KIO odrzuca protest Mobilisa w przetargu MPK Wrocław

infobus
06.12.2014 00:35

Krajowa Izba Odwoławcza odrzuciła w tym tygodniu protest firmy Mobilis, która zarzuciła wybranemu przez MPK Wrocław oferentowi –firmie ITS Michalczewski Radom –zaproponowanie rażąco niskiej ceny. Izba nie podzieliła tej opinii. Dodajmy, że oferta Mobilis była druga w kolejności i o 70 milionów droższa. –„Przy wyborze oferty kierowaliśmy się nie tylko jej ceną, ale również oceną merytoryczną. Oferta ITS Michalczewski spełniała nasze warunki, była równie korzystna i zdecydowanie tańsza”–zapewnia Partyk Wild, wiceprezes ds. Inwestycji i Rozwoju MPK. Tę opinię potwierdziła w tym tygodniu KIO. To oznacza, że MPK lada dzień podpisze umowę z firmą ITS Michalczewski. Podwykonawca MPK to przedsiębiorca z wieloletnim doświadczeniem w usługach dla komunikacji miejskiej. Pracuje już dla Warszawy i Radomia. We Wrocławiu na okres 10 lat przejmie pracę na kilkunastu trasach, a wielkość tego zadani przewozowego to ok. 4 milionów wzkm rocznie. Dla porównania MPK Wrocław wykonuje obecnie zadania transportowe o wielkości ok. 23 milionów wzkm rocznie. Od momentu podpisania ITS Michalczewski ma pół roku na rozpoczęcie działalności.

Warszawska flota autobusów firmy ITS Michalczewski Radomska flota autobusów firmy ITS Michalczewski
Razem z nowym podwykonawcą we Wrocławiu pojawią się nowe autobusy –w sumie około 70 sztuk. Najprawdopodobniej w przypadku taboru klasy MAXI i MEGA będą to pojazdy marki MAN (Lion`s City i Lion`s City G), a przypadku MIDI –marki Solaris. Gdy wszystkie rozpoczną pracę z wrocławskich rozkładów jazdy znikną oznaczenia dla kursów niskopodłogowych bo…. każdy autobus będzie już niskopodłogowy. Bardziej komfortowo będzie też latem. –„W wakacje, gdy jest mniej kursów, będziemy starali się tak planować tabor, aby około 50 procent autobusów jeżdżących po mieście było klimatyzowanych”–zapowiada Wild. Przetarg na podwykonawcę, po zakupach Solarisów, jest kolejnym etapem wymiany ponad 120 autobusów wrocławskiej komunikacji miejskiej. Pojazdy będą niskopodłogowe, klimatyzowane, wyposażone w systemy informacji pasażerskiej oraz zapowiedzi głosowych. Zostaną fabrycznie pomalowane we wrocławskie żółto-czerwone barwy.