Koleje Małopolskie wybierają Michalusa i ogłaszają kolejny przetarg na ADL
2 maja Koleje Małopolskie dokonały wyboru najkorzystniejszej oferty w przetargu na świadczenie usługi wynajmu autobusów wraz z kierowcami – celem zapewnienia obsługi Autobusowych Linii Dowozowych.
Z kolei 23 maja ruszyło kolejne zamówienie na świadczenie wynajmu autobusów wraz z kierowcami w ramach zapewnienia obsługi Autobusowych Linii Dowozowych. Tym razem na trasę Mszana Dolna – Myślenice
Pierwszy przetarg
Pierwszy przetarg Kolei Małopolskich - o którym pisaliśmy już w InfoBusie - na wynajem autobusów i kierowców w ramach ADL obejmował cztery trasy:
- Wieliczka – Myślenice,
- Wieliczka – Łapanów,
- Wieliczka – Dobczyce,
- Podłęże – Proszowice.
Planowana do wykonania praca eksploatacyjna wynosi 716 137,8 wzkm w okresie 16/05/2022 - 31/12/2022. Wymagania taborowe były następujące:
Do realizacji zamówienia kolejarze wymagali:
- dysponowania 9 autobusami z co najmniej normą EURO 5;
- w tym 6 autobusów musi być wyprodukowanych nie wcześniej niż w 2009 roku i mieć długość pomiędzy 11,5 a 13 metrów oraz musi umożliwiać przewóz co najmniej 80 osób, z czego co najmniej 34 osób na miejscach siedzących, w tym 3 autobusy muszą być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2012 roku, muszą umożliwiać przewóz co najmniej 84 osób, z czego co najmniej 39 osób na miejscach siedzących;
- w tym co najmniej 3 autobusy, wyprodukowane nie wcześniej niż w 2012 roku, muszą mieć długość pomiędzy niż 7 a 11 metrów oraz muszą umożliwiać przewóz co najmniej 30 osób, z czego co najmniej 14 osób na miejscach siedzących; 3.1. w tym 2 autobusy muszą mieć długość pomiędzy 8,5 a 11 metrów oraz muszą umożliwiać przewóz co najmniej 63 osób, z czego co najmniej 28 osób na miejscach siedzących; 4. są przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych, posiadają niską podłogę przynajmniej przy jednych z drzwi, platformę wjazdową dla wózków oraz miejsce na minimum jeden wózek inwalidzki.
Do tego kontraktu zgłosiło się czterech przewoźników – starych kolejowych wyjadaczy:
- FIRMA PRZEWOZOWA „MICHALUS” MICHAŁ BODZIOCH, Dobczyce z ceną 3 895 789,63 zł netto / 4 207 452,80 zł brutto / Cena jednostkowa netto za 1 km – 5,44 zł
- „PKS TARNOBRZEG” SP. Z O.O. z ceną 3 917 273,77 zł netto / 4 230 655,68 zł brutto / Cena jednostkowa netto za 1 km – 5,47 zł
- FIRMA HANDLOWO-USŁUGOWA MARIUSZ FRANKÓW, Bircza z ceną 13 535 004,42 zł netto / 14 617 804,77 zł brutto / cena jednostkowa netto za 1 km – 18,90 zł
- MARKPOL TRANSPORT KRAJOWY – ZAGRANICZNY MAREK RZEŹNIK, Mielec z ceną 4 601 901,50 zł brutto / Cena jednostkowa netto za 1 km – 5,95 zł
Z kolei budżet zamawiającego to 4.021.829,88 zł brutto, co oznacza przekroczenie budżetu przez wszystkie firmy, jednak ostatecznie Koleje Mazowieckie zdecydowały się na dołożenie i wybór oferty Michalusa (obsługuje m.in. Gminę Tarnów), która wygrała z PKS Tarnobrzeg o … 0,55 pkt.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Drugi przetarg
23 maja Koleje Małopolskie ogłosiły kolejny przetarg na świadczenie usługi wynajmu autobusów wraz z kierowcami, który podzielony został na dwa zadania:
- obsługę trasy Mszana Dolna – Myślenice;
- obsługę tras Olkusz – Trzyciąż – Kraków / Olkusz – Sułoszowa – Kraków / Czernichów – Kraków.
W pierwszym zadaniu planowana do wykonania praca eksploatacyjna w okresie 01.07.2022 r. do dnia 31.12.2022 wynosi 57 408 wzkm, w tym minimalna 54 537,60 wzkm, a do realizacji tego zamówienia potrzebny jest jeden autobus o długości nie więcej niż 11 metrów i następujących parametrach:
- w przypadku autobusów nieprzystosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych bez co najmniej częściowo niskiej podłogi dopuszczone są autobusy spełniające następujące wymagania: autobus musi spełniać normę EURO 6 oraz musi być wyprodukowany nie wcześniej niż w 2015 roku; autobus musi umożliwiać przewóz co najmniej 24 osób, z czego co najmniej 19 osób na miejscach siedzących;
- w przypadku autobusów przystosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych, posiadających niską podłogę przynajmniej przy jednych z drzwi, platformę wjazdową dla wózków oraz miejsce na minimum jeden wózek inwalidzki dopuszczone są autobusy spełniające następujące wymagania: autobus musi spełniać normę EURO 5 lub wyższą oraz musi być wyprodukowany nie wcześniej niż w 2010 roku; autobus musi umożliwiać przewóz co najmniej 24 osób, z czego co najmniej 14 osób na miejscach siedzących;
W drugim zadaniu zaplanowana do wykonania praca eksploatacyjna w okresie od dnia 01.07.2022 r. do dnia 31.12.2022 r wynosi 195 344 wzkm, w tym minimalna: 148 188 wzkm Do realizacji zamówienia wymaga się dysponowania 3 autobusami o następujących parametrach:
- autobusy muszą mieć wysokość nie więcej niż 3 metry oraz długość nie więcej niż 11 metrów;
- w przypadku autobusów nieprzystosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych bez co najmniej częściowo niskiej podłogi dopuszczone są autobusy spełniające następujące wymagania: autobus musi spełniać normę EURO 6 oraz musi być wyprodukowany nie wcześniej niż w 2015 roku; autobus musi umożliwiać przewóz co najmniej 24 osób, z czego co najmniej 19 osób na miejscach siedzących;
- w przypadku autobusów przystosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych, posiadających niską podłogę przynajmniej przy jednych z drzwi, platformę wjazdową dla wózków oraz miejsce na minimum jeden wózek inwalidzki dopuszczone są autobusy spełniające następujące wymagania: autobus musi spełniać normę EURO 5 lub wyższą oraz musi być wyprodukowany nie wcześniej niż w 2010 roku; autobus musi umożliwiać przewóz co najmniej 24 osób, z czego co najmniej 14 osób na miejscach siedzących; co najmniej 1 autobus musi umożliwiać przewóz co najmniej 24 osób na miejscach siedzących,
Termin składania ofert to 3 czerwca. Przypomnijmy na koniec, że w marcu Koleje Małopolskie odebrały swoje pierwsze nowe autobusy – dwa niskowejściowe modele Iveco Crossway 12LE Line, które zadebiutowały 1 kwietnia na nowej trasie Autobusowych Linii Dojazdowych: Podłęże – Niepołomice – Proszowice.