KM Łomianki kupią 5 autobusów w ?warszawskim
28 lutego br. podwarszawski przewoźnik ogłosił przetarg na zakup pięciu w pełni niskopodłogowych autobusów klasy maxi. Spółka planuje przeznaczyć na ten cel niespełna 1,35 mln euro netto (ok. 5,6 mln zł). To szacunkowa wartość kontraktu podstawowego. KM Łomianki przewidziały jednak dodatkowo możliwość udzielenia zamówień uzupełniających o łącznej wartości nieprzekraczającej 50 % wartości zamówienia podstawowego. Prześwietlmy pokrótce wymagania przewoźnika. Autobusy mają być wyposażone w silniki diesla spełniające normę EURO 6. Moc jednostki napędowej ma być nie mniejsza niż 190 kW, a maksymalna pojemność skowa nie więcej niż 10,8 l. Ponadto silnik ma być sprzężony z przynajmniej czterobiegową automatyczną skrzynią biegów Voith lub równoważną. Pojazdy muszą posiadać przynajmniej 6 okien przesuwnych. Podróż nimi w okresie letnim umili z pewnością klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej o mocy minimum 27 kW. Nie zapomniano także o kierowcach. Wymagana kabina typu zamkniętego również będzie wyposażona urządzenie chłodzące. Pasażerowie będą mogli liczyć na przynajmniej 95 miejsc, w tym chociaż 28 siedzących na tapicerowanych, miękkich fotelach. Na system informacji pasażerskiej złożą się 3 diodowe wyświetlacze zewnętrzne o wymiarach minimum 112×16 punktów (przednia tablica), 84×16 (bok) oraz 21×12 (tył). W środku będzie jedna tablica LED o w rozmiarze przynajmniej 116×20 punktów. Bezpieczeństwo zapewni monitoring w postaci 4 kamer. Spółka oczekuje autobusów o wysokim poziomie dostępności dla pasażerów, więc będą miały one 3 pary dwuskrzydłowych drzwi o prześwicie minimum 1200 mm, a wszystkie wejścia mają być bezstopniowe.