Koleje Małopolskie wybierają ofertę LS na autobusową obsługę Gminy Tarnów
Gminy Tarnów i Pleśna odliczają już dni do zmiany autobusowego operatora w systemie podmiejskiego transportu publicznego. O tej przygotowywanej zmianie pisaliśmy już w InfoBusie.
Czas na szczegóły. Tarnowskie gminy wynajmowały do tej pory prywatnego przewoźnika – firmę Michalus, a wcześniej korzystały z oferty MPK Tarnów. Teraz skorzystają z trzeciej opcji: Autobusowych Linii Dowozowych Kolei Małopolskich.
Nowszy tabor
Cel do którego dąży Gmina Tarnów to zapewnienie wyższego standardu autobusów i niższych cen za wzkm. Jak mówi Grzegorz Kozioł, wójt gminy Tarnów - "praktycznie nic nie będzie się różniło, z wyjątkiem jakości autobusów". Te jak zapowiadają Koleje Małopolskie mają być zdecydowanie nowsze.
Do tego kolejowa umowa gwarantuje gminie, że do 2025 roku ceny za wzkm pozostaną na obecnym poziomie. Żeby zachować ulgi, pasażerowie będą musieli wyrobić karty Kolei Małopolskich, a gmina Tarnów dopłacić przewoźnikowi dodatkowo 1,5 miliona złotych.
Najważniejszy jednak w tym rachunku jest fakt, że w nowej sytuacji gmina może liczyć na dopłatę z Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych w wysokości 3 zł do każdego kilometra. I to się wtedy opłaca.
Liniowy przetarg
Nowym operatorem na tarnowskich liniach będzie firma LS Nowy Sącz, która m.in. brało udział ostatnio w liniowej bitwie o Limanową. Tam przegrała, tu wygrała. 18 sierpnia Koleje Małopolskie wybrały jej ofertę jako najkorzystniejszą i to w aż trzech zadania. Dodajmy, że konkurentami byli tutaj tak znani „kolejowi” gracze, jak Markpol czy PKS Tarnobrzeg.
Umowy z firmą LS zostaną zawarte na okres 18 miesięcy na trzy zadania:
- nr 1: wykonawca będzie obsługiwał linie komunikacyjne zamawiającego na następującym obszarze: powiat brzeski, powiat tarnowski, miasto Tarnów, powiat dąbrowski. Planowana do wykonania praca eksploatacyjna w okresie obowiązywania umowy wynosi 432 124 wzkm. Wykonawca musi dysponować minimum 3 autobusami, wyprodukowanymi nie wcześniej niż w 2012 roku. Co najmniej 2 pojazdy powinny umożliwiać przewóz co najmniej 22 osób na miejscach siedzących. Wszystkie pojazdy muszą być przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych, posiadać niską podłogę przynajmniej przy jednych z drzwi oraz platformę wjazdową dla wózków i miejsce na minimum jeden wózek inwalidzki. Obowiązkowym wyposażeniem jest również klimatyzacja. fot. Koleje Małopolskie;
- nr 2 dotyczy następującego obszaru: powiat brzeski, powiat tarnowski, miasto Tarnów, powiat dąbrowski. W tym przypadku planowana wielkość pracy przewozowej to 588 948 wzkm. Do realizacji zadania potrzebne będą autobusy w liczbie 5 sztuk, które zostały wyprodukowane nie wcześniej niż w 2010 roku. Mają to być konstrukcje o długości minimum 9,5 metrów oraz muszą umożliwiać przewóz co najmniej 55 osób, z czego co najmniej 24 osób na miejscach siedzących. Wymogiem jest także przystosowanie pojazdów do przewozu osób niepełnosprawnych, niska podłoga przynajmniej przy jednych z drzwi i platforma wjazdową dla wózków oraz miejsce na minimum jeden wózek inwalidzki. Autobusy mają posiadać sprawną i wydajną klimatyzację. fot. Koleje Małopolskie.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- nr 3 dotyczyć ma powiatów: brzeskiego, tarnowskiego, miasta Tarnów, powiatu dąbrowskiego. Planowana wielkość pracy przewozowej w okresie obowiązywania umowy ramowej dla zadania nr 3 to 765 814,5 wzkm. Wykonawca będzie musiał posiadać w tym przypadku 7 autobusów. Będą to pojazdy spełniające normę emisji spalin co najmniej EURO 5, wyprodukowane nie wcześniej niż w 2010 r. Muszą mieć długość powyżej 10,7 metrów oraz muszą umożliwiać przewóz co najmniej 75 osób, z czego co najmniej 28 osób na miejscach siedzących, przy czym co najmniej 4 autobusy muszą mieć długość powyżej 11,8 metrów oraz muszą umożliwiać przewóz co najmniej 85 osób, z czego 28 osób na miejscach siedzących. Tak jak przy zadaniu 1 i 2 – wymogiem jest przystosowanie autobusów do przewozu osób niepełnosprawnych, niska podłoga oraz sprawna klimatyzacja.
SZEŚCIU CHĘTNYCH
Przypomnijmy, że Koleje Małoposlkie otworzyły oferty 26 lipca. Do gryuy głosiło się od sześć podmiotów:
- LS sp. z o. o. – cena 2 972 840,27 PLN (zadanie 1), 5 945 288,72 PLN (zadanie 2), 9 408 031,14 PLN (zadanie 3),
- „PKS Tarnobrzeg” sp. z o.o. – cena 12 320 556,58 PLN (zadanie 2), 16 020 533,02 PLN (zadanie 3),
- TOMPOL Tomasz Rzeźnik – cena 5 448 184,83 PLN (zadanie 1),
- Przedsiębiorstwo PrzewozowoHandlowe „LIBROPOL” Sp. J. – cena 4 398 590,20 PLN (zadanie 1),
- Firma Handlowo-Usługowa Mariusz Franków – cena 10 495 946,26 PLN (zadanie 1), 14 801 205,56 PLN (zadanie 2), 19 246 143,69 PLN (zadanie 3), P.P.H.U.
- „MARK-TRAWEL’’ Marek Wielgus – cena 11 518 480,08 PLN (zadanie 2).
Z kolei zamawiający na sfinansowanie obsługi Autobusowych Linii Dowozowych ma przygotowaną sumę 21 062 342,57 PLN, w tym: na zadanie 1 - 3 943 563,62 PLN, na zadanie 2 - 7 441 946,93 PLN, na zadanie 3 - 9 676 832,02 PLN.
Podsumowując - wygląda na to, że tylko jeden oferent zmieścił się w budżecie zamawiającego w każdym zadaniu i jest nim firma LS sp. z o.o. W tej sytuacji wybór najkorzystniejszej oferty był formalnością. 28 sierpnia - jeśli nie będzie odwołań od wyników przetargu – przewoźnik podpisze z Kolejami Małopolskimi kontrakty na prawie 21 milionów złotych. Nieźle.
Na koniec - link do autobusowego przetargu KM: https://platformazakupowa.pl/transakcja/786705