Kędzierzyn-Koźle kupi trzy midibusy
27 marca br. poznany firmy, którzy złożą oferty w przetargu Gminy Kędzierzyn-Koźle na zakup trzech niskopodłogowych autobusów miejskich klasy MIDI. Dzięki Unii Europejskiej MZK wymienił już jedną trzecią taboru, czyli 16 autobusów, w tym 8 szt. Solaris Urbino 12 oraz 8 szt. SOR BN 8,5. Łącznie flota kędzierzyńskiego przewoźnika liczy 46 pojazdów, w tym najwięcej marki Solaris (22 szt.) Producent z Bolechowa zrealizował także ostatnie zamówienie MZK na zakup autobusu międzymiastowego. Dzięki temu spółka została pierwszym miejskim operatorem w Polsce, który ma w swojej flocie egzemplarz InterUrbino 12. Tak silna pozycja we flocie MZK powoduje, że Solaris jest jednym z faworytów w najnowszym przetargu. Ma tutaj jednak godnego konkurenta w postaci czeskiego SOR-a, który w 2011 r. wygrał w Kędzierzynie-Koźlu unijny kontrakt na dostawę 8 szt. pojazdów klasy MIDI i tym samym wprowadził do floty MZK osiem pierwszych, niskowejściowych egzemplarzy BN 8,5. Generalnie kędzierzyńskie autobusy mogą mieć konstrukcję niskopodłogową (obniżona podłoga na całej długości autobusu bez stopni pośrednich) lub niskowejściową (bez stopni pośrednich w przednich i środkowych drzwiach wejściowych), a ich długość musi zmieścić się w zakresie od 9,8 m do 10,8 m. Dodatkowo mają być wyposażone w klimatyzację (po raz pierwszy w historii MZK), monitoring i system informacji pasażerskiej. Ich dopuszczalna masa całkowita nie może przekroczyć 16000 kg. Z kolei ich pojemność pasażerska ma wynosić minimum 70 osób, w tym min. 20 miejsc pasażerskich siedzących. Złożone oferty zostaną ocenione przez komisję według następujących kryteriów: ceny (koszt) z wagą 70%;okresu gwarancji –5%;oceny technicznej –25%, gdzie najwięcej punktów można zdobyć oferując m.in.: szkielet stali odpornej na korozję ze stali nierdzewnej, przebieg między obsługowy na poziomie przynajmniej 30 000 km oraz silnik stojący, usytuowany wzdłużnie do osi pojazdu.