Katowice: Poprawiło się bezpieczeństwo pasażerów komunikacji
Prowadzona przez ostatni miesiąc kampania społeczna, uczulająca pasażerów komunikacji miejskiej na zagrożenie kradzieżami, przyniosła oczekiwane skutki – oceniają organizatorzy. Jak informują, w Katowicach odnotowano w tym czasie 35 kradzieży, podczas gdy przeciętnie w innych miesiącach było ich około 100. W ramach kampanii pod hasłem 'Pilnuj się’ od połowy kwietnia w śląskich autobusach, tramwajach i na przystankach pojawiło się 10 tys. plakatów przypominających o zagrożeniu kradzieżami. Regionalne media zamieszczały rady dla pasażerów, a także apelowały, by reagować, gdy zauważy się kieszonkowców. Jak podkreśliła rzeczniczka współorganizującego kampanię Komunalnego Związku Komunikacyjnego GOP (KZK GOP), Alodia Ostroch, w ostatnich tygodniach liczni nieumundurowani policjanci patrolujący środki komunikacji miejskiej zauważyli znacznie mniej niż zwykle osób, które swoim niefrasobliwym zachowaniem stwarzają złodziejom okazje do kradzieży. 'Kobiety częściej trzymają torebki w rękach, mężczyźni rzadziej wkładają portfele do tylnych kieszeni spodni, a młodzież lepiej pilnuje swoich plecaków czy toreb, które dotychczas często przewieszane były swobodnie przez ramię. Zależy nam, by pasażerowie nie rezygnowali z komunikacji publicznej z powodu kradzieży’ – podkreśliła Ostroch. Obejmującą miasta aglomeracji katowickiej kampanię zorganizował KZK GOP wraz z katowicką policją. Plakaty promujące akcję rozwieszono w miastach współtworzących związek oraz w pozostających poza nim Tychach i Jaworznie. Organizatorzy zapowiedzieli dalszą współpracę na rzecz poprawy bezpieczeństwa pasażerów w ramach rządowej akcji 'Razem bezpieczniej’.