Kobriger: MAN Bus Starachowice czeka dużo pracy [FILM]
To strategiczny rok dla fabryki autobusów MAN w Polsce. We wrześniurusza produkcja nowej generacji autobusów Lion`s City, a równolegle zostanie przeniesionaprodukcja podwozi z Salzgitter. Do tego dochodzą jeszcze pojazdy elektryczne,których seryjna produkcja ma ruszyć w 2019 r. Sporo zmian.
Zaczynamy od dokończenia przeprowadzki produkcji wszystkichautobusowych podwozi marki MAN z Salzgitter do Starachowic. Ma to nastąpić podsam koniec roku, a w październiku grupa 50 pracowników starachowickiego zakładuprzejdzie szkolenie w Niemczech. Jak informują związkowcy z NSZZ Solidarność wMAN Bus – ta operacja została opóźniona o rok, co było spowodowane problemami zzapewnieniem pracy pracownikom zatrudnionym w Salzgitter. To oznacza, że jeszczew tym roku w Starachowicach – obok Centrum Kompetencyjnego Produkcji AutobusówNiskopodłogowych – powstanie Centrum Kompetencyjne Produkcji Podwozi AutobusowychMAN. I to dla całego świata. To ważna inwestycja.
Druga zmiana
Aby sprostować rosnącym zamówieniom z europejskiego rynku,MAN planuje w październiku uruchomić drugą zmianę na montażu autobusów. Jakinformuję związkowcy z Solidarności, pracująca od dłuższego czasu wyłącznie napierwszą zmianę załoga montażu podzielona zostanie na połowę i w ten sposóbpowstanie druga zmiana. To oznacza wydłużanie taktów i wydajność na poziomie 7 autobusówdziennie na jednej zmianie. Dodając do tego wynik drugiej zmiany mamy łącznieaż 14 autobusów dziennie plus 3-4 podwozia. To absolutny produkcyjny rekord fabrykiMAN Bus w Starachowicach.
Nowa generacja
Jednak najbardziej widoczną zmianą w starachowickiej fabrycebędzie uruchomienie od września br. produkcji kompletnie nowej generacjiautobusów z silnikami D15 i modułami hybrydowymi. O tych wszystkich zmianach i nowychautobusach rozmawialiśmy w Norymberdze – podczas pra-premiery nowej serii MAN Lion`sCity – z Michaelem Kobrigerem, prezesem spółki MAN Bus:
{https://www.youtube.com/watch?v=km1rt3uD8fc}
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„