KM Głogów idzie na zakupy

infobus
24.06.2015 16:56

Głogowski przewoźnik ogłosił 24 czerwca przetarg, w którym szykuje się kilka niespodzianek. Jakich? Większość ma zapewne umożliwić powrót do polityki dywersyfikacji dostawców taboru.

Standard i jedna ciekawostka

Zamawiane pojazdy mają być fabrycznie nowe, całkowicie niskopodłogowe, zasilane olejem napędowym i spełniać normę Euro 6. Nadwozie ma być o długości ok. 12 m, szerokości przynajmniej 2,5 m oraz wyposażone w układ drzwi 2-2-2 albo 1-2-2.  Jednostka napędowa ma mieć pojemność w zakresie 6 – 7 l oraz moc minimum 200 kW. Zintegrowana będzie z przynajmniej czterobiegową automatyczną skrzynią biegów, która ma posiadać tryb umożliwiający redukcję zużycia paliwa na postoju. Nowe nabytki miejskiego przewoźnika mają umożliwić podróż przynajmniej 90 pasażerom, w tym chociaż  na miejscach siedzących 28 (minimum 6 dostępnych z niskiej podłogi). Wentylacja przestrzeni pasażerskiej będzie się odbywała w oparciu o minimum 9 okien oraz wentylatory nadmuchowe. Zamawiają pozostawił oferentom dowolności w zakresie doboru okien- mogą to być przesuwne jak i uchylne. Jedyny wymóg w tym zakresie  to umożliwienie ich ryglowania. Na klimatyzację będzie mógł liczyć jedynie kierowca, który jako swoje miejsce pracy będzie miał kabinę typu zamkniętego. System informacji pasażerskiej będzie opierał się na 3 zewnętrznych tablicach diodowych, jednej wewnętrznej oraz zapowiedziach głosowych. Całość ma być oparta o rozwiązania oferowane przez R&G Plus.

Autobusy mają zostać dostarczone do Głogowa w ciągu maksymalnie 5 miesięcy od podpisania umowy. Przewoźnik oszacował wartość zamówienia na 2 700 000 zł netto.

5 kryteriów

O wyborze najkorzystniej oferty zdecyduje 5 kryteriów.  75% punktów przetargowych będzie do zdobycia za cenę.  Maksymalnie 10 punktów można uzyskać za warunki techniczne.  W tym zakresie Komunikacja Miejska Głogów punktuje 2 rozwiązania. Po 5 punktów będzie można uzyskać za zaoferowanie zależnej przedniej osi ze stabilizatorem oraz szyby czołowej dzielonej w osi pojazdu. Pozostałe 15% w punktacji przetargowej będzie można uzyskać  za warunki gwarancji i serwisu, zużycie paliwa w teście SORT-2 oraz posiadanie certyfikatu niepalności. By złożyć ważną ofertę wystarczy wykazać się dwiema dostawami, każda minimum po 2 sztuki autobusów, które będą zaproponowane głogowskiej spółce. Czas na przygotowanie ofert zainteresowane firmy mają wstępnie do 4 sierpnia.

Kto wygra?

Aktualny przetarg wydaje się być skrojony pod 3 modele. Najbliżej wymagań przewoźnika wydaje się być MAN Lion’s City w wariancie z silnikiem D08.  Solaris Urbino 12 oraz Solbus SM12 w ocenie technicznej nieznacznie tracą.  Czy będziemy mieli do czynienia z niespodzianką? Jest to niewykluczone. Przypomnijmy tylko, że w ostatnich latach KM Głogów zamawiał nowe autobusy od tylko od Solarisa.  W 2014 roku spółka zakupiła 5 sztuk modelu Alpino 8,6 oraz łącznie 6 egzemplarzy Urbino 12, które pozyskano w 2006 oraz 2012 roku. Ostatnie autobusy spod znaku lwa przewoźnik pozyskał w 2009 roku. Były to 2 autobusy typu MAN NL 283, które wcześniej jeździły w bydgoskim ForBusie. Co się urodzi z aktualnego przetargu? Odpowiedź najwcześniej 4 lipca. Poniżej prezentujemy najnowszy film o Komunikacji Miejskiej Głogowie.
{https://www.youtube.com/watch?v=i93vw7_L8m0}