-cylindrowy, o pojemności do 2200 cm3 i mocy min. 120 kW;
- skrzynia biegów: manualna lub automatyczna.
Dwie oferty
9 czerwca kolejarze otworzyli oferty od:
- Magdaleny Okuń z Pruszkowa na sumę 1.685.961,00 PLN brutto / 1.370.700,00 PLN netto, co daje jednostkową ceną za autobus (najprawdopodobniej na bazie Mercedes-Benz Sprinter) na poziomie 456.900 PLN netto
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- Truck Import – Export Wynajem z Warszawy, czyli od Mercusa, na sumę 2.394.810,00 PLN brutto / 1.947.000,00 PLN netto, co daje jednostkową ceną za autobus (najprawdopodobniej MAN-Mercus TGE City) na poziomie 649.000 PLN netto.
Z kolei budżet zamawiającego na ten cel wynosił 1.457.550,00 PLN brutto, czyli tylko oferta od Magdaleny Okuń zamieściła się w kwocie przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia. W tej sytuacji wybór wydaje się dość oczywisty. Uwaga jednak na terminy dostaw. Autobusy powinny pojawić się we flocie Kolei Małopolskich do … 24 czerwca 2022 roku. Zamawiający jednak dopuszcza możliwość dostarczenia pojazdów w terminie (do dnia 16 września 2022 roku) pod warunkiem udostępnienia zastępczego taboru o minimum 13 miejscach siedzących.
ZA PIERWSZYM RAZEM
Przypomnijmy, że w pierwszym przetargu na nowe autobusy, Koleje Małopolskie wybrały ofertę ABP i autobusy Iveco Crossway 12 LE. Małopolscy kolejarze chcieli kupić autobusy niskowejściowe, międzymiastowe, dwuosiowe, wyprodukowane nie wcześniej niż w 2020 r. i spełniające normę Euro 6.
Podstawowe parametry techniczne to: Długość – od 10500 mm do 12500 mm Szerokość – od 2500 mm do 2550 mm Wysokość – maksymalnie 3350 mm (z urządzeniem klimatyzacyjnym) Całkowita liczba pasażerów – minimum 70 Liczba miejsc siedzących – minimum 40 miejsc stałych + 1 kierowca + co najmniej 1 miejsce na wózek inwalidzki. Nad przestrzenią pasażerską z siedzeniami półki na bagaż. Drzwi w układzie 1-2-0 lub 2-2-0. W drugich drzwiach rampa ułatwiająca wjazd do autobusu wózkiem inwalidzkim lub dziecięcym. Jedyną ofertę w tym postępowaniu złożyła firma ABP Bus & Coach, która za dostawę dwóch pojazdów zaproponowała 1.730.000 PLN netto / 2.127.900 PLN brutto, co daje jednostkową cenę na poziomie 865.000 PLN netto. Z kolei kolejarski budżet wynosił 2.172.999,18 PLN brutto, czyli oferta ABP zmieściła się w budżecie. I tym samym decyzja o wyborze oferty była tylko formalnością.
Odebrane już pojazdy są dostosowane do przewozu osób niepełnosprawnych, a ich podstawowe wyposażenie jest następujące: 45 siedzeń z wysokim oparciem klimatyzację cało pojazdową monitoring system informacji pasażerskiej (wyświetlacze zewnętrzne i wewnętrzne oraz system zapowiedzi głosowych) nadajnik GPS ładowarki USB przyciski do sygnalizowania przystanku na żądanie „STOP”