Kolejarze wycofują się z autobusów. Alstom zamyka projekt Aptis!
Brak zamówień i silna konkurencja na europejskim rynku skłoniły francuski koncern Alstom do podjęcia decyzji o zamknięciu działu produkcji autobusów elektrycznych.
Jak informują francuskie media - firma Aptis, spółka-córka Alstom z siedzibą w Hangenbieten (Francja), ma zostać zamknięta do końca 2021 roku.
Poszukiwany inwestor
-„Oczekuje się, że działalność operacyjna Aptis zostanie zakończona do końca 2021 r. Chyba że znajdzie się kupiec” - powiedział agencji AFP, rzecznik Alstom.
Jak poinformował - założona w 2018 roku firma doświadcza „luk w potrzebach operatorów na rynku autobusów elektrycznych we Francji i Europie” i „silnej konkurencji na rynku europejskim”.
Aktualnie przedstawiciele kierownictwa i pracodawców negocjują Plan Ochrony Zatrudnienia (PSE) i mają nadzieję znaleźć nowego właściciela dla firmy Aptis za pomocą Alzackiej Agencji Rozwoju. Utratą zatrudnienia zagrożonych jest 141 pracowników.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Innowacyjna konstrukcja
Aptis, pierwszy autobus elektryczny koncernu Alstom, został wprowadzony na rynek w 2018 roku i od razu wzbudził mieszane opinie w branży, jako zbyt innowacyjny, bez szans na modułową, seryjną produkcję. Do końca 2020 r. wyprodukowano ok. 37 egzemplarzy tego typu.
Według francuskich mediów - w 2021 r. powstaną jeszcze 62 autobusy Alstom Aptis, gdyż tego wymagają kontrakty zawarte z Strasburgiem (12) i Paryżem (50), gdzie koncern został jednym z trzech zwycięzców wielkiego przetargu RATP na zakup do 800 autobusów elektrycznych.
Potem w firmie ma zostać ok. 20 pracowników do zadań serwisowych. Na koniec warto podkreślić, że Alstom to międzynarodowy koncern, który dostarcza na całym świecie pojazdy szynowe i inne systemy dla transportu kolejowego.