Katowice też z jedną ofertą. Na pięć diesli
5 lutego PKM Katowice otworzyło oferty w przetargu na zakup pięciu nowych przegubowców.
Mają one być dostarczone do katowickiego przewoźnika w ciągu 330 dni od daty podpisania umowy, lecz nie wcześniej niż 2 stycznia 2022 roku. O SIWZ tego zamówienia pisaliśmy wcześniej TUTAJ
Na co stawia PKM Katowice?
Autobusy dla Katowic mają mieć długość od 17,5 do 18,75 m i wysokość do 3,40 m. Oferowane konstrukcje powinny być pojazdami z całkowicie niską podłogą, bez stopni pośrednich wewnątrz. Przepływ pasażerów ma odbywać się przez czworo dwuskrzydłowych drzwi, w układzie 2-2-2-2, otwieranych do wewnątrz o szerokości w świetle nie mniejszej niż 1 200 mm. Autobusy będą napędzane silnikiem spełniającym normę czystości spalin EURO 6, o mocy minimum 210 kW.
Pojazdy będą wyposażone w dwustrefową klimatyzację. Kabina kierowcy ma być wydzielona typu zamkniętego, klimatyzowana z okienkiem do sprzedaży biletów, zamykana na zamek patentowy. Znajdzie się tam radio i gniazdo USB.
Pasażerowie również będą mieli do dyspozycji gniazda USB. Siedzenia w przestrzenia pasażerskiej mają mieć ergonomiczny kształt i być miękko tapicerowane. Minimum 10 siedzących miejsc pasażerskich dostępnych bezpośrednio z poziomu niskiej podłogi. Informacja dla pasażerów to przede wszystkim trzy diodowe tablice zewnętrzne, a także tablice wewnętrzne, informacyjne, posiadające możliwość wyświetlania aktualnej daty, godziny, reklam w postaci graficznej, informacji o trasie przejazdu, aktualnej pozycji pojazdu na trasie przejazdu i informacji zaprogramowanych przez PKM. Ponadto, wewnątrz znajdą się dwie tablice LCD umieszczone bezpośrednio pod sufitem: jedna sztuka za kabiną kierowcy oraz jedna – w drugim członie pojazdu.
PKM w swoim najnowszym przetargu premiował m.in. takie rozwiązania jak:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- pojemność silnika: od 9-11 dm3,
- 3-częściowa szyba czołowa składająca się z szyby górnej, części dolnej lewej oraz części dolnej prawej podzielonych w osi pojazdu,
- minimum 15 miejsc siedzących dostępnych z niskiej podłogi,
- zawieszenie zależne,
Jedna oferta
Jak widać tak klasyczny SIWZ stanowi cały czas spore wyznanie dla wielu producentów, gdyż zgłosił się tylko jeden, który idealnie zmieścił się w ustalonym budżecie, czyli 6.250.000,00 zł netto / 7.687.500,00 zł brutto. Oferta Solaris Bus & Coach opiewa na 7.680.120,00 PLN brutto (w tym podatek VAT 1.436.120,00 zł), co daje jednostkowy koszt zakupu Urbino 18 na poziomie 1.536.024 PLN brutto / 1.248.800 PLN netto. W tej sytuacji wybór najkorzystniejszej oferty pozostaje tylko formalnością.
Pozostałe elementy oferty to:
- termin wykonania zamówienia: do 330 dni od daty podpisania umowy, lecz nie wcześniej niż do dnia 02.01.2022r.
- gwarancja:
- na autobus: 36 miesięcy licząc od daty przekazania autobusu bez limitu kilometrów,
- na powłoki lakiernicze: 72 miesiące;
- na perforację spowodowaną korozją poszyć zewnętrznych i szkielet nadwozia i podwozia: 1O lat;
- na ogumienie: 100.000 km;
- na urządzenia specjalistyczne określone w pkt Ili SIWZ (komputer przenośny, dedykowane mobilne ładowarki, itp.) 36 miesięcy.
- warunki płatności: 30 dni od daty otrzymania faktury VAT.