Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Kierowcy autobusów Mercedesa i Setra będą mieli panoramiczny widok

infobus
26.11.2021 13:00
Już wkrótce kierowcy autobusów autobusów Mercedes-Benz i Setra zyskają obraz z kabiny, jak z lotu ptaka. A wszystko to dzięki kamerom 360° i 270°

Panoramiczny widok będzie dostępny jako opcjonalne wyposażenie pojazdów Daimler Buses.

Panoramiczna nowość

Nowe systemy kamer mają być dostępne na zamówienie dla szerokiej gamy autobusów od pierwszego kwartału 2022 roku: mowa tu o całej rodzinie niskopodłogowych autobusów Mercedes-Benz Citaro, włączając także eCitaro i Citaro Ü, a także nowym międzymiastowym autobusie Mercedes-Benz Intouro i wysokopokładowym autobusie turystycznym Tourismo, nowym Tourriderze na rynek północnoamerykański oraz piętrowym autobusie Setra TopClass S 531 DT.

W ten sposób autobusy Mercedes-Benz i Setra podkreślają po raz kolejny swoją wiodącą pozycję w zakresie systemów bezpieczeństwa pojazdów. Asystent skrętu Sideguard Assist, system hamowania awaryjnego Active Brake Assist dla autobusów międzymiastowych i turystycznych, a także system aktywnego hamowania Preventive Brake Assist dla autobusów miejskich, elektroniczny program stabilizacji toru jazdy ESP czy system zabezpieczenia przeciwzgięciowego ATC (Articulation Turntable Controller) dla autobusów przegubowych to tylko część długiej listy wyposażenia bezpieczeństwa. Autobusy od Daimler Buses są niekwestionowanymi pionierami w dziedzinie systemów bezpieczeństwa i wspomagania.

Dotyczy to również bezpieczeństwa biernego, gdyby mimo wszelkich podjętych środków ostrożności coś jednak miało się stać. Już od dziesięciu lat Daimler Buses, we wszystkich nowo wyprodukowanych autobusach obu marek, dobrowolnie stosuje się do wytycznych Regulaminu nr 29 EKG ONZ dla samochodów ciężarowych, dotyczących przestrzeni bezpiecznej kierowcy w przypadku zderzenia czołowego, która sprawdzanej na podstawie badania zderzeniowego. Środki ochrony przed kolizją obejmują absorbery umieszczone z przodu we wszystkich wariantach Citaro, a w przypadku autobusów turystycznych system bezpieczeństwa biernego Front Collision Guard (FCG). Razem ze wzmocnioną, specjalnie zaprojektowaną konstrukcją ramową odprowadza on siły oddziałujące podczas czołowego uderzenia w sposób ukierunkowany na podwozie. Ważnym elementem dla bezpieczeństwa pasażerów we wszystkich autobusach jest sztywna struktura szkieletu, w której konstrukcji zastosowano wręgi pierścieniowe.

Jetzt Haben Busfahrer Beste Aussichten: Kamerablick Aus Der Vogelperspektive Für Omnibusse Von Mercedes Benz Und Setra Now Bus Drivers Have The Best Perspective: Camera View With A Bird's Eye Perspective For Mercedes Benz And Setra
Jetzt Haben Busfahrer Beste Aussichten: Kamerablick Aus Der Vogelperspektive Für Omnibusse Von Mercedes Benz Und Setra Now Bus Drivers Have The Best Perspective: Camera View With A Bird's Eye Perspective For Mercedes Benz And Setra

Trochę techniki

Opcjonalny system kamer do autobusów turystycznych, międzymiastowych i miejskich Mercedes-Benz i Setra ma kąt widzenia 360° natomiast system do pojazdów przegubowych Mercedes-Benz Citaro - 270°.

W autobusach jednoczłonowych cztery kamery zapewniają widok na całe otoczenie (360°), natomiast w autobusie przegubowym, ze względu na różne kąty zgięcia przedniego i tylnego członu, trzy kamery dostarczają obraz z lewej i prawej strony tylnego członu, jak również za nim (270°).

W zależności od modelu, kamera przednia montowana jest pod lub nad przednią szybą, a obie kamery boczne instalowane są nad szybami bocznymi. Kamera tylna jest umieszczona w strefie tylnej szyby, dokładnie tam, gdzie obecnie instalowana jest kamera cofania. System ten umożliwia dostrzeżenie przechodniów, rowerzystów, jak również przeszkód nawet w takich obszarach, które zwykle są poza zasięgiem wzroku kierowcy. W ten sposób system zwiększa bezpieczeństwo na drogach, ponieważ można dzięki niemu wykryć niebezpieczeństwo kolizji i zapobiec wypadkom. System kamer jest automatycznie włączany w momencie rozpoczęcia jazdy i działa do prędkości 35 km/h. Aktywuje się również przy wyższych prędkościach, gdy włączony zostaje kierunkowskaz. Kiedy zaś prędkość zwalniającego pojazdu spadnie do 32 km/h, następuje ponowne automatyczne włączenie systemu. Na dziesięciocalowym monitorze z dzielonym ekranem kierowca widzi autobus z lotu ptaka. Drugi obraz w monitorze zależny jest od sytuacji na drodze: Gdy kierowca włączy kierunkowskaz lub wsteczny bieg, wyświetlany obraz przełączany jest automatycznie na lewą lub prawą stronę bądź też tył pojazdu. Do dyspozycji jest w sumie pięć widoków. Ponadto kierujący ma też w razie potrzeby możliwość ręcznego przełączania obrazów. W tym celu może on skorzystać z odpowiedniego menu wyboru dostępnego na ekranie. Pozwala ono również kierowcy na ręczne włączanie i wyłączanie monitora.

Oznaczenia przedniej i tylnej krawędzi autobusu, jak również wskazywany korytarz jazdy ułatwiają orientację. Dzięki tym obrazom kierowca zyskuje pole widzenia na odległość około pięciu do sześciu metrów, co tym samym zapewnia pokrycie sąsiedniego pasa ruchu.

Jetzt Haben Busfahrer Beste Aussichten: Kamerablick Aus Der Vogelperspektive Für Omnibusse Von Mercedes Benz Und Setra Now Bus Drivers Have The Best Perspective: Camera View With A Bird's Eye Perspective For Mercedes Benz And Setra
Jetzt Haben Busfahrer Beste Aussichten: Kamerablick Aus Der Vogelperspektive Für Omnibusse Von Mercedes Benz Und Setra Now Bus Drivers Have The Best Perspective: Camera View With A Bird's Eye Perspective For Mercedes Benz And Setra