Kielecka wojna na oświadczenia. Sezon 2
Trwa kolejna „wymiana ognia” między ZTM i MPK w Kielcach. Oczywiście wszystko odbywa się za pośrednictwem mediów. Na planie serialu ponownie pojawił się poseł Bogdan Latosiński.
-„Z wyraźnym sprzeciwem odnoszę się do nieprawdziwych informacji zawartych w oświadczeniu ZTM oraz zamieszczanych na profilu facebookowym KPK, według których to MPK Kielce jest winne przeładowaniu niektórych autobusów dojeżdżających do szkół. Prawdziwą przyczyną tego problemu jest wprowadzenie przez Zarząd Transportu Miejskiego w Kielcach ograniczeń komunikacyjnych poprzez likwidację wielu linii oraz tzw. taktowania na liniach szkolnych, czyli równych odstępów pomiędzy odjazdami autobusów” – czytamy w oświadczeniu Bogdana Latosińskiego, parlamentarzysty i jednocześnie związkowca z MPK Kielce.
Poseł apelował i apeluje
O wcześniejszym oświadczeniu ZTM-u – które zareagowało na słowa Elżbieta Śreniawska na antenie Polskiego Radia Kielce o „nieprzemyślanych korektach w komunikacji” – pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ.
Czas na drugą stronę.30 września głos w tej sprawie zabrał Bogdan Latosiński – poseł PiS, a jednocześnie przewodniczący Związku Zawodowego Pracowników Transportu Publicznego MPK w Kielcach. W opublikowanym na swojej stronie oświadczeniu apeluje do Zarządu Transportu Miejskiego „o rozważne podejmowanie decyzji, zaprzestanie ,,zakamuflowanych” działań mających na celu dyskredytowanie w oczach pasażerów spółki pracowniczej i w konsekwencji doprowadzenie do jej upadłości oraz zaniechanie nieprzemyślanych i szkodliwych dla pasażerów zmian w siatce połączeń, których negatywne skutki przypisywane są kłamliwie przewoźnikowi.”
Parlamentarzysta podkreśla, że od kilkunastu miesięcy apelował do instytucji odpowiedzialnych za funkcjonowanie transportu publicznego o podjęcie stosownych działań. Przekonuje, że m.in. powodem przeładowanych kursów na linii nr 2 jest likwidacja linii nr 40 i połączenie jej z linią nr 2. Dodaje, że nie tylko likwidacja kilku połączeń jest przyczyną przepełnienia autobusów na niektórych liniach komunikacyjnych.
Do komunikacyjnego sedna
-„Moim zdaniem, zarówno ZTM, jak również osoby administrujące portal KPK – kreujące się na „ekspertów od transportu publicznego” – powinny wiedzieć, że taktowanie należy wprowadzać na takich liniach jak „34”, ,,35″ lub „46”, będących głównymi arteriami komunikacyjnymi, o równomiernym natężeniu pasażerskim i służącym do przemieszczania się w różnych celach, a nie na liniach prowadzonych do konkretnych miejsc, czy też przebiegających w pobliżu dużych zakładów pracy, szkół, w których znaczna ilość osób o tej samej godzinie rozpoczyna i kończy pracę bądź naukę. Na liniach tych, pasażerowie, w tym przypadku uczniowie rozpoczynający lekcje w szkole o stałej i z góry określonej godzinie, zmuszeni są do podróżowania w ściśle określonych ramach czasowych. Oczywiste jest więc to, że w tym przedziale powinno kursować więcej autobusów. Aby to zrobić, należy przy planowaniu rozkładu danej linii, znacznie skrócić odstępy czasowe pomiędzy kolejnymi autobusami. Tak skonstruowany rozkład ,,rozłoży” zwiększony potok pasażerski na kilka autobusów i pozwoli na rozwiązanie opisywanego przeze mnie problemu.
Zarząd Transportu Miejskiego postanowił jednak zrobić inaczej, ze szkodą dla uczniów podróżujących komunikacją miejską. Co więcej, w październiku, gdy zacznie się rok akademicki na uczelniach i również studenci będą korzystać masowo z transportu publicznego, sytuacja może ulec znacznemu pogorszeniu. Jest to kolejne działanie w ramach remarszrutyzacji prowadzonej przez Zarząd Transportu Miejskiego i popieranej bezkrytycznie przez KPK, przyczyniające się do chaosu komunikacyjnego i zmniejszania częstotliwości kursowania autobusów. Nie są to tylko moje wnioski, o fatalnych konsekwencjach zmian w rozkładach jazdy informują mnie regularnie sami pasażerowie, którzy w ostatnim czasie skonfundowani są manipulacjami przy ustalaniu rozkładów linii numer 114 i tym, że przez to nie mają możliwości dotarcia do niektórych ważnych z ich perspektywy miejsc np. do przychodni – pisze poseł PiS.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„