Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

KAMAZ: 30. rocznica zakładu produkcji silników

infobus
19.12.2005 22:04

8 grudnia 2005 r. minęło 30 lat od uruchomienia działu produkcji silników KAMAZ. Liczba silników wyprodukowanych do tego dnia wyniosła 2 375 993 szt. Tyle jednostek napędowych opuściło linię montażową zakładu w ciągu 30 lat jego działalności. Historia silników KAMAZ rozpoczęła się nieco wcześniej, bo w 1971 r. w Jarosławiu. Inżynierzy otrzymali zadanie opracowania jak najlżejszego i najbardziej ekonomicznego silnika do pojazdów ciężarowych o najlepszych możliwych parametrach technicznych i eksploatacyjnych. W tym samym czasie rozpoczęto budowę zakładów, w których miała się odbywać produkcja tych silników (KAMAZ Diesel). Obecnie jest to jeden z największych zakładów wytwarzających silniki do samochodów dużej ładowności, dający zatrudnienie ponad 7000 pracowników. W ciągu ostatnich 10 lat, rodzina silników KAMAZ przeszła kilka radykalnych zmian. W 1997 r. silnik 740.11.240 otrzymał homologację na zgodność z normami emisji spalin Euro 1. W styczniu 2001 r. KAMAZ Diesel stał się pierwszą firmą w Rosji, która uruchomiła seryjną produkcję seryjną produkcję jednostek Euro 1, a w 2002 r. – Euro 2. W ub.r. KAMAZ – także jako pierwsza firma w Rosji – zbudowała silnik spełniający normy Euro 3. Przygotowania do produkcji tej jednostki dobiegają końca. Dziś, KAMAZ Diesel oferuje swoim klientom 90 różnych modyfikacji swoich silników, w tym przeznaczonych do autobusów, maszyn rolniczych oraz generatorów prądu. W lutym 2004 r., firma uzyskała certyfikat potwierdzający wdrożenie systemu zarządzania jakością QMS, co pozwoliło poprawić jakość produkowanych jednostek, opracowane produkty oraz zwiększyć moce produkcyjne. W 2005 r. zakład silników KAMAZ Diesel osiągnie rekordową skalę produkcji początkiem swojego istnienia – do końca 2005 r. planuje się wykonać ponad 37000 jednostek.