Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Kijów kupi 70 autobusów dzięki kredytowi z EBI

infobus
16.01.2019 13:00

Kijów w ubiegłym roku otrzymał kredyt z Europejskiego Banku Inwestycyjnego. Pieniądze mają pomóc w zmodernizować flotę stołecznego operatora, czyli firmy Kyivpastrans. W pierwszym etapie przewoźnik chce uruchomić finansowanie w wysokości 18,6 mln EUR na zakup 70 nowych autobusów.

Ukraina i Europejski Bank Inwestycyjny zawarły umowę kredytową, obowiązującą od 11 maja 2017 r. Dotyczy ona finansowania projektów z zakresu miejskiego transportu publicznego w największych miastach naszego wschodniego sąsiada. Wpływy z pożyczek EBI są przeznaczone na modernizację istniejącego oraz zakup nowego taboru.

Z takiego wsparcia chce skorzystać także ukraińska stolica. Kijowskie przedsiębiorstwo transportowe Kyivpastrans, miasto Kijów zamierza ogłosić przetarg na dostawę nowych w pełni niskopodłogowych autobusów miejskich. Zakup ma pochłonąć 18,6 mln EUR.

W pierwszej części ma zostać wybrany dostawca 35 autobusów klasy MAXI. Ich zakup ma pochłonąć maksymalnie 6,6 mln EURO. Każdy z nich ma umożliwiać podróż min. 95 pasażerom, w tym nie mniej niż 30 na miejscach siedzących. Mają być one napędzane silnikami diesla o mocy min. 210 kW.

W drugim zadaniu kijowski przewoźnik chce znaleźć dostawcę 35 autobusów przegubowych o długości do 18,5 m. Ta część przetargu miałaby pochłonąć maksymalnie 12 mln EUR. Każdy przegubowiec ma zabierać na pokład min. 175 pasażerów, w tym nie mniej niż 37 na miejscach siedzących. Mają być one napędzane silnikami nie słabszymi niż 240 kW.

Dostawy autobusów odbędą się w kilku transzach. Te, które zostaną przekazane dla Kijowa jeszcze w tym roku muszą spełniać przynajmniej normę Euro 5. W przypadku pojazdów, które trafią do ukraińskiej stolicy w 2020 r. silniki muszą być już bardziej ekologiczne, gdyż muszą spełniać normę Euro 6.

Dodatkowo wszystkie autobusy powinny być wyposażone w wyświetlacze diodowe, klimatyzację przedziału pasażerskiego i kabiny kierowcy, głosowe zapowiedzi przystanków oraz monitoring. Dostawcy muszą także zapewnić dostęp do części zamiennych, niezbędne materiały eksploatacyjne oraz wyposażyć warsztat kijowskiego przewoźnika w niezbędne narzędzia oraz oprogramowanie serwisowe.