Koleje Małopolskie wybierają ofertę ABP i Iveco

infobus
01.10.2021 17:00
28 września Koleje Małopolskie wybrały najkorzystniejsza ofertę w przetargu na zakup dwóch, podmiejskich autobusów niskowejściowych klasy MAXI.

Pojazdy te mają posłużyć do uzupełnienia sieci kolei aglomeracyjnej o wybrane połączenia Autobusowych Linii Dowozowych (ALD). Wszystko to w ramach walki z wykluczeniem komunikacyjnym w regionie i nowej strategii spółki, które chce zostać intermodalnym przewoźnikiem.

DWA AUTOBUSY

Małopolscy kolejarze chcieli kupić autobusy niskowejściowe, międzymiastowe, dwuosiowe, wyprodukowane nie wcześniej niż w 2020 r. i spełniające normę Euro 6.

  • Podstawowe parametry techniczne to:
  • Długość – od 10500 mm do 12500 mm
  • Szerokość – od 2500 mm do 2550 mm
  • Wysokość – maksymalnie 3350 mm (z urządzeniem klimatyzacyjnym)
  • Całkowita liczba pasażerów – minimum 70
  • Liczba miejsc siedzących – minimum 40 miejsc stałych + 1 kierowca + co najmniej 1 miejsce na wózek inwalidzki.
  • Nad przestrzenią pasażerską z siedzeniami półki na bagaż.
  • Drzwi w układzie 1-2-0 lub 2-2-0. W drugich drzwiach rampa ułatwiająca wjazd do autobusu wózkiem inwalidzkim lub dziecięcym.
Auto Ive 6 1
Auto Ive 6 2

JEDNA OFERTA

Jedyną ofertę w tym postępowaniu złożyła firma ABP Bus & Coach, która za dostawę dwóch pojazdów zaproponowała 1.730.000 PLN netto / 2.127.900 PLN brutto, co daje jednostkową cenę na poziomie 865.000 PLN netto.

Z kolei kolejarski budżet to 2.172.999,18 PLN brutto, czyli oferta ABP mieści się w budżecie. I tym samym decyzja o wyborze tej oferty jest tylko formalnością. Co ciekawe, kolejarze w międzyczasie udostępnili szczegóły oferty ABP ( w tym referencje od PKS Bydgoszcz i Pekao). Tym samym potwierdziło się, że autobusy zaoferowano Kolejom Małopolskim to modele Iveco Crossway 12 LE (CBLE4/00)

Screenshot 2021 09 30 At 17 39 17 Informacja O Wyborze Oferty Podpisane Pdf
Screenshot 2021 09 30 At 17 39 17 Informacja O Wyborze Oferty Podpisane Pdf 1

KOLEJARSKIE WYMAGANIA

Przypomnijmy, że zamówione pojazdy mają być przygotowane do montażu terminala do sprzedaży biletów kolei aglomeracyjnej. KM zażyczyła sobie także:

  • przygotowane stanowiska pod obsługę terminala do sprzedaży biletów
  • system monitoringu przestrzeni pasażerskiej
  • system nagłośnienia zapowiedzi głosowych wraz z mikrofonem dla kierowcy oraz tablicą wewnętrzną 24×96 do wyświetlania informacji o przebiegu trasy, kolejnych przystankach itp. wraz ze sterownikiem;
  • ładowarki USB w ilości minimum 4 sztuki na pojazd, zamontowane na pionowych poręczach lub na ścianach bocznych autobusu.
  • SIP – czytelne tablice kierunkowe o wysokiej rozdzielczości, złożony z co najmniej 3 wyświetlaczy zewnętrznych (czołowy i boczny, tylny – nr linii) oraz wyświetlaczem wewnętrznym i sterownikiem oraz odpowiednim oprogramowaniem. System ma umożliwiać m.in. wyświetlanie nr linii i miejscowości docelowych.

Razem daje to całkiem przyzwoity zestaw.