Koleje Małopolskie cały czas wzmacniają autobusową flotę. Szybki leasing
7 kwietnia spółka Koleje Małopolskie ogłosiła przetarg na dostawę w formie leasingu finansowego dwóch używanych autobusów międzymiastowych.
Uwaga – termin składania ofert jest bardzo krótki! To 18 kwietnia, co oznacza, że klejarzom bardzo się spieszy i potrzebują szybko nowego taboru do obsługi swoich Autobusowych Linii Dojazdowych. Przypomnijmy, że w tym tygodniu firma rozstrzygnęła przetarg na zakup pierwszych w naszym kraju hybryd klasy II.
Klasa MAXI
Kolejowa spółka poszukuje następujących autobusów:
- Autobusy wyprodukowane nie wcześniej niż w 2012 roku, z tego co najmniej jeden autobus nie wcześniej niż w 2014 roku.
- Maksymalny przebieg każdego z Autobusów – nie więcej niż 600 000 km.
- Spełniają normę emisji spalin co najmniej EURO V, z tego co najmniej jeden autobus spełnia normę emisji spalin co najmniej EURO VI.
- Każdy autobus posiada łącznie co najmniej 80 miejsc, z tego minimalnie 45 miejsc siedzących (nie licząc dodatkowych 2-4 uchylnych miejsc umiejscowionych w strefie dla wózka inwalidzkiego) oraz minimalnie 35 miejsc stojących. Liczba miejsc siedzących i stojących musi być potwierdzona w dowodzie rejestracyjnym.
- Długość: od 11 500 mm do 12 500 mm.
- Szerokość: od 2 400 mm do 2 550 mm.
- Wysokość: maksymalnie 3 400 mm.
- Każdy autobus posiada wejście z poziomu niskiej podłogi zarówno w drzwiach przednich jak i środkowych;
- Siedzenia pasażerskie: z wysokim oparciem, miękkie, wyposażone w tapicerkę wysokiej jakości na oparciu oraz na siedzisku o wysokiej odporności na zużycie (wycieranie, zabrudzenie) oraz o podwyższonej odporności na akty wandalizmu (rozerwanie, rozcięcie); wyposażone w pasy bezpieczeństwa, uchylne podłokietniki i uchwyty na każdym oparciu fotela od strony przejścia;
- Silnik: wysokoprężny; pojemność skokowa do 2200 cm3; moc: min. 235 kW;
- Skrzynia biegów: automatyczna.
Wcześniejsze zakupy
4 kwietnia spółka Koleje Małopolskie dokonała wyboru najkorzystniejszej oferty w przetarg na dostawę siedmiu nowych autobusów z układami mild hybrid. I to z unijnym dofinansowaniem! Wszystko wskazuje na to, że będą to pierwsze w Polsce hybrydowe autobusy międzymiastowe klasy MAXI (wcześniej model Intouro K hybrid zakupiło Wijewo, ale w klasie MIDI). W pojedynku zmierzyły się dwie bardzo ciekawe, premierowe w naszym kraju konstrukcje – Mercedes-Benz Citaro LE U i Iveco Crossway 12 LE hybrid. Ostatecznie KM zdecydowały się na drugi model. i ofertę ABP BUS & Coach na kwotę 11.537.400,00 PLN brutto / 9.380.000,00 zł netto, co daje jednostkowy koszt Iveco Crossway 12 LE hybrid na poziomie 1.340.000 PLN netto.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Najnowsze kontrakty potwierdzają fakt, że autobusy sprawdziły się w Kolejach Małopolskich. Przypomnijmy, że firma ogłosiła w 2022 roku aż cztery postępowania na zakup pojazdów pod linie ALD:
- rok 2023 to pierwsze zamówienie na międzymiastowe autobusy klasy MAXI w naszym kraju z układami mild hybrid i to z unijnym dofinansowaniem;
- we wrześniu 2022 Koleje Małopolskie ogłosiły przetarg na zakup w formie leasingu finansowego trzech autobusów niskowejściowych klasy MAXI, w którym otrzymała jedna ofertę od Leasing Spółka na sumę 1.037.388,78 PLN brutto. I ta propozycja została uznana za najkorzystniejszą;
- przed wakacjami 2022 spółka ogłosiła przetarg na zakup trzech fabrycznie nowych pojazdów klasy MINI, gdzie otrzymała dwie oferty: od Magdaleny Okuń na sumę 1.685.961,00 PLN brutto oraz Truck Import – Export Wynajem / Mercus na sumę 2.394.810,00 PLN brutto;
- na samym początku 2022 roku spółka odebrała od ABP dwa fabrycznie nowe autobusy niskowejściowe Low Entry - Iveco Crossway 12.
Równolegle prowadzone są przetargi na obsługę linii przez zewnętrzne firmy autobusowe.