Karosa umacnia pozycję na rynku słowackim
Słowacja jest dla Karosy tradycyjnie jednym z najważniejszych rynków zbytu. Decydują o tym przede wszystkim więzy gospodarcze pomiędzy Czechami a Słowacją, wynikające z faktu, że oba kraje stanowiły kiedyś jedno państwo federacyjne, a także wysoka aktywność Karosy na tym rynku. W tym roku, sytuacja stała się o tyle wyjątkowa, że udział Karosy w rynku autobusowym Słowacji jest wyższy, niż w rynku czeskim. Zgodnie z danymi Słowackiego Stowarzyszenia Przemysłu Samochodowego, udział Karosy w rynku autobusów klasy M3 (masa całkowita powyżej 6 ton) wyniósł prawie 65%. Warto zaznaczyć, że w 2003 r. słowacki rynek autobusów odnotował w wzrost o blisko 1/3, a w tym roku spodziewany jest dalsze zwiększenie liczby rejestrowanych nowych autobusów. Liczba autobusów Karosy sprzedanych na tym rynku do września wzrosła o 50 sztuk i osiągnęła liczbę zbliżoną do sprzedaży w całym roku 2003. Inną pozytywną tendencją jest wzrost zapotrzebowania na autobusy niskopodłogowe – o ile w 2002 r. Karosa wysłała na Słowację tylko 1 taki pojazd, to w roku bieżącym zamówiono już 9 autobusów niskopodłogowych, w tym 3 przegubowe. W celu lepszego dotarcia do słowackiego klienta, w dniach 6-8 października Karosa zorganizowała tradycyjne spotkanie z miejscowymi przewoźnikami w miejscowości Jasna w Niskich Tatrach. Podczas spotkania, zostali oni poinformowani o aktualnej sytuacji firmy i jej planach na przyszłość, a także o nowych rozwiązaniach wprowadzanych do autobusów Karosa. Innym przykładem dużej aktywności firmy na Słowacji jest organizowanie corocznie, podczas wystawy w Nitrze – oprócz stoiska przedstawiającego produkty firmy – jazd sprawnościowych dla słowackich kierowców. Akcja, organizowana wspólnie z czasopismem Dopravne Noviny Transport, w tym roku odbyła się w niedzielę, 17 października. Najlepsi kierowcy otrzymują nagrody o niebagatelnej wartości.