Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Kędzierzyn-Koźle kupi trzy midibusy

infobus
25.03.2014 15:35

27 marca br. poznany firmy, którzy złożą oferty w przetargu Gminy Kędzierzyn-Koźle na zakup trzech niskopodłogowych autobusów miejskich klasy MIDI. Dzięki Unii Europejskiej MZK wymienił już jedną trzecią taboru, czyli 16 autobusów, w tym 8 szt. Solaris Urbino 12 oraz 8 szt. SOR BN 8,5. Łącznie flota kędzierzyńskiego przewoźnika liczy 46 pojazdów, w tym najwięcej marki Solaris (22 szt.) Producent z Bolechowa zrealizował także ostatnie zamówienie MZK na zakup autobusu międzymiastowego. Dzięki temu spółka została pierwszym miejskim operatorem w Polsce, który ma w swojej flocie egzemplarz InterUrbino 12. Tak silna pozycja we flocie MZK powoduje, że Solaris jest jednym z faworytów w najnowszym przetargu. Ma tutaj jednak godnego konkurenta w postaci czeskiego SOR-a, który w 2011 r. wygrał w Kędzierzynie-Koźlu unijny kontrakt na dostawę 8 szt. pojazdów klasy MIDI i tym samym wprowadził do floty MZK osiem pierwszych, niskowejściowych egzemplarzy BN 8,5. Generalnie kędzierzyńskie autobusy mogą mieć konstrukcję niskopodłogową (obniżona podłoga na całej długości autobusu bez stopni pośrednich) lub niskowejściową (bez stopni pośrednich w przednich i środkowych drzwiach wejściowych), a ich długość musi zmieścić się w zakresie od 9,8 m do 10,8 m. Dodatkowo mają być wyposażone w klimatyzację (po raz pierwszy w historii MZK), monitoring i system informacji pasażerskiej. Ich dopuszczalna masa całkowita nie może przekroczyć 16000 kg. Z kolei ich pojemność pasażerska ma wynosić minimum 70 osób, w tym min. 20 miejsc pasażerskich siedzących. Złożone oferty zostaną ocenione przez komisję według następujących kryteriów: ceny (koszt) z wagą 70%;okresu gwarancji –5%;oceny technicznej –25%, gdzie najwięcej punktów można zdobyć oferując m.in.: szkielet stali odpornej na korozję ze stali nierdzewnej, przebieg między obsługowy na poziomie przynajmniej 30 000 km oraz silnik stojący, usytuowany wzdłużnie do osi pojazdu.

Najnowszy nabytek MZK –Solaris InterUrbino 12 Najnowszy nabytek MZK –Solaris InterUrbino 12 Solarisy we flocie MZK Kędzierzyn-KoźlaUnijne egzemplarze SOR BN 8,5
Najnowsze zamówienie Kędzierzyna-Koźla zostanie w przynajmniej 30-procentach sfinansowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego. To nie pierwsze, a już trzecie dofinansowanie na zakup nowego taboru dla MZK, które w ostatnich latach pozyskała gmina Kędzierzyn-Koźlu. Tym razem będzie to kwota przynajmniej 650 tys. zł. Aby zrealizować zakup, gmina będzie musiała dołożyć do niej jeszcze ze swojego budżetu około 1,5 mln zł. Pierwszy nowy autobus powinien pojawić się na ulicach Kędzierzyna-Koźla w maju br., a dwa kolejne egzemplarze –na początku 2015 r. Zastąpią one najbardziej wyeksploatowane pojazdy jeżdżące obecnie w flocie MZK, czyli przede wszystkim Ikarusy 415 i 260 z lat 90-tych. Warto dodać, że Kędzierzyn-Koźle już szykuje się do kolejnych zakupów w ramach nowej perspektywy finansowej unijnych funduszy. W tym celu kilka miesięcy temu przewoźnik testował autobus hybrydowy Volvo 7700, a także pojazdy SOR BN 10,5 i Mercedes-Benz Citaro Euro 6.
Testowe Volvo 7700 Hybrid na ulicach Kędzierzyna-KoźlaTestowe Volvo 7700 Hybrid na ulicach Kędzierzyna-KoźlaTestowy Mercedes-Benz Citaro Euro 6 na ulicach Kędzierzyna-KoźlaTestowy Mercedes-Benz Citaro Euro 6 na ulicach Kędzierzyna-Koźla