Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Kłosok wygrywa w Pszczynie z 10 wozami Euro 6

infobus
10.08.2021 15:00
Gmina Pszczyna wybrała operatora, który będzie obsługiwał pięć linii komunikacyjnych w okresie od 1 września 2021 roku do 30 czerwca 2024 roku.

Do zamawiającego wpłynęły dwie oferty:

  • konsorcjum firm: PKS Tarnobrzeg sp. z o.o. oraz MARKPOL Transport Krajowy Zagraniczny Marek Rzeźnik – cena 8 392 808,57 PLN,
  • KŁOSOK sp. z o.o. sp.k. – cena 9 628 113,73 PLN.

Urzędnicy przy ocenie ofert kierowali się nie tylko ceną, ale również aspektem środowiskowym. W tym przypadku lepszą ofertę złożył Kłosok, który zaproponował obsługę linii 10 autobusami spełniającymi normę emisji spalin EURO 6, podczas gdy konkurenci chcieli wystawić do obsługi 5 pojazdów z normą EURO 6 i tyle samo z normą EURO 5. To zadecydowało ostatecznie o wygranej Kłosoka (92,3 pkt vs 80 pkt).

5 LINII DO OBSŁUGI

Zadanie obejmuje świadczenie usług w zakresie regularnego przewozu osób na następujących liniach wchodzących w skład sieci komunikacyjnej, dla której organizatorem jest Gmina Pszczyna:

  • A - Pszczyna – Studzionka przez Łąkę, Wisłę Małą,
  • C - Pszczyna – Ćwiklice przez Rudołtowice,
  • D - Pszczyna – Pszczyna przez Czarków, Piasek,
  • E - Pszczyna – Pszczyna przez Studzienice, Piasek,
  • F - Pszczyna – Pszczyna przez Jankowice.

Usługi świadczone będą na terenie gminy Pszczyna, w dni robocze i soboty. Planowana ilość wozokilometrów do wykonania w ciągu trwania całej umowy to 1 682 060,4 wzkm (wskazana ilość nie obejmuje wjazdów i zjazdów z linii). Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia lub zmniejszenia ilości wozokilometrów maksymalnie do 20 % planowanej ilości wozokilometrów.

JAKIE AUTOBUSY?

Usługa polega na wykonywaniu autobusowych przewozów o charakterze użyteczności publicznej na wyżej wymienionych liniach komunikacyjnych taborem spełniającym następujące minimalne warunki techniczne:

  • minimum 6 autobusów posiadających co najmniej 80 wszystkich miejsc – w tym liczbę miejsc siedzących co najmniej 35 (tabor typu A),
  • minimum 1 autobus posiadający co najmniej 60 wszystkich miejsc – w tym liczbę miejsc siedzących co najmniej 25, (tabor typu B),
  • minimum 3 autobusy posiadające co najmniej 30 wszystkich miejsc – w tym liczbę miejsc siedzących co najmniej 20 (tabor typu C).

Każdy z autobusów musi być wyposażony w co najmniej jedno miejsce dla osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich oraz jedno dla osób starszych i osób z dzieckiem na ręku. Siedzenie to musi być zlokalizowane możliwie jak najbliżej drzwi i musi być oznaczone specjalnymi piktogramami lub wyróżnione innym kolorem obicia tapicerskiego. Miejsce do przewozu wózka inwalidzkiego musi być wyposażone w odpowiednie zabezpieczania. Każdy z pojazdów musi być objęty systemem informacji pasażerskiej, tj. musi posiadać tablice elektroniczne lub podświetlane umożliwiające podanie następujących informacji:

  • przednia: kierunek jazdy (przystanek końcowy) oraz miejscowości pośrednie,
  • boczna z prawej strony: kierunek jazdy (przystanek końcowy) i miejscowości pośrednie,

W przypadku tablic typu flip-dot nie dopuszczalne jest stosowanie innego podświetlenia, niż jarzeniowe białe lub białych diod LED. Wszystkie autobusy muszą posiadać sprawne urządzenia oświetlające wnętrze autobusu, zapewniające oświetlenie całego przedziału pasażerskiego, w tym w szczególności wszystkich miejsc, w których znajdują się jakiekolwiek przeszkody dla pasażerów i umożliwiające odczytanie wszelkich informacji dla pasażerów umieszczonych wewnątrz autobusu.

Wszystkie autobusy będą posiadać wywietrzniki dachowe oraz przesuwne lub uchylne okna, co najmniej dwa na każdej z bocznych ścian pojazdu, które pasażerowie mogą otwierać i zamykać samodzielnie, a mechaniczny wywietrznik dachowy powinien być otwierany i zamykany przez kierowcę w miarę potrzeb z uwzględnieniem życzeń pasażerów, chyba że pojazd jest wyposażony w sprawnie działającą klimatyzacje przedziału pasażerskiego.

FORMUŁA NETTO

Dystrybucja, sprzedaż i kontrola biletów jest po stronie operatora i uzyskane z tytułu sprzedaży biletów środki finansowe stanowią w całości jego dochód.

Wykonawca będzie pobierał opłaty od pasażerów za świadczenie usług przewozowych w zakresie regularnego przewozu osób.

Operator zapewni sprzedaż biletów miesięcznych w Powiatowym Centrum Przesiadkowym w dwóch pierwszych i dwóch ostatnich dniach roboczych miesiąca, w godzinach 10.00–16.00.