Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Kierowca autobusu MZA obronił dziewczynkę przed agresywnym pasażerem

infobus
08.12.2021 11:00
3 grudnia, w autobusie linii 192 (kierunek Os. Kabaty), do jadącej w niemal pustym autobusie 12-letniej dziewczynki dosiadł się pasażer, którego zachowanie wobec dziecka zaniepokoiło kierowcę autobusu.

Postanowił zareagować, a dzięki swej odwadze, stał się bohaterem mediów społecznościowych.

Kierowca obrońca

-"Dziękuję kierowcy porannego autobusu, który obronił moją 12-letnią córkę przed napastliwym mężczyzną, który się do niej przysiadł i ją straszył. Córka była przerażona, ale kierowca stanął w jej obronie. Później sytuacja powtórzyła się z dorosłą pasażerką i kierowca znów interweniował - napisała do Zarządu Transportu Miejskiego mama dziewczynki, dziękując mężczyźnie za interwencję.

Mama dziewczynki nie poprzestała na przesłaniu podziękowań do ZTM-u i całą historię opisała na lokalnej grupie na Facebooku. Wpis kobiety polubiło 600 osób.

Kierowca o tym, co się zdarzyło, powiedział krótko: "Sam mam córkę w takim wieku, więc to naturalne, że interweniowałem"- wyjaśnił pan krótko Marek, cytowany przez Urząd Miasta Warszawy.

-"Zdarza nam się co jakiś czas, że kierowcy interweniują w obronie bitych lub nagabywanych przechodniów będących poza autobusem. W takich sytuacjach kierowcy podjeżdżają i umożliwiają ucieczkę pokrzywdzonemu do autobusu, zamykając następnie drzwi przed napastnikiem - mówi rzecznik MZA Adam Stawicki. Następnie dodaje, że kierowcy znają procedury dotyczące pierwszej pomocy medycznej czy udzielania innych form pomocy. O każdej takiej sytuacji muszą poinformować dyspozytora, który wówczas może wezwać na pomoc policję, straż pożarną czy pogotowie ratunkowe. 

Listy z podziękowaniami

ZTM Warszawa co roku otrzymuje kilkadziesiąt pochwał dla kierowców i motorniczych za interwencje. Oto kilka z nich:

„Szczere słowa uznania dla kierowcy autobusu 182 który na przystanku marszałkowska w kierunku politechniki bez zawahania stanął w obronie bitej na przystanku dziewczyny w dniu 28.01.2021 ok godz 22”.

„Chcielibyśmy bardzo serdecznie podziękować kierowcy autobusu linii 166, numer 1201, który w dniu 23 listopada około godziny 15.40 w pobliżu przystanku Tor Stegny 03 był świadkiem potrącenia naszego syna jadącego na rowerze przez kierowcę samochodu osobowego który zbiegł z miejsca kolizji. Kierowca najpierw swoim autobusem zastawił naszego syna, żeby nikt go powtórnie nie potrącił, później pomógł mu się podnieść z jezdni i odprowadził do policjantów którzy akurat na przystanku dokonywali czynności w związku z innym zdarzeniem no i jeszcze zgłosił się jako świadek chcąc zeznawać w naszej sprawie”.

„Kierowca linii 187, numer boczny 2231, 10.08.2021 około godziny 9, gdy zauważył człowieka leżącego w trawie za przystankiem opuścił autobus i upewnił się, czy nie ma potrzeby wezwać pogotowia. Był to zwykły, ludzki odruch, niemniej zasługuje na pochwałę, zwłaszcza że wiele osób przechodziło obok tego obojętnie”.

„Chciałem napisać pochwale dla kierowcy autobusu linii 138 w kierunku „Zajezdnia utrata” który dnia 05.01.2021 o godzinie około 16:55 pomógł kierowcy u którego płonął samochód. Kierowca autobusu niezwłocznie wyciągnął 2 gaśnice i swoim działaniem pomógł zgasić ogień jeszcze przed przyjazdem jednostki Straż Pożarnej. Wielkie podziękowanie dla takiego kierowcy który w każdej sytuacji zostaje człowiekiem!”

„Chciałabym bardzo pochwalić Pana lub Panią Kierowcę autobusu nr 136, prowadzącego w czwartek 20.05 autobus nr 136 w kierunku Maklakiewicza (kurs skrócony) i mijający przystanek Dunikowskiego ok. godz. 22:51. Osoba kierująca była bardzo czujna i na małym rondzie przed przystankiem wypatrzyła w ciemnościach jeża, błyskawicznie zatrzymała się na rondzie i pozwoliła jeżowi przetuptać bezpiecznie na trawnik. Wszystko to wyglądało uroczo - ogromny, przegubowy autobus i mały pędrak tuptający przed jego maską. Widok świetnie nadawałby się do kreskówki i wycisnąłby łzy u każdego oglądającego”.