Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Katowice: Wielki przetarg na 59 linii na 4 lata

infobus
19.01.2010 11:12

Komunikacyjny Związek Komunalny Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego informuje o ogłoszeniu przetargu na obsługę aż 59 linii komunikacji miejskiej. To trasy nr: 0, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 30, 43, 44, 48, 50, 66, 70, 72, 74, 76, 77, 108, 109, 110, 115, 130, 133, 138, 149, 162, 170, 177, 190, 193, 196, 212, 238, 296, 297, 615, 632, 653, 657, 662, 673, 674, 675, 688, 689, 804, 812, 830, 910, 911, 931, 974, 905, 906, C-5, C-7, C-8, C-9 przebiegające w centralnej części aglomeracji katowickiej. Wykonywana usługa objęta jest:

a) systemem kontroli biletowej pasażerów wsiadających do autobusu przednimi drzwiami. Obowiązuje on na liniach, które są obsługiwane autobusami o długości nie większej niż 12 m i pojemności co najmniej 90 miejsc (tabor B);

b) systemem dynamicznej informacji pasażerskiej w pojazdach wykonujących usługi na liniach nr 13, 72, 109, 190, 193, 673 obejmującym w szczególności wizualne i foniczne zapowiadanie przystanków zlokalizowanych na trasie danej linii oraz przekazywanie pasażerom informacji dodatkowych o usługach komunikacji publicznej. Zamawiający żąda, aby minimum 26 autobusów wyposażonych zostało w urządzenia do prowadzenia tego systemu.

Przewidywana całkowita praca eksploatacyjna w okresie 4 lat (okres realizacji umowy) na ww. 59 liniach wynosi: tabor B – 39 660 000 wzkm;tabor C – 22 668 000 wzkm. Aby podejść do tego zamówienia oferent musi dysponować w całym okresie realizacji usługi 238 autobusami, w tym:

– o długości nie większej niż 12 m i pojemności co najmniej 90 miejsc (tabor B) w ilości 136 szt., w tym co najmniej 53 szt., autobusów niskopodłogowych, które są nie starsze niż z 2002 roku i wyposażone w silniki spełniające normę czystości spalin minimum EURO 3. Spośród wymienionych 49 autobusów co najmniej 24 powinny być wyposażone w urządzenia do dynamicznej informacji pasażerskiej służące do zapowiadania przystanków zlokalizowanych na trasie danej linii oraz przekazywania pasażerom informacji dodatkowych o usługach komunikacji publicznej,

– autobusy przegubowe o długości ponad 12 m i pojemności co najmniej 140 miejsc (tabor C) w ilości 102 szt., w tym co najmniej 40 autobusów, które są nie starsze niż z 1997 roku i wyposażone w silniki spełniające normę czystości spalin minimum EURO 2. Spośród wymienionych 40 autobusów minimum 50 % to autobusy niskopodłogowe i co najmniej 4 autobusy niskopodłogowe nie starsze niż z 2006 roku powinny być wyposażone w urządzenia do dynamicznej informacji pasażerskiej służące do zapowiadania przystanków zlokalizowanych na trasie danej linii oraz przekazywania pasażerom informacji dodatkowych o usługach komunikacji publicznej,

To oznacza – jak słusznie zwrócił uwagę nasz Czytelnik, że 145 autobusów
(60%) spośród 238 potrzebnych do realizacji usługi może mieć dowolny wiek i nie spełniać żadnej normy emisji.