Kielce znowu bez liniowych ofert. ZTM ma pomysł na trzecie podejscie

infobus
22.03.2023 19:00

22 marca Zarząd Transportu Miejskiego w Kielcach planował otworzyć oferty w przetargu na obsługę linii 40. „unijnymi” autobusami marki Solaris.

Niestety, po raz drugi to się nie udało, gdyż nikt nie złożył oferty w tym postępowaniu – także Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Kielcach, które aktualnie jest operatorem na trasach objętych "małym" zamówieniem liniowym i było naturalnym faworytem do wygrania tego zamówienia. Będzie trzeci raz?

trzy zadnia

Już po raz drugi nie udało się rozstrzygnąć przetargu na obsługę komunikacyjną Kielc w ramach tzw. małego kontraktu przewozowego. Samorząd szukał firmy, która będzie realizować usługę 40 miejskimi autobusami. Do zakończonego w środę przetargu nie wpłynęła żadna oferta.

-„Jest to pewne zaskoczenie, ponieważ otrzymaliśmy zapytania od kilku przewoźników. Nie doszło też do zaskarżenia specyfikacji zamówienia do Krajowej Izby Odwoławczej” – powiedziała PAP w środę dyr. Zarządu Transportu Miejskiego w Kielcach Barbara Damian.

Jak dodała, przygotowany zostanie kolejny przetarg, w którym usługa zostanie podzielona na trzy części. Każdy z wyłonionych przewoźników będzie odpowiadał za konkretne linie.

-„W związku z tym, że będą to mniejsze zadania, zmienią się też wymagania w stosunku do potencjalnych przewoźników. Zmiany będą dotyczyły wymaganej liczby kierowców czy wielkości bazy” – dodała Damian.

37 mln zł

Pierwszy przetarg kielecki Zarząd Transportu Miejskiego ogłosił w styczniu, kolejny w lutym. W obu przypadkach poszukiwany był przewoźnik, który zapewni usługę przewozową, korzystając z 40 miejskich autobusów kupionych w latach 2009-2010, i będzie nimi wykonywał rocznie 2 mln wozokilometrów. Przewoźnik miał zapewnić obsługę autobusów od 1 lipca 2023 r. do 30 czerwca 2025 r. Na realizację zadania zabezpieczono 37 mln zł.

Do przetargu nie przystąpiło Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Kielcach, które obecnie realizuje usługę. Przedstawiciele spółki tłumaczyli, że ryzyko finansowe jest zbyt wysokie, biorąc pod uwagę, że przewozy mają być realizowane kilkunastoletnimi i awaryjnymi pojazdami.

Obecna umowa na obsługę 40 miejskich autobusów obowiązuje do końca czerwca tego roku.