Jeszcze większy i mocniejszy Sprinter
Nowy wariant gabarytowy rozwija szeroką gamę modelowąSprintera – teraz obejmuje ona odmiany o dopuszczalnej masie całkowitej od 3 do5,5 t.
Według Norberta Kunza, odpowiadającego za ofertę Sprintera, nowy5,5-tonowy wariant powstał w odpowiedzi na życzenia klientów: ?Nabywcydziałający w branżach, w których liczy się waga przewożonego towaru, częstozgłaszali zapotrzebowanie na wersję o wyższej ładowności. Dotyczy to na przykładsektora budowlanego albo usług komunalnych. Większa ładowność nie doprzecenienia jest również w transporcie pasażerskim. Teraz możemy od rękizaproponować właściwe rozwiązanie wszędzie tam, gdzie kluczowe znaczenie makorzystny stosunek masy własnej do ładowności.
Równocześnie Sprinterpozostaje bardzo zwartym, zwinnym samochodem. Oferuje dobrą dynamikę ipoczucie, jakby prowadziło się auto osobowe – co dotyczy również wersji o masiecałkowitej 5,5 t. To ważne na przykład w ruchu miejskim – proszę uwzględnićchoćby niskie wjazdy, wąskie pasy czy ograniczoną przestrzeń parkingową. Nieulega wątpliwości, że w swojej klasie ten Sprinter jest nie do pobicia, jeślichodzi o codzienną praktyczność?.
Do zabudowy
Nowy Sprinter wagi ciężkiej jest adresowany również doproducentów specjalistycznych zabudów. Jak dotąd przy produkcji pojazdów,których dopuszczalna masa całkowita po zabudowie przekraczała 5 ton (np.ambulansów, pojazdów straży pożarnej i innych aut specjalistycznych) wymaganebyły dodatkowe dokumenty ? zezwolenia wystawiane przez Mercedes-Benzzwiększające DMC do 5,5 tony. Dzięki wprowadzeniu fabrycznego, 5,5-tonowegowariantu takie procedury stały się już zbędne.
Peter Strobach, szef centrum przebudowy nadwoziMercedes-Benz, uważa to za kluczową zaletę: ?Nasz 5,5-tonowy Sprinter pozwalauniknąć dodatkowej pracy klientom, którzy są zainteresowani specjalistycznązabudową. Mogą je teraz zamówić w zwykły, rutynowy sposób, bez potrzebywyrabiania dodatkowych zezwoleń?.
Dwie nowe jednostki
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Poza wariantem o dopuszczalnej masie całkowitej 5,5 toddział Mercedes-Benz Vans latem 2016 roku wprowadzi dwie nowe wersje silnikoweSprintera.
Równocześnie podstawowe jednostki napędowe stały sięodczuwalnie bardziej dynamiczne. Bazową rolę pełni teraz 4-cylindrowy silnik OM651 o pojemności 2,15 l i mocy 84 kW (114 KM) i 300 Nm maksymalnego momentuobrotowego – co w porównaniu z poprzednikiem oznacza około 20-proc. wzrostzarówno mocy, jak i momentu obrotowego. Mocniejszy wariant również przewyższaswojego poprzednika – moc 105 kW (143 KM) i maksymalny moment obrotowy 330 Nmto wartości o około 10% wyższe niż dotąd. Moc najmocniejszej odmiany4-cylindrowej pozostaje niezmieniona i wynosi 120 kW (163 KM), podobnie jakparametry unikalnej w klasie 3-litrowej jednostki V6 CDI, rozwijającej moc 140kW (190 KM) oraz 440 Nm maksymalnego momentu.
Wszystkie wersje silnikowe są zgodne z normą emisji spalinEuro 6/VI, która dla aut dostawczych w średniej klasie wagowej będzieobowiązywać od września br. Poza wyższą mocą nowe jednostki oferują znaczniewyższy moment obrotowy, co przekłada się na większą siłę uciągu .
„