KIO potwierdza drugi wybór Ostrowca: Będzie dziewięć autobusów E9 od Busnex
6 marca zapadło kolejne, już ostateczne rozstrzygnięcie w przetargu na dostawę dziewięciu elektrycznych autobusów dla Ostrowca Świętokrzyskiego.
Krajowa Izba Odwoławcza w Warszawie potwierdziła słuszność wyboru przez samorząd oferty Busnex Poland, obejmującej dostarczenie elektrobusów Yutong wraz z infrastrukturą do ładowania. O pierwszym starciu w KIO pisaliśmy w InfoBusie wcześniej.
Wątpliwości Solarisa
Ostrowiec Świętokrzyski po raz pierwszy wybrał ofertę Busnex Poland pod koniec listopada 2022 r. Uzyskała ona najwyższą punktację w trzech kryteriach, charakteryzując się nie tylko najbardziej atrakcyjną ceną, ale również najdłuższą, 72-miesięczną gwarancją, a także najlepszymi parametrami w zakresie zużycia energii.
Jednak również uczestnicząca w tym przetargu spółka Solaris Bus & Coach wniosła odwołanie, a Krajowa Izba Odwoławcza nakazała samorządowi powtórzenie oceny ofert ze względów formalnych.
Stosując się do wyroku KIO, w pierwszej połowie lutego Ostrowiec Świętokrzyski anulował pierwsze rozstrzygniecie, powtórzył operację wyboru najkorzystniejszej oferty i ponownie wskazał na ofertę Busnex Poland.
To znowu wywołało wątpliwości Solarisa, który ponownie wniósł skargę do Izby, ale tym razem - a dokładniej na początku marca - KIO potwierdziła słuszność wyboru oferty Busnex Poland przez samorząd. Tym samym nie ma już przeszkód do podpisania umowy na dostawę nowego taboru.
-„Chciałoby się rzec, do trzech razy sztuka. Krajowa Izba Odwoławcza potwierdziła to, co było jasne od początku - samorząd dokonał słusznego wyboru elektrycznych autobusów Yutong. Zdajemy sobie sprawę, że konkurencja o kolejne kontrakty się zaostrza, ale elektrobusy Yutong ponownie potwierdzają swoją wartość, dzięki czemu są wybierane przez samorządy w całej Polsce – mówił Marcin Kucharski, prezes firmy Busnex Poland.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Elektryczna dziewiątka
Tym samym Busnex Poland dostarczy do Ostrowca Świętokrzyskiego 9 elektrycznych autobusów Yutong E9. Ten „elektryk” może pokonać na jednym ładowaniu ponad 350 kilometrów, jest dostosowany do przewozu osób niepełnosprawnych oraz o ograniczonej mobilności, a także posiada wydajny system klimatyzacji.
Autobusy, które zakupi Ostrowiec Świętokrzyski, będą wyposażone również w tablice LED i LCD informacji pasażerskiej, system monitoringu wizyjnego oraz ładowarki USB.