Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Kłosok i PKS Tarnobrzeg w walce o pszczyńską komunikację miejską

infobus
15.06.2021 09:00
14 czerwca śląska Pszczyna otworzyła oferty w przetargu na obsługę swojego systemu komunikacji miejskiej.

Nowy kontrakt będzie obowiązywał przez niespełna 3 lata. Start przewozów zaplanowano 1 września 2021 r., a zakończenie na 30 czerwca 2024 r. Wymagana flota to przynajmniej 10 autobusów z normą przynajmniej Euro 5.

PIĘĆ TRAS

Pszczyński kontrakt to świadczenie usług w zakresie regularnego przewozu osób na pięciu liniach wchodzących w skład sieci komunikacyjnej, dla której organizatorem jest gmina. To trasy:

  • A Pszczyna – Studzionka przez Łąkę, Wisłę Małą,
  • C Pszczyna – Ćwiklice przez Rudołtowice,
  • D Pszczyna – Pszczyna przez Czarków, Piasek,
  • E Pszczyna – Pszczyna przez Studzienice, Piasek.
  • F Pszczyna – Pszczyna przez Jankowice.

Planowana ilość wozokilometrów do wykonania w ciągu trwania całej umowy to 1 682 060,4 wzkm (wskazana ilość nie obejmuje wjazdów i zjazdów z linii). Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia lub zmniejszenia ilości wozokilometrów maksymalnie do 20 % planowanej ilości wozokilometrów.

Dystrybucja, sprzedaż i kontrola biletów jest po stronie operatora i uzyskane z tytułu sprzedaży biletów środki finansowe stanowią w całości jego dochód.

Miasto postawiło na dwa kryteria oceny otrzymanych propozycji:

  • 60% to cena,
  • 40% można wywalczyć, jeśli wszystkie zaoferowane Pszczynie autobusy będą spełniały normę Euro 6.

DWIE OFERTY

14 czerwca gmina poinformowała u wysokości środków, jakie zamierza przeznaczyć na sfinansowanie tego zamówienia. To suma 9.537.300 PLN brutto. –„Ponadto zamawiający informuje, iż przewiduje udzielenie zamówienia na podstawie art.214 ust 1 pkt 7 ustawy Pzp o wartości 1.907.460 PLN brutto” - co nie bardzo wiemy, jak należy rozumieć.

Do pszczyńskiego kontraktu zgłosiły się dwie firmy:

  • konsorcjum firm: LIDER: PKS Tarnobrzeg / partner: MARKPOL Transport Krajowy Zagraniczny Marek Rzeźnik z ceną 8.392.808,57 PLN brutto
  • KŁOSOK Żory z ceną 9.628.113,73 PLN brutto.

Z tego wynika, że tylko PKS Tarnobrzeg zmieścił się w gminnym budżecie i to on przejmie pszczyńskie linie. Poczekajmy jednak na decyzję komisji przetargowej.

Screenshot 2021 06 15 At 09 11 36 Informacja Z Otwarcia Ofert Informacja Z Otwarcia Ofert Pdf
Screenshot 2021 06 15 At 09 11 36 Informacja Z Otwarcia Ofert Informacja Z Otwarcia Ofert Pdf 1

 JAKIE AUTOBUSY?

Usługa polega na wykonywaniu autobusowych przewozów o charakterze użyteczności publicznej na wyżej wymienionych liniach komunikacyjnych taborem spełniającym następujące minimalne warunki techniczne:

  • minimum 6 autobusów posiadających co najmniej 80 wszystkich miejsc – w tym liczbę miejsc siedzących co najmniej 35 (tabor typu A), spełniających co najmniej normy spalin EURO 5,
  • minimum 1 autobus posiadający co najmniej 60 wszystkich miejsc – w tym liczbę miejsc siedzących co najmniej 25, (tabor typu B), spełniających co najmniej normy spalin EURO 5,
  • minimum 3 autobusy posiadające co najmniej 30 wszystkich miejsc – w tym liczbę miejsc siedzących co najmniej 20 (tabor typu C), spełniających co najmniej normy spalin EURO 5.

PEŁNA INFORMACJA

Każdy z autobusów musi być wyposażony w co najmniej jedno miejsce dla osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich oraz jedno dla osób starszych i osób z dzieckiem na ręku. Siedzenie to musi być zlokalizowane możliwie jak najbliżej drzwi i musi być oznaczone specjalnymi piktogramami lub wyróżnione innym kolorem obicia tapicerskiego. Miejsce do przewozu wózka inwalidzkiego musi być wyposażone w odpowiednie zabezpieczania;

Każdy z pojazdów musi być objęty systemem informacji pasażerskiej, tj. musi posiadać tablice elektroniczne lub podświetlane umożliwiające podanie następujących informacji:

  • przednia: kierunek jazdy (przystanek końcowy) oraz miejscowości pośrednie,
  • boczna z prawej strony: kierunek jazdy (przystanek końcowy) i miejscowości pośrednie,

W przypadku tablic typu flip-dot nie dopuszczalne jest stosowanie innego podświetlenia, niż jarzeniowe białe lub białych diod LED. Wszystkie autobusy muszą posiadać sprawne urządzenia oświetlające wnętrze autobusu, zapewniające oświetlenie całego przedziału pasażerskiego, w tym w szczególności wszystkich miejsc, w których znajdują się jakiekolwiek przeszkody dla pasażerów i umożliwiające odczytanie wszelkich informacji dla pasażerów umieszczonych wewnątrz autobusu.

Wszystkie autobusy będą posiadać wywietrzniki dachowe oraz przesuwne lub uchylne okna, co najmniej dwa na każdej z bocznych ścian pojazdu, które pasażerowie mogą otwierać i zamykać samodzielnie, a mechaniczny wywietrznik dachowy powinien być otwierany i zamykany przez kierowcę w miarę potrzeb z uwzględnieniem życzeń pasażerów, chyba że pojazd jest wyposażony w sprawnie działającą klimatyzacje przedziału pasażerskiego.