Jest umowa na 46 nowych Mercedesów Citaro C2 dla Gdańska!
18standardowych, 26 przegubowych i 2 klasy MIDI, czyli w sumie 46 nowych autobusówMercedes Citaro C2 pojawi się w Gdańsku wiosną 2019 roku. Umowę na dostawępojazdów podpisano we wtorek, 8 maja, na pętli Chełm ul. Witosa.
Umowępodpisali prezydent Gdańska Paweł Adamowicz oraz prezes zarządu GdańskichAutobusów i Tramwajów Maciej Lisicki, a ze strony EvoBus Polska prezes zarząduArtur Konarski.
„Konsekwentnie odnawiamy tabor komunikacji miejskiej w Gdańsku. W ciągu 10ostatnich lat miasto kupiło 140 nowych pojazdów. Nowoczesny tabor to nie tylkowygoda i bezpieczeństwo dla pasażerów, ale także komfort pracy kierowców,których dziś w Gdańsku nam brakuje” – mówił Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska.
Umowadotyczy dostawy 46 nowych, niskopodłogowych autobusów Mercedes-Benz Citaro: 18standardowych, 26 przegubowych i 2 midi. Pojazdy spełniające normę emisji spalin Euro 6 będą wyposażone m.in. w wydajną klimatyzację, monitoring, systemgłosowego zapowiadania przystanków, a także ładowarki USB. W wersji przegubowejbędą mieć zamontowane wieszaki rowerowe.Wartość kontraktu to niespełna 79, 4 mln PLN brutto.
„To środki własnenaszej firmy” – powiedział Maciej Lisicki z GAiT. – „To zamówienie byłokonsultowane ze środowiskiem kierowców i wnieśli oni uwagi dotyczące m.in.foteli i rozwiązań w kabinie.”
Zgodnie zumową nowe autobusy pojawią się w Gdańsku wiosną 2019 roku. Będą to trzy różnemodele z serii Citaro C2:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- dwa egzemplarze Citaro C2 K (cena jednostkowa 1 156 200 PLN netto)
- osiemnaście standardowych Citaro C2 12 m (cena jednostkowa 1 173 200 PLN netto)
- 26 sztuk przegubowych Citaro G C2 (cena jednostkowa 1 581 600 PLN netto)
EvoBus tofirma zajmująca się dystrybucją autobusów marek Mercedes i Setra na świecie.Jest częścią koncernu Daimler AG. Prezes EvoBus Polska Artur Konarskipowiedział, że nowe Citaro C2, które za rok trafią do Gdańska są ekologiczne,oszczędne, bezpieczne i wygodne. Do ich głównych zalet należą:
- odzyskiwanie energii hamowania poprzezmoduł rekuperacyjny umieszczony przy akumulatorach, co przyczyniasię do znacznej redukcji zużycia paliwa, a tym samym emisji dwutlenku węgla wpływająckorzystnie na środowisko.
- emisja spalin znacznie mniejsza odwartości granicznych dla normy Euro 6; norma Euro 6 wprowadza zmniejszenie emisjicząstek stałych o 66 % i tlenków azotu aż o 80 % w porównaniu do Euro 5
- spełnienie wymogów Regulaminu nr 66-02 EKG ONZi nr 29 EKG ONZ wpływających na poprawę wytrzymałości konstrukcji nośnej oraz wzakresie ochrony osób przebywających w kabinie kierowcy; maksymalnebezpieczeństwo uzyskano stosując łączenia konstrukcyjne opierające się nanowych, laserowo wycinanych węzłach, co daje większą sztywność i wytrzymałośćszkieletu
GAiTeksploatują już autobusy spod znaku gwiazdy, stanowią one prawie 50% flotyautobusowej przedsiębiorstwa. Przewoźnik będzie jednak absolutnym liderem w Polsce jeżeli chodzi o liczbę pojazdów z rodziny Mercedes Citaro C2. Nowe autobusy zasilą tabor gdańskiej spółki przewozowej na wiosną 2019roku.
„