Katowice: 4-letni przetarg na linię 850
Komunikacyjny Związek Komunalny Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego informuje o ogłoszeniu przetargu na obsługę linii nr 850 na terenie miast Bytom, Zabrze, Gliwice. Wykonywana usługa objęta jest:
a) systemem kontroli biletowej pasażerów wsiadających do autobusu przednimi drzwiami w autobusach o długości nie większej niż 12 m i pojemności co najmniej 91 miejsc (tabor B) oraz autobusach jednoczłonowych o długości większej niż 12 m i pojemności co najmniej 140 miejsc (tabor C),
b) systemem dynamicznej informacji pasażerskiej w pojazdach wykonujących usługi na linii obejmującym w szczególności wizualne i foniczne zapowiadanie przystanków zlokalizowanych na trasie danej linii oraz przekazywanie pasażerom informacji dodatkowych o usługach komunikacji publicznej.
3. Parametry linii
– relacja: Bytom Dworzec PKP –Karb –Miechowice –Zabrze Maciejów –Gliwice Plac Piastów o długości 28,4/29,3 km,
– kursuje w godzinach: 4:40 –24:00,
– dobowa praca przewozowa: dni robocze 1 315,9 wzkm, soboty 1 266,2 wzkm, niedziele i święta 819 wzkm;wakacje –dni robocze i soboty 939, 8 wzkm, niedziele i święta 882,7 wzkm,
– wozogodziny ogółem: dni robocze 51:32 h, soboty 49:42 h, niedziele i święta 32:48h;wakacje –dni robocze i soboty 36:08 h, niedziele i święta 34:04 h,
– wozogodziny postoju: dni robocze 8:08 h, soboty 11:37 h, niedziele i święta 8:22 h;wakacje –dni robocze 6:14 h, soboty 8:51 h, niedziele i święta 8:26 h,
– średnia prędkość eksploatacyjna: dni robocze 25,53 km/h, soboty 25,48 km/h, niedziele i święta 24,97 km/h;wakacje –dni robocze i soboty 26,01 km/h, niedziele i święta 25,91 km/h,
– średnia prędkość komunikacyjna: dni robocze 30,32 km/h, soboty 33,25 km/h, niedziele i święta 33,52 km/h;wakacje –dni robocze 31,43 km/h, soboty 34,45 km/h, niedziele i święta 34,44 km/h.
Przewidywana całkowita praca eksploatacyjna w okresie 4 lat (okres realizacji umowy) na linii wynosi: tabor B –348 000 wzkm;tabor C –1 371 500 wzkm.
Zamawiający przewiduje wdrożenie w 2011 roku Śląskiej Karty Usług Publicznych (ŚKUP), której funkcja elektronicznej portmonetki zastosowana będzie w transporcie publicznym jako elektroniczny bilet. Bezpośrednia łączność z pojazdami będzie realizowana i finansowana z projektu ŚKUP, a dla przesyłania danych o rozkładach jazdy, raportów i komunikatów niezbędne będzie stałe łącze do Internetu.