KLA Kalisz testuje elektrycznego Solarisa
Trwają kolejne testy w Kaliszu. Kaliskie Linie Autobusowe sprawdzają elektrycznego Solarisa Urbino 12. To dokładnie ten sam egzemplarz, który został wyróżniony europejską nagrodą Bus of the Year 2017.
Testowany w Kliszu nU12e umożliwia podróż maksymalnie 65 pasażerom, w tym 31 na miejscach siedzących. 16 foteli jest dostępnych z niskiej podłogi. Zastosowano siedzenia typu Ster 8MU UltraLight. Dostęp na pokład jest zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2. Drugie i trzecie drzwi są odskokowo-przesuwne. Solaris zastosował płaty drzwiowe firmy Ventura oraz sterowanie BODE.
Elektrobus wyposażono w baterie Solaris High Energy o pojemności 240 kWh. Sercem napędu jest oś elektryczna ZF AVE130. Składa się ona z dwóch silników trakcyjnych, które zabudowano w piastach kół. Każdy z nich osiąga moc 60 kW.
Przekazany KLA pojazd to zwycięzca konkursu Bus of the Year 2017. Elektryczny Urbino wyposażony jest m.in. w klimatyzację oraz system informacji pasażerskiej. Na czas testów w Poznaniu, producent przystosował także kasowniki do obsługi poznańskich kart aglomeracyjnych PEKA.
Testy mają na celu sprawdzenie jak autobus elektryczny poradzi sobie w warunkach liniowych na ulicach Kalisza przy normalnym natężeniu ruchu pasażerskiego. Kierowcy KLA będą mogli porównać jak autobus sprawuje się w warunkach ruchu ulicznego i porównać prowadzenie pojazdu do jazdy posiadanymi przez KLA autobusami z napędem diesla i napędem hybrydowym.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Ważne jest jaki jest zasięg autobusu na jednym ładowaniu, co pozwoli ocenić możliwości wykorzystania tego typu autobusów w warunkach kaliskich. Pracownicy zaplecza technicznego sprawdzą jakie rozwiązania zastosował w autobusie producent oraz jak w praktyce wygląda obsługa techniczna autobusu.
„