Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Kangur 2.0: Działoszyce tylko z ofertą Solarisa

infobus
16.09.2021 17:05
15 września miało miejsce otwarcie ofert w piątym przetargu z Kangura 2.0, czyli w świętokrzyskich Działoszycach.

Tym razem obyło się bez sensacji i gmina otrzymała tylko jedną ofertę – od firmy Solaris Bus & Coach.

Co chciały Działoszyce?

22 lipca Urząd Miasta i Gminy Działoszyce ruszył z przetargiem na zakup elektrycznego autobusu szkolnego wraz z ładowarką. Przedmiotem zamówienia była dostawa nowego pojazdu w klasie MAXI, czyli podobnie jak w prawie wszystkich ogłoszonych w tym roku zamówieniach z drugiej edycji Kangura

Poszukiwane przez świętokrzyską gminę wymiary autobusu były następujące:

  • długość od 11,7 m do 12,50 m,
  • maksymalna wysokość całkowita do 3,50 m
  • dopuszczalna szerokość całkowita do 2,55 m
  • liczba miejsc do przewozu pasażerów – minimum 41 miejsc siedzących dla pasażerów (dopuszcza się zaoferowanie pełnowymiarowych nieskładanych – łatwo demontowanych foteli w miejscu zatoki dla wózka inwalidzkiego), siedzenia wyposażone w pasy bezpieczeństwa, wszystkie fotele przodem do kierunku jazdy) plus min. 10 miejsc stojących (liczba miejsc stojących nie może przekraczać 25 % liczby siedzeń)

Co do napędu elektrycznego mieliśmy takie wymagania jak:

  • silnik elektryczny z funkcją ograniczenia prędkości maksymalnej do 80 km/h,
  • łączna moc nie mniejsza niż 120 kW
  • system napędowy z funkcją odzysku energii elektrycznej podczas hamowania autobusu dla potrzeb ładowania magazynu energii
  • przebieg na jednym ładowaniu minimum 160 km.

Zastosowane kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty były następujące:

  • rodzaj zastosowanego elektrycznego zespołu napędowego / Waga: 10 %
  • zużycie energii elektrycznej / Waga: 10 %
  • czas reakcji serwisu z obowiązkiem naprawy / Waga: 10 %
  • cena – Waga: 60 %

Jedna oferta

Takie zapisy SWZ spowodowały, że nie doszło do kolejnego, szkolnego pojedynku Solaris vs. Yutong i ostatecznie w Działoszycach tylko producenta z Bolechowa złożył ofertę na sumę 2.472.3000 PLN brutto, która zmieściła się w przygotowanym budżecie, czyli sumie 2.472.000 PLN brutto.

W tej sytuacji wybór najkorzystniejszej oferty to tylko czysta formalność. Czekamy na szybką umowę, a aktualny stan „kangurowej” rywalizacji jest następujący: Pałecznica , Krasnopol i Działoszyce (3) wybrały Solarisa, Śniadowo i Ojrzeń (2) – Yutonga oferowanego przez Busnex, a Platerów, który postawił na klasę MIDI i ARP e-Vehicles (1).

Informacja20z20otwarcia20ofert20 20autobus20elektryczny2020210915.pdf
Informacja20z20otwarcia20ofert20 20autobus20elektryczny2020210915.pdf 1

KANGUR 2.0

Łącznie w drugiej edycji programu „Kangur” wsparcie otrzymało 16 gmin. To Skalbmierz, Pałecznica, Troszyn, Krasnopol, Daszyna, Przedecz, Śniadowo, Działoszyce, Rzeczyca, Wieniawa, Ojrzeń, Platerów, Zduny, Rusinów, Ożarów Mazowiecki oraz Jawornik Polski. Wszystkie otrzymają dofinansowania w postaci dotacji – łącznie to 34,2 mln zł, czyli 85% przyznanych środków. Dwanaście gmin skorzysta również z pożyczki z NFOŚiGW.

Uzyskane z Funduszu pieniądze beneficjenci przeznaczą na zakup 16 zeroemisyjnych, nowoczesnych i umożliwiających transport osób z niepełnosprawnościami autobusów oraz szkolenie kierowców. 15 gmin zainwestuje także w infrastrukturę ładowania pojazdów.

Z najnowszy danych NFOŚiGW wynika, że razem z programów Kangur 1.0 i 2.0 kupimy łącznie 30 pojazdów, w tym:

  • 4 szt. z programu Kangur 1.0
  • 16 szt. z programu Kangur 2.0

Przypomnijmy, że I edycja “Kangura” zakończyła się 20 sierpnia 2019 r. W efekcie podpisano umowy z czterema gminami na łączną kwotę dofinansowania ponad 9,4 mln zł, w tym dotacje o wartości ponad 8,2 mln zł. To:

  •    Gręboszów – wybrał autobus Solaris Urbino 12 electric;
  •     Bobowa – wybrała autobus Yutong E12
  •     Bielany – wybrały autobus Solaris Urbino 12 electric;
  •     Godzianów – wybrał model Solaris Urbino 12 electric