Kielce czekają na hybrydy. Jakie są Urbino 18 Hybrid?
Czas wspomnieć oukładzie napędowym przegubowego „jamnika” dla Kielc. Pojazd wyposażono napędrównoległy firmy Allison. Jednostkę napędową stanowi silnik Cummins ISB6.7E6280Bo mocy 209 kW. Dodatkowo funkcja start – stop umożliwia rozruch jak izatrzymanie pojazdu wyłącznie przy pomocy silnika elektrycznego. Prąd, któryzostaje odzyskany w wyniku rekuperacji trafia do zasobników energii. Układjezdny oparto na osiach firmy ZF. Niewątpliwą zaletą, która istotnie wpłynie nakomfort jazdy jest zastosowanie niezależnej osi przedniej ZF RL82EC.
Naturalnąwentylację zapewniają przesuwne okna oraz umieszczone nad sufitem wentylatorynadmuchowe. Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana przy pomocy dwóch urządzeńprodukcji firmy Konvekta. Ukłonem w strony kierowcy jest to, że ma on dodyspozycji niezależną klimatyzację swojego miejsca pracy.
Dodatkoweudogodnienia to monitoring oraz gniazdka USB w przestrzeni pasażerskiej.Hybrydy są wyposażone w automat biletowy. System informacji pasażerskiej opartona rozwiązaniach mieleckiej firmy R&G. Składa się on z czterechzewnętrznych wyświetlaczy diodowych o wysokiej rozdzielczości. Ponadto pasażerma także do dyspozycji cztery wewnętrzne tablice LCD. Dwie są o przekątnej38″ (tzw. „e-korale). Pozostałe dwa to monitory 23”, którezamontowano pod sufitem. Nie zabrakło oczywiście głosowych zapowiedziprzystanków.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Solaris ma czasna dostarczenie hybryd do Kielc do połowy grudnia. Problematyczne może byćjednak określenie terminu debiutu autobusów na kieleckich ulicach. Dalej bowiemnie wiadomo, kto i od kiedy powinien nimi operować. O sprawie pisaliśmy tutaj. Jednak jakudało nam się ustalić Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości ma w przyszłym tygodniuzadecydować. Tak więc czekamy na werdykt, a naszym czytelnikom obiecujemy, żeniedługo zerkniemy także na Nowe Urbino 12 Hybrid dla Kielc.
„