KM Rybnik szuka autobusów używanych. Jedna MEGA oferta i kolejny MAXI przetarg
29 maja 2023 Komunikacja Miejska Rybnik anulowała przetarg na leasing używanego autobusu klasy MAXI z powodu braku ofert.
Spółka się jednak nie poddaje i już ogłosiła ponowiła to zamówienie. Z kolei 31 maja firma otworzyła ofertę na zakup pojazdu hybrydowego klasy MEGA – także z rynku wtórnego. Czyli mamy połowiczny sukces.
jedna hybryda
Rybnik chce mieć o jedną hybrydę więcej, która dołączyłaby do 11 zamówionych od Solarisa pojazdów Urbino 12 hybrid. Ale w wersji MEGA. Przypomnijmy, że równolegle trwa wodorowy projekt śląskiego miasta, gdzie mamy umowę na dostawę 20 sztuk Nesobusów, a dodatkowo Rybnik chce mieć pierwsze w Polsce przegubowe wodorowce.
Autobus przegubowy miał mieć rok produkcji nie wcześniej niż 2016, a przebieg nie większy niż 500 000 km. Napęd autobusów miał być realizowany przez silnik 4 lub 6-cylindrowy, o mocy 220 kW (przegub) z normą emisji spalin Euro 6. Wymagany układ drzwi w autobusie 18 metrowym – 2-2-2-2.
Pod zakup pojazdu śląska firma przygotowała kwotę 1.725.000.00 PLN netto.
Przy takich wymogach, 31 maja KM Rybnik otrzymała jedną ofertę od konsorcjum PKO Leasing i Solaris z modelem nU18 Hybrid w cenie 1.472.942,40 PLN brutto, która spokojnie zmieściła się w rybnickim budżecie. Czekamy zatem na wybór, umowę i przyjazd hybrydy.
MAXI powtórka
Z kolei 29 maja Komunikacja Miejska powtórzyła przetarg na autobus solowy, który ma być wyprodukowany nie wcześniej niż w 2014 roku. Jego przebieg nie może być większy niż 700 000 km. Przypomnijmy, że za pierwszym razem przygotowany budżet wynosił 260.000 PLN. Nowy termin składania ofert to 12 czerwca.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Napęd autobusu używanego ma być realizowany przez silnik 4 lub 6-cylindrowy, o mocy 200 kW (solo). Silnik ma spełniać normę emisji spalin Euro 6. Wymagany układ drzwi w autobusie o długości 12 m to 2-2-0.
Zamawiający chce, aby stanowisko pracy kierowcy było oddzielone od przedziału pasażerskiego poprzez przeszklenie. Autobusy muszą być wyposażone w alkomat wykrywający obecność alkoholu w wydychanym przez kierowcę powietrzu oraz blokujący możliwość uruchomienia silnika pojazdu w przypadku wykrycia obecności alkoholu w wydychanym powietrzu. W przestrzeni pasażerskiej mają znaleźć się porty USB. Siedzenia będą o ergonomicznym kształcie, wandaloodporne, tj. o powierzchniach utrudniających naniesienie napisów typu „graffiti". Wkładki tapicerskie siedziska i oparcia muszą być wyposażone w gąbkę (piankę) zmiękczającą pod tapicerką. Tablice zewnętrzne autobusów mają być wykonane w technologii LED RGB i powinny mieć możliwość wyświetlania treści w kolorze: białym jaskrawym lub bursztynowym. Zamawiający nie wymaga montażu monitorów wewnętrznych.
KRYTERIA OCENY OFERT
W obu przypadkach (MAXI i MEGA) KM Rybnik będzie punktował wykonawców w dwóch kryteriach: ceny (60%), kryteriów technicznych (40%). W przypadku kryteriów technicznych mamy różnice w każdym z przetargów.
Dla solowej hybrydy w kryteriach technicznych punktowane są: okres gwarancji całopojazdowej – gwarancja wyższa niż 48 miesięcy – 30 pkt, zużycie paliwa przez autobus standardowy według testu SORT-2 - poniżej 30,01 l/100 km – 10 pkt.
Dla autobusu przegubowego przewoźnik punktuje: okres gwarancji całopojazdowej – gwarancja wyższa niż 48 miesięcy – 30 pkt, zużycie paliwa przez autobus przegubowy według testu SORT-2 - poniżej 35,01 l/100 km – 5 pkt, rodzaj magazynów energii wykorzystywanych do celów trakcyjnych – superkondensatory – 5 pkt.
Czekamy na wyniki.