Kłosok i PKS Tarnobrzeg w walce o pszczyńską komunikację miejską
14 czerwca śląska Pszczyna otworzyła oferty w przetargu na obsługę swojego systemu komunikacji miejskiej.
Nowy kontrakt będzie obowiązywał przez niespełna 3 lata. Start przewozów zaplanowano 1 września 2021 r., a zakończenie na 30 czerwca 2024 r. Wymagana flota to przynajmniej 10 autobusów z normą przynajmniej Euro 5.
PIĘĆ TRAS
Pszczyński kontrakt to świadczenie usług w zakresie regularnego przewozu osób na pięciu liniach wchodzących w skład sieci komunikacyjnej, dla której organizatorem jest gmina. To trasy:
- A Pszczyna – Studzionka przez Łąkę, Wisłę Małą,
- C Pszczyna – Ćwiklice przez Rudołtowice,
- D Pszczyna – Pszczyna przez Czarków, Piasek,
- E Pszczyna – Pszczyna przez Studzienice, Piasek.
- F Pszczyna – Pszczyna przez Jankowice.
Planowana ilość wozokilometrów do wykonania w ciągu trwania całej umowy to 1 682 060,4 wzkm (wskazana ilość nie obejmuje wjazdów i zjazdów z linii). Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia lub zmniejszenia ilości wozokilometrów maksymalnie do 20 % planowanej ilości wozokilometrów.
Dystrybucja, sprzedaż i kontrola biletów jest po stronie operatora i uzyskane z tytułu sprzedaży biletów środki finansowe stanowią w całości jego dochód.
Miasto postawiło na dwa kryteria oceny otrzymanych propozycji:
- 60% to cena,
- 40% można wywalczyć, jeśli wszystkie zaoferowane Pszczynie autobusy będą spełniały normę Euro 6.
DWIE OFERTY
14 czerwca gmina poinformowała u wysokości środków, jakie zamierza przeznaczyć na sfinansowanie tego zamówienia. To suma 9.537.300 PLN brutto. –„Ponadto zamawiający informuje, iż przewiduje udzielenie zamówienia na podstawie art.214 ust 1 pkt 7 ustawy Pzp o wartości 1.907.460 PLN brutto” - co nie bardzo wiemy, jak należy rozumieć.
Do pszczyńskiego kontraktu zgłosiły się dwie firmy:
- konsorcjum firm: LIDER: PKS Tarnobrzeg / partner: MARKPOL Transport Krajowy Zagraniczny Marek Rzeźnik z ceną 8.392.808,57 PLN brutto
- KŁOSOK Żory z ceną 9.628.113,73 PLN brutto.
Z tego wynika, że tylko PKS Tarnobrzeg zmieścił się w gminnym budżecie i to on przejmie pszczyńskie linie. Poczekajmy jednak na decyzję komisji przetargowej.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
JAKIE AUTOBUSY?
Usługa polega na wykonywaniu autobusowych przewozów o charakterze użyteczności publicznej na wyżej wymienionych liniach komunikacyjnych taborem spełniającym następujące minimalne warunki techniczne:
- minimum 6 autobusów posiadających co najmniej 80 wszystkich miejsc – w tym liczbę miejsc siedzących co najmniej 35 (tabor typu A), spełniających co najmniej normy spalin EURO 5,
- minimum 1 autobus posiadający co najmniej 60 wszystkich miejsc – w tym liczbę miejsc siedzących co najmniej 25, (tabor typu B), spełniających co najmniej normy spalin EURO 5,
- minimum 3 autobusy posiadające co najmniej 30 wszystkich miejsc – w tym liczbę miejsc siedzących co najmniej 20 (tabor typu C), spełniających co najmniej normy spalin EURO 5.
PEŁNA INFORMACJA
Każdy z autobusów musi być wyposażony w co najmniej jedno miejsce dla osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich oraz jedno dla osób starszych i osób z dzieckiem na ręku. Siedzenie to musi być zlokalizowane możliwie jak najbliżej drzwi i musi być oznaczone specjalnymi piktogramami lub wyróżnione innym kolorem obicia tapicerskiego. Miejsce do przewozu wózka inwalidzkiego musi być wyposażone w odpowiednie zabezpieczania;
Każdy z pojazdów musi być objęty systemem informacji pasażerskiej, tj. musi posiadać tablice elektroniczne lub podświetlane umożliwiające podanie następujących informacji:
- przednia: kierunek jazdy (przystanek końcowy) oraz miejscowości pośrednie,
- boczna z prawej strony: kierunek jazdy (przystanek końcowy) i miejscowości pośrednie,
W przypadku tablic typu flip-dot nie dopuszczalne jest stosowanie innego podświetlenia, niż jarzeniowe białe lub białych diod LED. Wszystkie autobusy muszą posiadać sprawne urządzenia oświetlające wnętrze autobusu, zapewniające oświetlenie całego przedziału pasażerskiego, w tym w szczególności wszystkich miejsc, w których znajdują się jakiekolwiek przeszkody dla pasażerów i umożliwiające odczytanie wszelkich informacji dla pasażerów umieszczonych wewnątrz autobusu.
Wszystkie autobusy będą posiadać wywietrzniki dachowe oraz przesuwne lub uchylne okna, co najmniej dwa na każdej z bocznych ścian pojazdu, które pasażerowie mogą otwierać i zamykać samodzielnie, a mechaniczny wywietrznik dachowy powinien być otwierany i zamykany przez kierowcę w miarę potrzeb z uwzględnieniem życzeń pasażerów, chyba że pojazd jest wyposażony w sprawnie działającą klimatyzacje przedziału pasażerskiego.